Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPod mini idag


iMartin

Rekommendera Poster

Det här stod på "Hot news" sidan hos Apple ang iPod photo

 

"Both models hold up to 25,000 digital photos and can import photos from your digital camera via the new iPod Camera Connector for instant viewing and slide show playback on iPod photo."

 

Direkt-koppling till kameran - Perfa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Detta låter bra för iPod photo:

 

"Upload photos directly from your camera using the optional iPod Camera Connector accessory, also arriving in March" :tummeupp:

 

Edit: Du hann först... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att avsknaden för den funktionen har gjort att phot sålt dåligt från början...då kan man börja leta efter en bra digital kamera och auktionera ut sin iPod då... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med längre batteritid! Det är ju det som är det viktigaste (näst efter utseendet) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lustigt kan tykas...nätadapter och usb ingår till photo. Till vanliga iPoden både USB, Firewire och nätadapter, till mini bara usb- sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att de är på väg att gå ifrån firewirekablar till iPod så de bara behöver lagerföra en typ.... Allt nya iPods kommer bara med usb2....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj jag såg just en sak. Vet inte om det har varit så förr eller inte. Lyset till knapparna (play paus etc. etc.) är i samma färg som ipoden. Läckert :) Hoppas att nästa uppdatering dom kör på minin är radio, för jag har faktist hellre en radio än färgskärm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nytt för mini, reagerade också på det...bara den silvriga minin som har samma färg på texten som innan.

 

Radio lär nog dröja, jag tycker inte att radio är så hett som det var förr. Reklamradion tar över mer o mer med sina dj´s med mundiaré och evighetslånga reklamsnuttar. Man hör aldrig direkt en låt man aldrg hört förr...men gillar man det så.

 

Faktiskt de enda radiokanaler jag tycker är värt att lyssna på en de reklamfria (men statliga), men det är bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, p3 är lätt bästa kanalen utan tvekan, förutom på morgonen då jag helst lyssnar på Rix FM (morgonzoo) :)

 

Men jag känner att radio är ett bra kompliment då, i alla fall jag, vill höra folk prata i mellanåt. Men finns det inte något tillbehör så man kan lyssna på radio i iPod'en? Eller finns det bara för att sända radio? Nackdelen med det är ju att den blir större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart du ska ha en silver. Jag tror att man kan lätt tröttna lite granna på en grön.

 

Tre tillbehör jag skulle köpa är: Mini Dockan, fjärrkontroll och USB laddare för vägguttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, det får bli en sliver, en nätadapter och en docka vill jag ha. Fjärrkontrollen känns lite onödig, man vill ju ta fram iPoden och titta på skönheten när man byter låt eller dylikt. Jag beställer min på söndag när jag har fått mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, p3 är lätt bästa kanalen utan tvekan, förutom på morgonen då jag helst lyssnar på Rix FM (morgonzoo) :)

 

Men jag känner att radio är ett bra kompliment då, i alla fall jag, vill höra folk prata i mellanåt.  Men finns det inte något tillbehör så man kan lyssna på radio i iPod'en? Eller finns det bara för att sända radio? Nackdelen med det är ju att den blir större.

Har för mig att Belkin tog fram en radiomottagare men kan inte hitta den längre.

 

P2 gäller för min del (jo duläste rätt - P2 :lol: ), utom när det är nyheter på finska, serbiska och allt där emellan...

 

De skulle behöva förnya vissa av sina pratare :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man hitta något om hur och med vad man koppla sin digitalkamera till iPod photo...hittar inget om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Kan man hitta något om hur och med vad man koppla sin digitalkamera till iPod photo...hittar inget om det

Via MacRumors hittar jag en länk med följande innehåll:

 

The new iPod Camera Connector is an optional accessory that enables customers to connect their digital camera to iPod photo and import their photos into the iPod. By simply connecting the iPod Camera Connector and a digital camera*, customers can easily transfer digital images to their iPod photo, providing tremendous storage space so they can take more pictures. Imported photos are immediately viewable on iPod photo's crisp color screen, and can also be brought back to iPhoto® on the Mac or various photo applications on the PC. The iPod Camera Connector is expected to be available in late March for $29.

 

Det var väl på tiden! Synd bara att det inte är inbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant - ladda via USB 2.0.

 

Ska man tolka det som att Apple delvis håller på att överge sitt eget FireWire? Lite sorgligt, fast säkert helt rätt drag att hålla sig till branschstandarderna (som jag menar är USB för skannrar, kameror, mp3-spelare och liknande)(FW för video).

 

Alla som varit med några år minns väl Apples "specialare", t ex dyrare SCSI för hårddiskar, ovanliga ADB-kontakter för tangentbord, specialkontakten ADC för platta bildskärmar, särskild ljud-ut-kontakt för specielle klothögtalare...

Bra idéer rent teoretiskt, men dyrare för oss konsumenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite sniket att man inte får välja firewire eller usb, jag använder usb 2 emellanåt när jag inte har firewirekabeln nära till hands. upplever överföringen som långsammare än firewire vilket den teoretiskt inte ska vara, men det kan ju vara ren inbillning med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det egentligen? Varför är det synd att Apple överger Firewire till förmån för USB 2? Vad jag förstår så är den enda skillnaden dem emellan att USB 2 är snäppet snabbare... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det egentligen? Varför är det synd att Apple överger Firewire till förmån för USB 2? Vad jag förstår så är den enda skillnaden dem emellan att USB 2 är snäppet snabbare...  :huh:

Firewire är bättre på att leva upp till de teoretiska hastigheterna än vad USB2 är. Så även om USB2 "ska" vara snabbare, så är det tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror usb använder  processorn i datorn

Jepp, det är en av nackdelarna.

 

Firewire är snabbare, kan överföra mer elektricitet, använder mindre datorkraft, och är allmänt bättre. Men inget av det spelar speciellt stor roll för en iPod. Överföringshastigheten begränsas nog av hårddisken och laddningshastigheten av batteriet.

 

 

Dom nya minisarna har bättre batteritid, det är ju bra. Mer än dubbelt så lång som innan, faktiskt. Oj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Jag hade precis bestämt mig för en iPod 20 GB, den rymmer mer än väl min blygsamma skivsamling. Det gör inte iPod Mini, varken 4 GB eller 6 GB, men den väsentligt längre batteritiden är definitivt också en viktig faktor. Ni som redan har en iPod, vilket tycker ni är viktigast - lång batteritid eller stort utrymme, om ni måste välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Jag hade precis bestämt mig för en iPod 20 GB, den rymmer mer än väl min blygsamma skivsamling. Det gör inte iPod Mini, varken 4 GB eller 6 GB, men den väsentligt längre batteritiden är definitivt också en viktig faktor. Ni som redan har en iPod, vilket tycker ni är viktigast - lång batteritid eller stort utrymme, om ni måste välja?

Jag har en första generations [ 5GB ] och den rymmer ju inte alla låtar, men den rymmer ändå fullt tillräckligt tycker jag. Man behöver ju inte alltid ha med sig allt! Ofta spelar jag ändå några favoritlistor under någon vecka, sedan byter jag. Och eftersom jag har en iBook med mig när jag är ute och far så finns ändå musiken tämligen lätt tillgänglig.

 

Fast det är klart - jag minns ju walkman-tiden och tänker på hur det var då... [ gubben är gammal ]. Jämfört med den tiden är ju en shuffle lyxig.

 

Däremot börjar batteriet bli sunkigt och det är verkligen irriterande. 6 GB och lång batteritid tycker jag låter mycket lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...