Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite 10.10.3 släpps idag med Bilder


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Men det är ju datormarknaden det är fråga om. Gillar man inte Apple måste man ju inte sluta med datorer.

Det är inte självklart att man rakt av kan kalla allt för "dator" i konkurrenssammanhang. Vi brukar heller inte jämställa macar med andra datorer i vanliga fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Gör dig inte dummare än vad du är.

 

Det är du som gör dig dum bittergubbe.

Svara på min fråga istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ditt klagande på Apple finner inga gränser.

Det är möjligt, men du har ingen saklig invändning, noterar jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju inte använda Photos. Finns ju fler molntjänster för fotolagring. Så vad är problemet?

Att man inte kan synka med andra moln än iCloud om man nu vill använda Bilder (varför inte?). Fast det kanske kommer sådan plugin.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte självklart att man rakt av kan kalla allt för "dator" i konkurrenssammanhang. Vi brukar heller inte jämställa macar med andra datorer i vanliga fall...

Min Sonytelefon har Walkman inbyggd. Jag vill ha iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du som gör dig dum bittergubbe.

Svara på min fråga istället.

Din problemställning var väldigt dum. Dropbox borde man också kunna synka till. Plus andra större tjänster. Jag utgår från att sådana plugin kommer. Med eller utan Apples önskan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din problemställning var väldigt dum. Dropbox borde man också kunna synka till. Plus andra större tjänster. Jag utgår från att sådana plugin kommer. Med eller utan Apples önskan.

 

Naturligtvis tycker du den är dum för den klargör hur korkade era klagomål är.

Du kan alltid hoppas men icke troligt att det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du också börja med konstiga liknelser? :fundersam:

 

Inget konstigt med dom utan det är du som vägrar se hur jämförbar dom är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis tycker du den är dum för den klargör hur korkade era klagomål är.

Du kan alltid hoppas men icke troligt att det kommer.

Jaså, det säger du... Hur förklarar du nedanstående då? Varför gör Apple reklam för andras tjänster? Eller det kanske är borttaget i Yosemite?

 

post-28798-0-71690400-1428513338_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget konstigt med dom utan det är du som vägrar se hur jämförbar dom är.

Nej, det är inte jämförbart. Itunes finns för Windows. Jag tror inte Apple bryr sig om Sonys kunder, dock, så enkelt är det. (Itunes finns inte ens för Iphone för övrigt, eller andra mobiler)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, det säger du... Hur förklarar du nedanstående då? Varför gör Apple reklam för andras tjänster? Eller det kanske är borttaget i Yosemite?

 

attachicon.gifkonton.png

 

Du vet inte ens vad det där är funktioner eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte ens vad det där är funktioner eller hur? :)

Om du ens kan tolka bilder, ännu mindre bokstäver, så ser du att jag har två av tjänsterna aktiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskutera gärna, med håll god ton.

 

/Moderator :policeman:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ens kan tolka bilder, ännu mindre bokstäver, så ser du att jag har två av tjänsterna aktiverade.

 

Ja och vad har det med att Apple ska släppa en funktion där man kan välja var iCloud Bildbiblioteket ska ligga?

Oh nej det heter iCloud Bildbibliotek det kanske ger dig en vink var det ska ligga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och vad har det med att Apple ska släppa en funktion där man kan välja var iCloud Bildbiblioteket ska ligga?

Oh nej det heter iCloud Bildbibliotek det kanske ger dig en vink var det ska ligga?

Något sådant här kan man tänka sig under Bilders inställningar:

 

post-28798-0-99413800-1428515857_thumb.png

 

Så blir Macanvändare som använder Drive och Dropbox glada. :)

 

PS. Man kan så klart tänka sig fler molntjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något sådant här kan man tänka sig under Bilders inställningar:

 

attachicon.gifinställningar.png

 

Så blir Macanvändare som använder Drive och Dropbox glada. :)

 

PS. Man kan så klart tänka sig fler molntjänster.

 

Jag är inte emot det utan säger att det är högst osannolikt att det kommer hända.

Apple vill tjäna pengar och det gör dom genom att delvis sälja extra utrymme i iCloud.

 

Ser ett annat problem med att lägga det i andra molntjänster som tex Dropbox där du kan se alla filer.

Är övertygad om att någon användare inte förstår eller av misstag är och pillar i filerna eller tar bort dom och vips är alla bilder borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ser ett annat problem med att lägga det i andra molntjänster som tex Dropbox där du kan se alla filer.

Är övertygad om att någon användare inte förstår eller av misstag är och pillar i filerna eller tar bort dom och vips är alla bilder borta.

Det är sant. Tjänsterna måste så klart anpassas eller ändras för att det inte ska uppstå oönskade problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetsa inte upp er för mycket, programmet verkar uselt, vad gäller redigeringsmöjligheter, efter en stunds testande.

Detta var värre än jag befarat så jag kommer att fortsätta med Aperture så länge det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetsa inte upp er för mycket, programmet verkar uselt, vad gäller redigeringsmöjligheter, efter en stunds testande.

Detta var värre än jag befarat så jag kommer att fortsätta med Aperture så länge det fungerar.

 

Det är inget mindre redigeringsmöjligheter i Bilder som iPhoto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många funktioner är dolda som man får aktivera.

 

 

post-45175-0-89769300-1428517213_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget mindre redigeringsmöjligheter i Bilder som iPhoto

Det har ju talats om ett mellanting mellan iPhoto och Aperture och där är de inte ens i närheten, tyvärr.

Säkert bra om man vill dela och synka men redigering av bilder tagna med systemkamera, never.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju talats om ett mellanting mellan iPhoto och Aperture och där är de inte ens i närheten, tyvärr.

Säkert bra om man vill dela och synka men redigering av bilder tagna med systemkamera, never.

 

Inte av Apple direkt utan av förväntansfulla användare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut med alla funktioner aktiverade.

Att man kan välja vilka som ska synas kan antyda om att fler kommer.

 

post-45175-0-20625000-1428517604_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...