Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telia


Zoonylk

Rekommendera Poster

Svedbergs Kompis

Beställde över nätet 00:54 den 21/9 och fick leveransdatum 8/10 dagen efter. Nu har det blivit flyttat till den 15/10....

Beställde Svart 16 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 424
  • Created
  • Senaste svar

Prel. leveransdatum nu 2012-10-29 och jag beställde ändå på lanseringsnatten... 32gb svart.

 

Varför ändrar de ens leveransdatumen? Även om det är jättetryck på telefonerna borde det ju bara drabba de som beställer senare, datumet för de som redan beställt kan ju fortfarande ligga kvar.

 

Aja, blir till att köa den 28e. Surt att ALLA verkar köa utanför Telia Kungsgatan, undrar om de verkligen får in så många fler telefoner än alla andra butiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbeställde min beställning (Svart 32GB) från Telia. Är så trött på Telia, hej då Felia hej Telenor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32GB Svart

Leverans enligt SMS: 30/10

Beställd i butik 21/9 11.15 (Backaplan, Göteborg)

Ny leveranstid satt till 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vita 32GB som jag beställde 00:12 på natten har blivit framflyttad från 1/10 till 30/10. Utifrån den framflytt ni andra fått känns min lite mer än alla andra.

 

Känns ju dessutom märkligt att de ska flytta fram så mycket för oss som beställde en timme inom släppet. Men men, det kan ju flyttas tillbaka också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, den preliminära leveransen har tidigarelagts. Jag tycker också det är märkligt, men i och med att jag beställde min i butik och inte online, så borde det ha med att göra hur många telefoner butiken i fråga får in och hur många som förbokat där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även min beställning har fått nytt preliminärt leveransdatum. Från 28/9 till 8/10. Beställde 16 GB svart 21/9 00:21.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta verkar ju ha fått från den 28/9 till i början av oktober, jag hade 1/10 (senare beroende på jag bor i Norrland) till den den 30/10. Känns ju mycket märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju kännas rätt ok om en representant från telia gick in på mw-forumet och förklarade läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framflyttat här med. Från 28 september till 8 oktober, kul

 

Samma här med... 28/9 till 8/10.detvarintejag.gif Beställde för övrigt en Svart 16GB 21:e klockan 0.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju kännas rätt ok om en representant från telia gick in på mw-forumet och förklarade läget.

 

Har skrivit på Telias Blogg och frågat vad som händer och även länkat till denna tråden och bett dem titta in! vi får se vad se svarar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja bra initiativ, men förmodligen vet dom inte mer än andra. Men då får dom gärna förklara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja bra initiativ, men förmodligen vet dom inte mer än andra. Men då får dom gärna förklara det.

 

På bloggen påstod de så sent som igårkväll att de har stenhård koll på hur många iPhones de får från apple!

 

När man däremot ringer kundtjänst eller går in i en butik så påstår de att de inte har någon aning om leveranser.

 

Citat från Telias blogg:

 

"Telia Kundservice sa:

23 september, 2012 kl. 23:10

Hej igen Sten,

 

Hur vet du att de inte redan är i landet?

Eftersom säljstart och premiär i Sverige är på fredag 28/9 så behöver du inte oroa dig över Apples transporter eller vårt lager. Vi och de har full koll på det.

 

/anna"

 

 

Dvs någon på Telia ljuger!

 

Är ju rent skamligt tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja även om telia intr vet ett dugg om leverranserna så är det ju ibte fel att uppge det.

Alla vet ju att det är apple som styr.

Så, en ren ärlig förklaring är väl det bästa för slla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med Telias kundtjänst. Det har blivit nåt fel med bokningssystemet så vi har blivit nerpetade på listan. Spelar ingen roll om vi var först. Det var så och han kunde inte göra nåt åt det. Har varit kund hos Telia över 15 år men nu är jag sugen på att byta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svedbergs Kompis

Enligt mig, är det all oärlighet och rent skitsnack som stör mig mest. Hade dom gått ut och berättat vad problemet faktiskt var eller varför de konstant byter leveransdatum, hade jag kunnat gå med på det. Men när leveransdatumet ändras från 28/9 till 8/10 till 15/10 utan förklaring, blir i alla fall jag aningen förbannad på deras myglande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fn vad surt. Beställde också kl 00.19 21/9 (svart 64GB), fick först levdatum 1/10, nu ändrat till 30/10. Fel med bokningssystemet? Alla har ju ordernummer, de avspeglar väl rimligen i vilken ordning ordrarna är lagda! Så om Telia ville kunde de åtminstone följa en turordning, men det är väl för jobbigt.

 

Hade gärna haft en lur på fredag, men var beredd att vänta till nästa vecka. Men en månad efter först utlovat leveransdatum är inte acceptabelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svedbergs Kompis

Jag ringde precis supporten och fick följande förklaring till varför de tabbat sig.

 

Tydligen ska deras system legat nere en tid under natten då förköpet öppnade. Detta resulterade i att en mängd beställningar inte registrerades som de skulle. När de "startade om" sitt system ska dessa uteblivna beställningar ha lagts in i systemet på nytt, vilket skulle ha resulterat i att leveransdatumen för vissa har flyttats fram.

Om detta berodde på att de beställningarna nu lagts "sist i kön" eller om de har stoppat in de uteblivna beställningarna i rätt ordning är ännu inte klart. Väntar fortfarande på att en "ledare" från Telia ska ringa upp mig och klargöra vad det är som pågår.

 

Hoppas detta bringar lite klarhet i situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar från telia precis på twitter igen.

 

 

Det verkar ju lite lovande iaf! vi håller tummarna att de fixar det snart då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just pratat med kundtjänst, damen där ringde till "leveransavdelningen" som lät meddela att allt var i sin ordning med min beställning. Så trots att jag beställde 00.18 på releasenatten och fick lev-besked 1/10 så är det helt ok att de nu ändrar till 30/10 och inget de överhuvud taget höjer på ögonbrynen eller ber om ursäkt för. Enligt kundtjänst beror det helt enkelt på att svart 64 GB har beställts i så hög grad att det blir stora väntetider. Till och med om man fick igenom sin beställning mindre än 20 minuter efter start.

 

Märkligt då att de uppenbarligen inte fick veta något förväntat antal INNAN de öppnade sin förbeställning så de kunde ge leveranstid utifrån det, utan verkar ha fått veta antal idag eftersom lev-datumet ändrades idag. Känns som om man aldrig kommer få veta hela sanningen bakom detta. Hon visste inget om nåt systemfel som skulle ha strulat till det med beställningarna.

 

Jag bad i alla fall att få annullera min beställning och så får jag väl flytta mina tre telefonabonnemang till ett bolag som visar sina kunder lite mer respekt, om det finns nån sån operatör. Lär väl inte få nån iphone 5 fortare för det, men Telia ska i alla fall inte få bete sig hur som helst (det gör de ju ändå men jag väljer att rösta med fötterna). Så hej då telia och hej då telia-iphone-tråden, lycka till ni andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde iPhone 5 på fredag morgon ca 03:00, vit 32gb. Gick smidigt.Beräknad leverans 28/9, stått samma ända sen jag fick smset i fredags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är leveransdatum ändrat från 27/9 till 15/10

 

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...