Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klarar Tiger hotet från Longhorn?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

När du köper en Mac betalar du för OS X. Om Apple inte utvecklade operativsystem hade dom kunnat ta mindre betalt för sina datorer, eftersom dom hade haft mycket mindre utgifter. Alltså betalar man för OS X om man köper en Mac.

 

Och vad har det med en prisjämförelse med "PC" att göra?

Sedan är det ju något man hört tills nästan öronen trillat av att x86 datorer skulle vara billigare.

Logiken här är väl antagligen att om x86 datorer är billigare så är också Microsoft Windows det.

 

Jag gick till Dell online för att se vad de tar för XP Pro (jämförbar med OSX).

920 kr + 36 kr per månad med 23,54% ränta i 36 månader!!!

Tjohoo, inte så billigt tycker jag, speciellt då 920 kr är med avdrag för att XP Home redan var inkluderad (man vill väl inte använda en dator utan ett OS). (w00t)

 

Så där var en myt avklarad, bara ett par tusen till att klara av. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
Här är två andra snygga dumpar från Longhorn.

Det tycks vara någon sorts meddelandecentral.

 

longhorn_mess.jpg

 

 

longhorn_samtal.jpg

Jag tycker vekligen inte detta ser speciellt snyggt ut! Okej det ser fräscht ut men jag tycker lite som Kalliban...vissa grejer liksom inte passar ihop. runt o kantigt stelt o mjukt osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ser det ganska fräsht ut, men jämför dessa två...

 

longhorn_samtal.jpg

longhorn_better.jpg

 

 

Vilken ser ut att vara effektivast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OOtroligt!! Microsoft har anställt en DESIGNER!! Första gången i världshistorien som man lyckats designa nåt! ( Men det luktar Apple-rippoff....)

 

Kallar du det Apple ripoff är du lite ute och seglar, för Microsoft satsar på en massa fuktioner i en jäkla massa menyer och jätte små knappar som knappt syns för de viktigaste fuktionerna medans Apple har en drös med funktioner som utnyttjas på ett exemplariskt vis gämgör bara Microsoft MediaPlayer 10 och iTunes så ser man den stora skillnaden. (Hatar Microsoft plagiatet med "AutoPlaylist" på Microsoftiska eller --> SmartPlaylist i iTunes som kom långt innan med denna fantastiska funktion!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är konstigt att Microsoft som varit med så länge ska ha så svårt med att göra bra UI.

Det är ju inte så svårt, titta hur de gör på Apple vetja! :P

 

"Let the content be the star!", var det visst någon som sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
chinadrumsticks
Vad grundar du det på? Har du erfarenhet av både Tiger och Longhorn?

137760[/snapback]

 

För att citera Steve Jobs "...The problem with Microsoft is that they don't bring much culture into their products". Microsoft är ett för stort företag som utgörs av gamla trötta gubbar och gummor utan innovationer och idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att citera Steve Jobs "...The problem with Microsoft is that they don't bring much culture into their products". Microsoft är ett för stort företag som utgörs av gamla trötta gubbar och gummor utan innovationer och idéer.

137797[/snapback]

Det där är är bland det bästa Jobs har sagt. Någon stil eller känsla har de inte.

 

XP funkar helt ok, Longhorn kommer säkert att göra detsamma. Dock inte lika bra som Tiger givetvis. :D

 

Tiger kommer säkert att klara konkurensen, men Windows kommer att köras på merparten av alla persondatorer fortsättningsvis med. Trots alla virus, trots Apple´s nya innovationer. Desutom så tycker jag det är kul med nya op, även så om de kommer från MS. :o:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

longhorn är vaporware

137868[/snapback]

??? Vad innebär det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

??? Vad innebär det?

137886[/snapback]

Inget positivt misstänker jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...