Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya forumet är här!


Daniel Ström

Rekommendera Poster

Skulle ni inte kunna fixa rss-matning? Skulle ju vara coolt att kunna fixa en forum.macworld.se-widget!  ^_^

132716[/snapback]

Jo, men den skulle ju uppdateras hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar
Jonatan Lindström

en liten detalj:

när man ställer in sin profil vore det fint att kunna ange sitt ichat-konto och inte bara sitt aim-konto. jag vet att det egentligen är sak samma men det vore en fin gest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mäster G

Det verkar som om tiden på forumet är lite konstig. Nu är klockan 21.15 och tiden på mitt meddelande som jag skriv för 1 minut sedan är 08.10. Hmm. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om tiden på forumet är lite konstig. Nu är klockan 21.15 och tiden på mitt meddelande som jag skriv för 1 minut sedan är 08.10. Hmm.  :huh:

132731[/snapback]

 

Ja det verkar som om forumet satte tiden för 00:00 istället för den

verkliga tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Tack för alla bra idéer och förslag på förbättringar!

Vi jobbar kontinuerligt (even as we speak) med att vässa form och funktion. De allra flesta förslag är mycket vettiga och kommer att införas inom de närmsta dagarna.

 

Dessutom kommer Daniel att sätta ihop en guide till alla nya funktion som det nya forumet medför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
Tack för alla bra idéer och förslag på förbättringar!

Vi jobbar kontinuerligt (even as we speak) med att vässa form och funktion. De allra flesta förslag är mycket vettiga och kommer att införas inom de närmsta dagarna.

 

Dessutom kommer Daniel att sätta ihop en guide till alla nya funktion som det nya forumet medför.

132738[/snapback]

Ser att ni fixat rutan runt citaten redan... mycket bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar funktionen där man kan bifoga bilder. Helt klart en bra funktion. Det går snabbare att posta bilder då man inte behöver lägga bilderna externt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bra att ni kom igång rätt snabbt ändå, för det är ju vi medlemmar som kan komma med hårdtester för att se vad som funkar och inte. Oavsett om det är lite smådetaljer så är det snyggt. Bra jobbat!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast lite rosa här och där eller överallt skulle inte skadat! :wub::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast lite rosa här och där eller överallt skulle inte skadat!  :wub:  :P

132753[/snapback]

Nä, jag har haft tillräckligt med rosa att göra. :lol:

Men en möjlighet till skal vore trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan aldrig få nog av rosa! *hmpf* <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser bra ut hittils :P

 

Edit: hur e det med fil utrymmet kommer ni begränsa det? Det tycker jag, ni kommer få för mycket trafik ifall alla slänger upp många stora filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättesnygg layout! Bra jobbat! :)

 

Jag har bara ett par små saker jag undrar över?

Den ena handlar om registreringen, stod det inte datum och årtal tidigare? Vore trevligt att se hur länge personer varit medlemmar.

 

Det andra handlar om antalet inlägg, tycker att det ser konstigt ut om det står 1,690 i stället för 1690.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak

Som nämnt så suger de nya knapparna. Omöjligt att se var det är nya inlägg och inte när man scrollar. :ThumbsDown:

 

Ser trevligt ut i övrigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två stycken <Ny fråga> överst. De gör visserligen olika men se till så att den ena byter namn till något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
Varför har ni börjat kalla det för ämnen istället för trådar?

132762[/snapback]

Jag tror inte att MacWorld har översatt forumet. Det är nog http://www.invisionboard.com , som gjort forumtekniken, som har översatt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Så där ja, riktigt trevligt.

Kom nyss hem från en Got-a-Macträff, så jag har inte hunnit kolla in allt... :D

Hade sånär glömt av mitt inloggningslösen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att MacWorld har översatt forumet. Det är nog http://www.invisionboard.com , som gjort forumtekniken, som har översatt det.

132774[/snapback]

På tal om det. Vad är det för version av forumprogramvaran och vilka specifikationer är det på servern och framförallt... till vem ska ni donera den gamla forumservern? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, riktigt trevligt.

Kom nyss hem från en Got-a-Macträff, så jag har inte hunnit kolla in allt... :D

Hade sånär glömt av mitt inloggningslösen

132776[/snapback]

Här var det autoinloggning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
På tal om det. Vad är det för version av forumprogramvaran och vilka specifikationer är det på servern och framförallt... till vem ska ni donera den gamla forumservern?  :D

132777[/snapback]

 

IPB 2.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
På tal om det. Vad är det för version av forumprogramvaran och vilka specifikationer är det på servern och framförallt...

132777[/snapback]

 

 

<style type="text/css">

/*

* Cascading Style Sheet, for Invision Power Board 2.0.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
IPB 2.1

132787[/snapback]

 

Hupp! Var hittade du det? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Striberger

Bra med en uppdatering av forumet, fungerar betydligt bättre än det gamla IPB. Däremot trodde jag att ni skulle hyvla iväg ett gäng subforum i samband med uppgraderingen. Räknade till 61 st vilket är på tok för många för min smak. IMHO hade 10 varit lagom för att få en vettig överblick (som kompletteras med sökfunktionen om jag inte hittar det jag letar efter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...