Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet är här!


Daniel Ström

Rekommendera Poster

Dette var jo bare helt perfekt :)

 

Ikke nok med at jeg har oppgradert fra OS 9.2.2 til Tiger på den gamle PowerMac-en. Men at forumet også skulle bli oppgradert samtidig slik at WinXP-looken ble byttet med et noe mer Mac-inspirert utseende, var jo bare helt perfekt :D

 

Dette inspirerer til mange flere timer i forumet B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
treebeard

Jag har inte gjort nått inlägg än, på det nya forumet, får testa.

 

Jag tycker det ser ganska bra ut, men det gamla kändes mer lätt-läst, och tydligt vad som var nya/gamla trådar. Är säkert mest en vanesak.

 

Testar att ladda upp en bild. Den är tillägnad Daniela :D

pink.jpg

 

 

Smiliesarna hamnar visst i slutet, och inte där markören är, går det fixa?

 

 

Trodde först att jag inte fick till att ladda up bilden, så jag la den hos mig, som jag har gjort innan, men sen såg jag att bilden jag laddade upp också var med. Är ganska säker på att jag inte såg den i "förhandsgranska inlägg". Nåpgot förvirrande, eller så var jag bara slarvig när jag kollade :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
Hupp! Var hittade du det?  :unsure:

132793[/snapback]

Var bara ett antagande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena gott folk! Jättekul med nylanseringen.. tråkigt att jag är lite för trött för forumsnackande. Vi ses i morgon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man datum längst ner också. Här händer det något hela tiden.  :)

132858[/snapback]

Øh... kanskje det kunne være lurt å ha med årstall også? (jeg tenker på informasjonsfeltet under avataren)

 

at jeg registrerte meg 26 mai er helt riktig, men det kan jo både være i 2003 (riktig) og 2004 - eller i fremtiden :rolleyes:

 

Bare et forslag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mäster G

Hur gör man för att ställa in auto-inloggning på forumet? Tidigare fanns det en liten knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Hur gör man för att ställa in auto-inloggning på forumet? Tidigare fanns det en liten knapp.

132860[/snapback]

 

Du loggar först ut dig och klickar sedan på "Logga in" överst. Använd dig alltså inte av snabbinloggningen. Då får du valet om du vill loggas in automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite för vit

132794[/snapback]

 

My thought exactly. kom just hem och jag brukar ställa skärmens ljusstyrka i botten på nätterna men det skär i ögonen x_x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
My thought exactly. kom just hem och jag brukar ställa skärmens ljusstyrka i botten på nätterna men det skär i ögonen x_x

132906[/snapback]

 

Att inläggsbakgrunden är kritvit är avsiktligt. Det gör det snyggare när man vill lägga in bilder som är frilagda mot en vit bakgrund, vilket ofta är fallet. I gamla forumet såg det riktigt kackigt ut mot den skumma lila bakgrundsfärgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Villl även tillägga att antalet forum kommer att bantas, men det tar lite tid att flytta allt. Vi har avsiktligt nedprioriterat detta till förmån för att få ut det nya forumet på den nya forumservern. Inom kort kommer även notifieringarna (mejlutskicken när någon har gjort ett inlägg i en tråd du bevakar) att hoppa i gång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen så kan man komma in på forumet :)

Har ju haft abstinens :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å jag fick mina gröna knappar! Nu saknas bara lite ordning bland nya inlägg i de olika trådarna, så man ser vad som är nytt sedan sist.

 

Den vita bakgrunden har jag inget problem med alls, tycker det är snyggt!

 

Fast är inte texten i inläggen lite små, jämfört med inmatningsfönstret, där texten är större?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Ja så var det då äntligen uppe det nya forat!. Vi får nog lov att anta inte bara admin utan även Poca nog slitit sitt hår de timmar forumet låg nere :o:D:lol:

 

reel61d213.jpg:D:lol:

 

Jag tycker det är riktigt snyggt jobbat!. Nu gäller det bara att sätta sig in i de nya funktionerna men multicitatfunktionen är sannerliggen välkommen!. Gillar även de nya större avatarstolekarna dock så kunde det vara bra om man ökade på ytterliggare lite grann till 100X100 vilket ju är rätt nära de 90X90 som gäller nu och 100X100 är ju numera en standardbegränsning numera på diverse fora tex Prisjakt som ju defenitivt är seriöst.

