Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Jag vill göra det övertydligt vad det är man ska titta på. Fast man VET så hoppar en massa kaniner runt inne i skallen och rör till det så man behöver få det man vet tillsagt skarpt och tydligt så man vaknar till och tar ( förhoppningsvis ) och gör det man ska. När man har teflon inne i skallen glider det man måste göra lite för lättvindigt över till att det löser sig...men det gör det inte av sig självt. Besvärjelse är det inte, snarare en spark i röven!! :totaltgalen::totaltgalen::totaltgalen:

Tänk om sparken i röven kändes lika tydligt i hjärnan... :fane:

 

---

 

Om gårdagsnattens sömn var eländig så var nattens sömn desto bättre, mycket bättre. Jag känner mig som människa trots att jag bara har smakat på kaffet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om sparken i röven kändes lika tydligt i hjärnan... :fane:

 

 

Det beror helt på var det dyrbara sitter. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre idag så jag tog yttepyttelite meduxin för att mildra utsättningsbesvären. OM det var smart vet jag inte. Men det känns som om jag har feber fast jag inte har det och hjärnan reagerar skumt långsamt och känns elektrisk. Inte så mycket, men tillräckligt för att göra mig soffbunden och ovillig att göra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite frusen ikväll :sjuk: i övrigt så är jag "lite nere" ikväll, rent allmänt sådär :mellow::deppig::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite frusen ikväll :sjuk: i övrigt så är jag "lite nere" ikväll, rent allmänt sådär :mellow::deppig::ermm:

Konstigt det där. Igår somnade jag med extrafilt på täcket och strumpor på fötterna, jag frös. Andra kvällar blir jag för varm. Det är väl utsättningssymtom antar jag, jag känner av olika sådana, av och till. Mest av. Hoppas jag. Nu ikväll fick jag dock huvudvärk. Lyrica har en massa utsättningssymtom.

 

Idag har du varit i gång en hel del, och det är jobbigt för den sjuka hjärnan, den protesterar. Så ta en lugn kväll, natt och morgondag, som kompensation. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piggnade i under dagen efter att jag tog en minimal liten bit av meduxinen. Det är nästan ingenting men ändå påverkas jag rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft ont i ryggen ett tag nu, och huvudvärk. Så det får bli ett par värktabletter. Lite jobbigt i längden. Har man problem med annat är extragrejer tyngre att bära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du hört http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6132350

 

(Handlar det om ont i ryggrad, ryggmuskler eller valfri del av rygg?)

Det sitter mellan skulderbladen någonstans och sjukgymnasten tillskriver det dålig hållning i kombination med fysisk belastning. Jag försöker sträcka på mig när jag rör på mig, men det är inte enkelt att lära om eller ens förändra kroppen i min ålder. Ländryggen har jag också besvär av. Sammantaget är mycket av värken sannolikt psykosomatiskt betingad, genom spänningar på grund av ångestsyndrom. Paracetamol ger mig hyfsad effekt. Det lindrar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudvärk! :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter mellan skulderbladen någonstans och sjukgymnasten tillskriver det dålig hållning i kombination med fysisk belastning. Jag försöker sträcka på mig när jag rör på mig, men det är inte enkelt att lära om eller ens förändra kroppen i min ålder. Ländryggen har jag också besvär av. Sammantaget är mycket av värken sannolikt psykosomatiskt betingad, genom spänningar på grund av ångestsyndrom. Paracetamol ger mig hyfsad effekt. Det lindrar.

Min kommentar om värkens placering undrade om artikeln i första hand, inte om din rygg.

 

Själv upplever jag någon mer eller mindre kronisk muskelstelhet (känns som träningsvärk) ungefär där latissimus fäster intill ryggraden på höger sida. Med ojämna mellanrum känns det mer till höger fotsula, jag misstänker att ischiasnerven är inblandad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kommentar om värkens placering undrade om artikeln i första hand, inte om din rygg.

 

Själv upplever jag någon mer eller mindre kronisk muskelstelhet (känns som träningsvärk) ungefär där latissimus fäster intill ryggraden på höger sida. Med ojämna mellanrum känns det mer till höger fotsula, jag misstänker att ischiasnerven är inblandad.

Det kanske är relaterat till ditt jobb. Någon ensidig rörelse eller så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är relaterat till ditt jobb. Någon ensidig rörelse eller så.

Tror faktiskt att det är något ärftligt, finns hos flera personer på samma sida av släkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt att det är något ärftligt, finns hos flera personer på samma sida av släkten.

Höger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt att det är något ärftligt, finns hos flera personer på samma sida av släkten.

 

Höger?

Svärdsidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig har det väl varit så välkommet att ha en behovsmedicin som idag. Minsta krav på prestation utöver det vanliga skapar ångest (omvandlad fight/flight-reaktion). Personlighetsstörningen spelar stor roll också. Om man har blandtyp paranoid/fobisk så är man nervös till och med att träffa sina barn, därför att de förändras dag för dag nu i tonåren. Jag vet aldrig om de kommer att explodera för något som var okej häromveckan. Ändå är det mina barn som ger huvudsaklig mening åt mitt liv, så det är klart värt att ändå utsätta sig. Så stort TACK för behovsmedicinen. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig har det väl varit så välkommet att ha en behovsmedicin som idag. Minsta krav på prestation utöver det vanliga skapar ångest (omvandlad fight/flight-reaktion). Personlighetsstörningen spelar stor roll också. Om man har blandtyp paranoid/fobisk så är man nervös till och med att träffa sina barn, därför att de förändras dag för dag nu i tonåren. Jag vet aldrig om de kommer att explodera för något som var okej häromveckan. Ändå är det mina barn som ger huvudsaklig mening åt mitt liv, så det är klart värt att ändå utsätta sig. Så stort TACK för behovsmedicinen. :bultandehjarta:

:geros:

Ja, det låter naturligtvis inte alls roligt, men skönt att höra att du förhoppningsvis är herre över situationen och att dina barn är extra snälla idag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:geros:

Ja, det låter naturligtvis inte alls roligt, men skönt att höra att du förhoppningsvis är herre över situationen och att dina barn är extra snälla idag ;)

Vi hade jättekul tillsammans! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade jättekul tillsammans! :)

 

Trevligt, haft en fantastisk dag med barn och kusinbarn med tillhörande vuxna. Men nu är jag helt slut i knoppen :stjarnsmall:

 

Varvar ner med lite kaffe och forum nu när alla är utflugna och lugnet har lagt sig här i hemmet igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, haft en fantastisk dag med barn och kusinbarn med tillhörande vuxna. Men nu är jag helt slut i knoppen :stjarnsmall:

 

Varvar ner med lite kaffe och forum nu när alla är utflugna och lugnet har lagt sig här i hemmet igen ;)

Gott att höra! Jag gör ungefär samma sak. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sover allt bättre nu, och känner väldigt lite av utsättningen av Lyrica. Men tolv års kringflackande inom vård och rehab, plus det senaste halvårets kaos, har gjort mig i grunden mycket, mycket trött. Mest i huvudet, alltså. Är lite skraj att när jag kan koppla av på riktigt, så lär jag bli komatös... Nja, så farligt blir det nog inte, men har man ständigt varit beredd på yttre krav, och därför aldrig odlat ett rikt privatliv, så blir tomheten avskräckande. Jobb, därefter vård och rehab, som livsstil har jag haft. Vad så härnäst? Ingen enkel övergång. Men jag har i alla fall en del idéer.

Glädjande är mina barn, som är helt befriade från de demoner jag själv slåss emot. Trots att de är skilsmässobarn verkar de så trygga och välfungerande som man kan begära av tonåringar. Jag är rätt stolt över att ha gjort mitt bästa för att stötta dem i deras utveckling och över att ha funnits där, alltid. Ska sanningen fram är detta det enda riktigt viktiga för mig. Visst vill jag själv ha en bra tillvaro, men det är inte alls lika viktigt som deras väl och ve. Jag ser mig själv som en förlorad generation, men jag har ändå brutit det negativa i min släkt till nästa generation. Den prestationen är jag mäkta stolt över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra Alix :galetglad:

 

Är glad att vara med dig i dina med- och motgångar :kramis:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra Alix :galetglad:

 

Är glad att vara med dig i dina med- och motgångar :kramis:

Tack och detsamma! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite skraj att när jag kan koppla av på riktigt, så lär jag bli komatös... Nja, så farligt blir det nog inte, men har man ständigt varit beredd på yttre krav, ...

Jag var riktigt trött förut för att jag sov illa. Men just när jag släppte en del saker som att man tillåter sig att lägga sig om man är trött (och tvärtom), lyssna mer på kroppen osv... gjorde att jag är mkt piggar nu när man verkligen kopplar av. Vaknar i stort sett alltid utvilad och pigg även om det inte blev så många timmar ibland. :crossfingers: Sover lite mer nu, och får mer gjort också (och ork) när man är piggare.

 

Kul att det går framåt. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var riktigt trött förut för att jag sov illa. Men just när jag släppte en del saker som att man tillåter sig att lägga sig om man är trött (och tvärtom), lyssna mer på kroppen osv... gjorde att jag är mkt piggar nu när man verkligen kopplar av. Vaknar i stort sett alltid utvilad och pigg även om det inte blev så många timmar ibland. :crossfingers: Sover lite mer nu, och får mer gjort också (och ork) när man är piggare.

 

Kul att det går framåt. :yeahbaby:

Det gläder mig att du fann ditt framgångsrecept. Mina barn, och de olika åtaganden som sammanfaller med dem, förhindrar mig dock från att fritt lägga upp tillvaron efter eget huvud. Men jag rår mer över min tid nu än tidigare i alla fall. Så nog går det framåt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...