Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telia


Zoonylk

Rekommendera Poster

Beställde 00:45 på releasenatten fick datum 8/10-12 idag ändrat till 28/10-12... såg dock deras twitter så hoppas innerligt att den kommer som planerat.. va en ip5 svart 32gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 424
  • Created
  • Senaste svar

Ringde precis Telia.

 

Han jag pratade med visste inget om det som har skrivits på twitter. Dvs han hade inte hört något om att fel i ordersystemet, eller att datum flyttats och ska flyttas tillbaka!

 

 

När han kollade så påstod han även att han såg datumet 4/10 för min order men när jag kollar leverans så står det fortfarande på 8/10.

 

 

Hur kan Telia vara så dåliga med att gå ut med information till sin kundtjänst? Vänster hand vet inte vad höger gör...

 

Jag har skrivit 3 kommentarer på deras blogg och tweetat dem 2 gånger med början klockan nio i morse och har fortfarande inte fått svar. På bloggen har inte ens mina kommentarer dykt upp då de väntar på att "modereras innan publicering" Flera kommentarer som har skrivits efter mina har publicerats och besvarats. De hade dock mindre "obehagliga" frågor att besvara i de kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vit 64GB. Leverans 8/10 enligt sms. Beställd i butik 22/9 13:30

 

Har nu 28/9 som prel. leveransdatum.

Bara jag som fått min order flyttad åt "rätt" håll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min svarta 64GB kl. 00:06 den 21/9 och fick leveransbesked 28/9. Idag står det 29/10 som leveransdatum.

Kontaktade först Telia support via telefon runt lunch och fick då besked "det står fortfarande 28/9 i kölistan, så det måste vara någon uppdatering som gått fel". Alltså 28/9 gällde fortfarande.

 

Skickade sedan ett Twitter meddelande till Telia_service och fick som svar "Det beror på ett tillfälligt fel i kösystemet, du har fått felaktigt preliminärt leveransdatum. Ska rättas till i veckan."

 

Så jag har mina förhoppningar till att datum ska ändras tillbaka till den 28/9.

 

Annars blir det till att nattköa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu 28/9 som prel. leveransdatum.

Bara jag som fått min order flyttad åt "rätt" håll?

 

Jag beställde min i butik i lördags och fick 15/10 som leveransdatum. Det ändrades idag till 28/9. 64 Gb svart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett SMS idag om butiksjippot på torsdag kväll och där står det att de kommer ha i lager och om man är i tid kommer man kunna ha en i handen efter midnatt. Så de som förbeställt en vecka innan och fått leveransdatum efter den 28/9 är ju helt klart lurade. Varför förbeställa om andra som beställer en vecka senare ändå får före?? Falsk marknadsföring eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det då lätt Pilken?

När 4,an kom såvar det bara typ ett tiotal till varje teliabutik.

Tror det blir många som blir utan även släppnatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja är detta sant så kommer jag också avboka och byta operatör samt byta till annat telefon märke. S4 kanske. Jag gjorde beställning den 21 före 01.00 och beställde en svart 64gb och fick sms kl10 dagen efter, där stog det beräknad leverans 28/9 och idag står det 29/10. Det är ingen nyhet för äpplet att efter som de släpper en telefon en gång om året så är det stort tryck och vid detta laget så borde de ha ofantliga lager vid sina släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en svart 32 till mig och en vit 32 till min sambo på natten 21/9 kl 01:38.

Jag fick först leveransbeskedet 8/10 och min sambo 28/9.

Idag ändrades min svarta till 29/10 men min sambos är oförändrad till den 28/9.

Testar nog den lokala Teliabutiken den 28/9 istället....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar från telia till upprörda kunder på: http://blogg.telia.s...one-5/#comments

Telia Kundservice sa:24 september, 2012 kl. 20:47

Hej! Ett tillfälligt fel i kösystemet gör att du kan ha ett felaktigt preliminärt leveransdatum just nu. Detta kommer att rättas till i veckan, innan den första leveransen av iPhone 5 skickas iväg till kunderna. Leveranserna görs i den ordning förköpen gjordes. Det leveransdatum du har fått besked om är en preliminär prognos. Förköp kan göras på flera olika ställen; kundtjänst, telia.se och Telia Butik. Allt detta synkas sedan samman i en gemensam kö. Medan synkningen görs kan de preliminära leveransdatumen justeras fram och tillbaka i tiden. Som sagt: Leveranserna görs i den ordning förköpen gjordes, så var du bland de första som förköpte så kommer du att vara bland de första som får leverans. /Annica

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken rolig följetong detta är! Min har nu ändrats IGEN! 28/9!!

 

Så, min har gått så här: 28/9 -> 8/10 - > 22/10 -> 28/9

Beställde 32gb , svart kl 00.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde svart 16 gb på natten 21 runt 00.20. Fick sms med leveransbesled den 28/9. Igår när jag kollade smset stod det den 8/10!! Ringde Telia direkt och hon sa att mitt leveransdatum fortfarande à 28/9, men att dom hade problem med sidan... Gick in på länken i smset idag, där stod det rätt datum igen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken rolig följetong detta är! Min har nu ändrats IGEN! 28/9!!

 

Så, min har gått så här: 28/9 -> 8/10 - > 22/10 -> 28/9

Beställde 32gb , svart kl 00.10.

 

 

 

 

Exakt samma lika för mig. Beställde dock min kl. 00.05. Men man vågar inte ropa hej än=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min har oxå gått tillbaka till 22/10

Fast i allra första bekräftelsen som jag t.o.m skrev ut så stod det 8/10.

Jag tror fortfarande på tidigare leverranser. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske fel tråd men har Telia börjat skicka ut några nano-Sim ännu? Beställt 64 vit kl. 00.15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32GB Svart

Leverans enligt SMS: 30/10

Beställd i butik 21/9 11.15 (Backaplan, Göteborg)

WTF...flyttad från 8/10 till 1/11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU är prel levtid den 28/9 igen

 

:-)

 

 

 

Nu är leveransdatum ändrat från 27/9 till 15/10

 

:-(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu var det ändrat från 8/-10 till 28/10 till 28/9 hahaha fan mitt psyke klarar inte det här!! Nu får den fan stanna på 28/9!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat från 31/10 till 1/11. En dag överlever jag haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde telia och kollade precis, och det hade blivit lite fel i köordningen och nu kommer datumen med största sannolikhet inte att ändras igen. Men men det litar man inte på. Är grymt nöjd om jag får min på fredag.

 

Tror ni dom skickar dom redan på torsdag isåfall? Annars finns det inte en chans att den hinner komma fram.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt datum har hållt sig konstant till 28/9 sedan förköpsnatten. (Vit 32Gb ca 01:15) och idag blev mitt abonnemang förlängt och ändrat till ett Flex..

Vet inte om det betyder något men något händer ju iaf=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...