Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite 10.10.3 släpps idag med Bilder


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

"... ett perfekt alternativ för dig som huvudsakligen fotar med din Iphone ..."

 

Det var ju det. Jag har ingen Iphone och tänker inte skaffa någon heller.

 

Jag är så nöjd med Mavericks och Iphoto så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder är inte bara för de som fotar med iPhone. Bilder innehåller en omvandlare för RAW-format (det är ju inbyggt i Core Image i OS X) och har mer avancerade justeringar än iPhoto, i Bilder så kan man slå på fler val och möjligheter. Gränssnittet är alltså anpassningsbart efter användarens behov.

En grej med det är integrationen med Bilder på iCloud, som innebär att ens bilder blir tillgängligt på alla ens enheter och att ändringar och justeringar som man gör i Bilder på Mac eller iPhone även är kompatibelt över enheterna. Bilder på iPhone och Bilder på Mac snackar alltså med varandra.

Men även utan iPhone så går det utmärkt att använda Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall bli spännande! hoppas att det är klart till kl 21i kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Bilder synka till Google drive också?

 

Det får vi snart reda på :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det får vi snart reda på :ThumbsUp:

Jag har då inte sett någon sådan funktion i betaversionerna av 10.10.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Bilder synka till Google drive också?

 

Varför skulle man vilja det???

Men svaret är nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man vilja det???

Men svaret är nej

OM jag nu hade velat ha Bilder så hade jag velat kunna synka till Google Drive för där har jag redan 67 GB utrymme. Men Apple vill förstås att jag köper deras tjänst i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM jag nu hade velat ha Bilder så hade jag velat kunna synka till Google Drive för där har jag redan 67 GB utrymme. Men Apple vill förstås att jag köper deras tjänst i stället.

 

Precis därför tillåter dom inte synk till konkurrenter.

Ett fullständigt logiskt val av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis därför tillåter dom inte synk till konkurrenter.

Ett fullständigt logiskt val av Apple.

Det är det så klart, sett ur Apples synvinkel, men jag är inte övertygad om att konkurrensmyndigheterna köper det lika lätt. Missbruk av dominerande ställning. Apple har 100 procent av Macmarknaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har sitt iPhoto-bibliotek på en maskin som inte kan köra Yosemite, ska man strunta i att uppgradera den andra burken då, eller kan man ha kvar iPhoto med 10.3.3? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det så klart, sett ur Apples synvinkel, men jag är inte övertygad om att konkurrensmyndigheterna köper det lika lätt. Missbruk av dominerande ställning. Apple har 100 procent av Macmarknaden...

Men det är ju datormarknaden det är fråga om. Gillar man inte Apple måste man ju inte sluta med datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det så klart, sett ur Apples synvinkel, men jag är inte övertygad om att konkurrensmyndigheterna köper det lika lätt. Missbruk av dominerande ställning. Apple har 100 procent av Macmarknaden...

 

Haha ditt klagande på Apple finner inga gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns uppdateringen av 10.10.3 tillgänglig i alla fall, den är "bara" på 2 GB :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns uppdateringen av 10.10.3 tillgänglig i alla fall, den är "bara" på 2 GB :tappahakan:

 

Tycker du det är stort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju datormarknaden det är fråga om. Gillar man inte Apple måste man ju inte sluta med datorer.

Mja, tänk tillbaka på vad som gällde Microsoft på den tiden de var dominanta och tvingades bryta med Internet Explorer och låta konsumenter välja webläsare fritt inom EU. Man hade kunnat resonera likadant då, men det gjorde inte EU-domstolen. Microsoft var tvungna att öppna för konkurrens, annars hade det blivit rätt dyrt för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker du det är stort?

Lite jobbigt om man har en slak lina att balansera på............ :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, tänk tillbaka på vad som gällde Microsoft på den tiden de var dominanta och tvingades bryta med Internet Explorer och låta konsumenter välja webläsare fritt inom EU. Man hade kunnat resonera likadant då, men det gjorde inte EU-domstolen. Microsoft var tvungna att öppna för konkurrens, annars hade det blivit rätt dyrt för dem.

Grejjen var väl att Microsoft ville integrera Explorer så hårt i Windows att det skulle bli svårt att välja en annan webbläsare. Det var väl inte bara så att MS bara skickade med Explorer förvalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, tänk tillbaka på vad som gällde Microsoft på den tiden de var dominanta och tvingades bryta med Internet Explorer och låta konsumenter välja webläsare fritt inom EU. Man hade kunnat resonera likadant då, men det gjorde inte EU-domstolen. Microsoft var tvungna att öppna för konkurrens, annars hade det blivit rätt dyrt för dem.

 

Så med andra ord är det fel av Dropbox att inte erbjuda valmöjligheten att lägga sin data var man vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite jobbigt om man har en slak lina att balansera på............ :hihihi:

 

Haha den var bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så med andra ord är det fel av Dropbox att inte erbjuda valmöjligheten att lägga sin data var man vill?

Gör dig inte dummare än vad du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju inte använda Photos. Finns ju fler molntjänster för fotolagring. Så vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...