Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet är här!


Daniel Ström

Rekommendera Poster

Daniel Ström

Välkomna till den nya versionen av MacWorlds forum. Vi har uppgraderat Invisionboard till den senaste versionen, flyttat över allt till en Powermac G5 samt gjort en ny design (som vi fortfarande filar på).

 

Forumet är (som tidigare) baserat på Invisionboard och dokumentation kring nya funktioner hittar ni här på Invisionboards sida för dokumentation och support. Det är en hel del nya funktioner att bekanta sig med. jag kommer vid behov att skriva ihop lite olika manualer för er som tycker att de nya funktionerna och knapparna bara gjort allt till en enda röra.

 

Det kommer så klart att finnas en del buggar att jobba bort och smågrejer att fixa till. Jag hoppas ni har lite tålamod med oss.

 

Det skedde även ett mindre glapp mellan export av databsen och till att vi stängde forumet, det är så klart beklagligt att vi tappat några få trådar samt nya registereringar men vi hoppas ni även har överseende med detta, flytten till helt ny hårdvara och konvertering av databasen har varit allt utom smärtfri, men den som väntar på något gott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Andreas Leijon

Jag vill bara lägga till att det nya forumet fortfarande är ett pågående projekt som kommer att förbättras successivt under de närmsta månaderna. Bland annat kommer själva forumet att integreras med nya MacWorld.se på ett bättre sätt.

 

Men passa ändå på att tycka till ordentligt i denna tråd! All credit för uppgraderingen ska herr Ström här ovan ha. Han har verkligen gjort ett hästjobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju alldsles nyfött, men så här vid första anblicken ser det bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla översättningarna i kalendern... när jag kollade var de på engelska typ... "CyberPet's birthday". Känns lite trist. Annars godkänt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ett önskemål så här på direkten:

 

Det är JÄTTESVÅRT att se vilka trådar som har fått nya inlägg, på framsidan ser allt grått ut. Kanske kunde man få en liten grön knapp istället för den där vita lilla som försvinner i allt det gråa?

 

Samma sak i forumen, då ser man heller knappt vilka som är nya sedan sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varannanradsfärgsättning i trådlistorna också tack :) ... listorna ger överlag ett lite rörigt intryck... däremot så gillar jag utseendet på själva trådarna... hmm.. fast sammanfattningen av tråden nedanför när man skriver ett inlägg var också lite rörig, gärna linjer eller varannanadsfärgsättning där också. vad gör keynote-symbolen där för övrigt? bort :)

 

heja, heja :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Det ser väldigt trevligt ut! :)

132689[/snapback]

 

Precis, speciellt illa blir det på lite mindre skärmar, det är nog inte så svårt att fixa i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
Varannanradsfärgsättning i trådlistorna också tack :) ... listorna ger överlag ett lite rörigt intryck... däremot så gillar jag utseendet på själva trådarna... hmm.. fast sammanfattningen av tråden nedanför när man skriver ett inlägg var också lite rörig, gärna linjer eller varannanadsfärgsättning där också. vad gör keynote-symbolen där för övrigt? bort :)

 

heja, heja  :w00t:

132696[/snapback]

 

 

Hihi, du läser mina tankar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
OK, ett önskemål så här på direkten:

 

Det är JÄTTESVÅRT att se vilka trådar som har fått nya inlägg, på framsidan ser allt grått ut. Kanske kunde man få en liten grön knapp istället för den där vita lilla som försvinner i allt det gråa?

 

Samma sak i forumen, då ser man heller knappt vilka som är nya sedan sist.

132692[/snapback]

 

 

Håller med dig CyberPet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi, du läser mina tankar!  :D

132698[/snapback]

 

 

Testar... Blir det inga rutor runt citaten mer? Det känns lite knasigt. Rörigt. Återinför gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
Testar... Blir det inga rutor runt citaten mer? Det känns lite knasigt. Rörigt. Återinför gärna.

132701[/snapback]

 

Men, sluta skriv allt jag ska skriva (gäller inte bara dig Daniela :P )!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Nu känns forumet mycket mer mac än vad det gjorde tidigare. Mycket trevligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser riktigt bra ut!!!! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått någon ny funktion som heter "Hantera viktiga meddelanden". Är det någon som vet vad det är för något? Jag har inte vågat prova då jag inte vet vad det är.

 

Tyvärr så fungerar allt inte helt 100% i Camino. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Nix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga nya smilies? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Skulle ni inte kunna fixa rss-matning? Skulle ju vara coolt att kunna fixa en forum.macworld.se-widget! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...