Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPod mini idag


iMartin

Rekommendera Poster

Hmm. Jag hade precis bestämt mig för en iPod 20 GB, den rymmer mer än väl min blygsamma skivsamling. Det gör inte iPod Mini, varken 4 GB eller 6 GB, men den väsentligt längre batteritiden är definitivt också en viktig faktor. Ni som redan har en iPod, vilket tycker ni är viktigast - lång batteritid eller stort utrymme, om ni måste välja?

Själv har jag en 20GB med 8 timmar batteritid. Jag utnyttjar sällan varken utrymmet eller battteritiden fullt ut. Jag har ungefär 12GB musik på den. Det är enbart musik som jag rippat själv från CD. Av de 12GB jag har på den har jag nog bara lyssnat på 6GB någon gång överhuvud taget på det år jag haft den. Och för det mesta lyssnar jag på samma 2-3GB... Jag tror det är ganska vanligt att det är så i allmänhet. Sällan använder jag de 8 timmar (5 timmar i realiteten när jag byter låtar en del...) batteri som den har i sig. Men när batteriet väl tar slut för att jag glömt ladda iPoden efter de senaste användningarna så är det väldigt irriterande att inte kunna ta med den, så jag skulle prioritera den längre batteritiden. Jag är själv grymt sugen på en 6GB ny mini.... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Har en 40 Gb iPod, 12 timmar batteritid och använder den som backup för filer osv. För mig räcker 12 timmar utmärkt, har aldrig lyckats dra batteriet i botten ändå. Är man ute och reser och inte har möjlighet att ladda upp är längre batteritid att föredra före större utrymme, 6 Gb rymmer mer musik än vad batteriet orkar ändå.

 

Hur stor är din skivsamling, 6.5 gb eller närmare 20? om du har typ 10 gb kan du ju alltid fylla på i 20gb utan att fundera på vad som ska bort från ipoden först.

 

Svårt att välja för min del eftersom 12 timmar räcker mer än väl och 16 timmar är mer än vad förmodligen någonsin skulle behöva så jag skulle nog tänka på utrymmet.

 

Å andra sidan kan du tänka på att iPod mini kan du välja färg och den är mindre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en 40 Gb iPod, 12 timmar batteritid och använder den som backup för filer osv. För mig räcker 12 timmar utmärkt, har aldrig lyckats dra batteriet i botten ändå. Är man ute och reser och inte har möjlighet att ladda upp är längre batteritid att föredra före större utrymme, 6 Gb rymmer mer musik än vad batteriet orkar ändå.

 

Hur stor är din skivsamling, 6.5 gb eller närmare 20? om du har typ 10 gb kan du ju alltid fylla på i 20gb utan att fundera på vad som ska bort från ipoden först.

 

Svårt att välja för min del eftersom 12 timmar räcker mer än väl och 16 timmar är mer än vad förmodligen någonsin skulle behöva så jag skulle nog tänka på utrymmet.

 

Å andra sidan kan du tänka på att iPod mini kan du välja färg och den är mindre...

Skivsamlingen är omkring 6.6 GB, så på en iPod 20 GB hade det funnits rejält med utrymme över. Å andra sidan ryms nästan hela samlingen på den nya minin och i likhet med Jonatan lyssnar jag nog också på samma 2-3GB för det mesta. Jag skulle huvudsakligen använda min iPod på tåget när jag pendlar till jobbet, så jag kan i princip ladda batterierna och fylla på låtar varje kväll. Inte lätt det här, men det blir nog den nya minin ändå. Tack för er input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPod 3G 10gb och utrymmet räcker väl. Batteriet behöver dock laddas lite för ofta tycker jag. En grön mini skulle inte sitta helt fel.

 

Undrar en sak, kan man använda 3G ipodens firewire laddare och sladd till nya minin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Fick mitt leveransbesked på iPod mini igår, så nu är den på väg. Beställde samma som de släpptes.

Suck. Som vanligt håller inte leveranstiderna. Istället för 3-7 dagar för leverans, så är det nu prognos 8-9 dagar. Vilket betyder att det inte finns några iPod mini i Europa utan att de skeppas från Asien...

(Undrar när man ska lära sig - Man ska alltid dubbla Apples leveranstider så slipper man bli besviken.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen beställt min iPod mini ifrån Apple Store. Nu är det bara att vänta....

Så här stog det i mailet jag fick: Räkna med 3 dagar för att hantera beställningen. Räkna med 3 - 7 arbets dagar för leverans.

Hmm..det verkar som om det kommer ta tid :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

beställningen. Räkna med 3 - 7 arbets dagar för leverans.

...

Räkna med att det tar mer. Jag hade samma leveransbesked när jag beställde, men när den väl skeppades var det

Uppskattad leveranstid för beställningen är 8 - 9 dagar.

Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse.

 

Har du tur har du den innan april...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag ett nytt mail ifrån Apple, följande stog: Uppskattad leveranstid för beställningen är 8 - 9 dagar. Så det betyder att jag behöver vänta ännu längre men den är iaf på väg ^_^. När den väl kommer får man en lapp brevlådan där det står att man ska gå till posten och hämta ut den eller ligger den utanför dörren en vacker dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte att dom vågar lämna den utanför dörren :P

Med våran eMac så fick vi i alla fall en lapp som det stod att vi skulle ringa budfirman och berätta när vi var hemma. Men jag vet inte hur det fungerar med mindre saker. Antagigen får ni traska iväg till närmaste postkontor (ica, konsum etc. etc.). Får väl se hur det blir för flickvännens shuffle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ganska rimligt, då är det bara att vänta på den där lappen eller att någon budfirma ska ringa. Men jag tror Apple använder sig av posten när det gäller mindre saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången blev man i alla fall positivt överaskad -

Min iPod mini kom idag.

 

Så plötsligt var de 8-9 dagarna bara 2 :)

 

Dessutom - Hör och häpna - så hade budfirman med sig min Mac mini. Den står inte ens som skeppad på AppleStore, utan är "Skeppas 2 mars eller tidigare".

 

Seriös förvirring i logistiken, eller? Men svårt att klaga, i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller mac minin så kan jag inte förstå det som något annat än att den maskinen kommer från något lager/butik och min BTO-maskin är omdirigerad till någon annanstans.

 

iPoden är skeppad 28/2, och landade i sverige i går eftermiddag. På den står att den är skeppad "Economy", så även det ä rju ett litet mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ohh grattis till både mac mini o iPod.. Väntar ivrigt på min mini nu, men de dröjer nog ett par veckor minst så man kanske kan ha nåt att se fram emot på påsklovet :D

 

//Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ohh grattis till både mac mini o iPod..

... fast det är en söt flicka som ska gratuleras, för jag ska ge bort iPoden :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta stog i mailet jag fick: Carrier : TNT Nederland

Betyder detta att iPoden skickas ifrån Nederländerna, då kanske inte det kommer ta så överdrivet långt tid innan den kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nop, betyder bara att det är det Holländska TNT som Apple har avtal med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...