 

Vore kul om ni kunde lägga till fler kul smileys till forumet!!

 

fast bredd=Tortyr för vissa folk med större än standardupplösning

 

För mig med 17" ser det bra ut men jag vet av erfarenhet att med högre upplösning så får man lite cyklopkänsla med stora grå sidor och en smal vit yta i mitten. På andra ställen där fast bredd införts som varit anpassad för 800X600 så klagas det och det brukar då sluta med att fast bredd tas bort eller åtminstonde anpassas för 1024X768 med större fält i mitten. Eller det allra bästa som jag sett på något forum någonstans var där användarna själv kunde ställa in för vilken upplösning de ville optimera forumet för. Vet dock inte om den funktionen finns tillgänglig här men kan vara värt att kolla upp!!.

 

Upptäckte även en liten bugg längst ner på huvudsidan finns det ju ett par länkar som heter Radera alla skapade cookies och markera alla ämnen som lästa. De länkarna är av någon anledning bara halvt synliga, dvs nedre hälften av den texten är borta och de syns knapp därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser kanon ut! Alltid kul med nytt lull-lull. Själv använder jag knappt någon annan funktion än "visa nya inlägg", så funktionsmässigt märker jag ingen större skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar att ladda upp en bild. Den är tillägnad Daniela :D

132808[/snapback]

 

*ler förtjust* Det var väldigt omtänksamt av dig! :wub::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
tycker den är för ljus (för att orka läsa inlägg så måste jag dra ner ljusstyrkan på bildskärmen)  eller så får jag väll köpa solglasögon

132945[/snapback]

 

Hej!

 

Du kanske har för hög vitnivå(brightness) inställd vilket minskar kontrasten. Sänk vitnivån till högst 55% helst kring 50% och höj istället kontrasten. Själv kör jag med 100% kontrast med min skärm vilket ju inte är sådär jättenyttigt då livslängden förkortas(normalt räcker kring 70-80%) men jag är en sucker när det gäller hög kontrast, detta eftersom jag både vill ha hög ljustyrka dvs så stor skillnad som möjligt mellan vitan och det svarta men samtidigt skarp bild och fina färger med punch i.

 

sagemakvarium2wy.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en sak nu när jag sitter och surfar i Tiger - var är rss-länkarna till forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My thought exactly. kom just hem och jag brukar ställa skärmens ljusstyrka i botten på nätterna men det skär i ögonen x_x

132906[/snapback]

 

Control Option Command 8 .. ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mäster G
Du loggar först ut dig och klickar sedan på "Logga in" överst. Använd dig alltså inte av snabbinloggningen. Då får du valet om du vill loggas in automatiskt.

132864[/snapback]

Tack. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
Kom på en sak nu när jag sitter och surfar i Tiger - var är rss-länkarna till forumet?

132959[/snapback]

Ja, precis! Skulle va så trevligt med en rss feed med de senast besvarade trådarna eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kan inte rubrikerna för varje forum vara lite större och fetare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket, mycket snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Ström

Jag vill tacka er alla för den massiva återkopplingen på designen, en del har redan åtgärdats och ytterligare saker kommer att finjusteras under de kommande dagarna/veckorna. Det är som med all annan utveckling, det kommer att ske lite eftersom. Jag precis som ni sitter här på min fritid så vi får ta lite i taget :)

 

Överlag tycker jag de mesta av kommentarerna varit positiva och många förslag på förbättringar har jag redan hörsammat i designen men det finns en del kvar att göra, jag skall höja kontrasten på brädan ett snäpp till. Det finns även de som är mindre nöjda men det är ofrånkomlikgt med nästan 7000 medlemmar, men all info är bra info och är man inte nöjd skall man vädra sina åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@fps: Men hur djefla bänga ser inte bilderna ut då?! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...