Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple byter ut iPod nano G1


Cerb

Rekommendera Poster

Tänkte tipsa alla som äger en iPod nano G1 om att Apple byter ut alla dessa enheter kostnadsfritt mot nya.

Gäller de som köpts mellan sep 2005 och dec 2006.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Hur går man till väga? Har en iPod som köpts mellan 2005 och 2006. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns att hitta på Apples supportsidor för iPod. Bara att fylla i formuläret och så kommer Apple skicka förpackningsmaterial och sedan skickar de en ny tillbaka. Pocahontas. Jag vet att jag glömde skriva hur man gick till väga, men du behöver inte anta att allt som skrivs är lögner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns att hitta på Apples supportsidor för iPod. Bara att fylla i formuläret och så kommer Apple skicka förpackningsmaterial och sedan skickar de en ny tillbaka. Pocahontas. Jag vet att jag glömde skriva hur man gick till väga, men du behöver inte anta att allt som skrivs är lögner ;)

 

Lät som ett för tidigt aprilskämt... :D

Så jag kollade snabbt Apples supportsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte tipsa alla som äger en iPod nano G1 om att Apple byter ut alla dessa enheter kostnadsfritt mot nya.

Gäller de som köpts mellan sep 2005 och dec 2006.

 

Tack! Rotade fram min gamla ögonsten, nu får den ett nytt batteri! Tänk att det var så länge sen man köpte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag använder inte min nano. Kan det vara en kul idé att spara den med originalbatteri eftersom den kommer bli extremt ovanlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått den utbytt? Skickade en förfrågan men ännu har ingenting hänt, trodde man skulle få antingen ett svar eller ett paket skickat hem. Känns konstigt men jag har inte haft tid att undersöka närmare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått hem kartong, UPS har hämtat och nu står statusen på Apple som: avvaktar utbytensenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått hem kartong, UPS har hämtat och nu står statusen på Apple som: avvaktar utbytensenhet.

 

Tog det lång tid att få hem kartongen? Kom kartongen med posten eller bud?

 

Från 13 november har jag "Service beställd" som status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick iofs ingen kartong utan en vit påse av jiffymodell men inte lika kraftig. Den skall sedan läggas i en UPS-påse. Det tog mellan en och två veckor att få hem förpackningen och jag har inte skickat in iPoden än trots att det gått en dryg vecka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, runt 1-2 veckor skulle jag gissa. Paketet kom med posten.

 

Som nämnt ovan är det ett vadderat kuvert. Ber om ursäkt om jag vilselett genom att säga kartong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, får kontakta Apple och kolla vad som är "fel" har trots allt gått en månad snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Apple idag och fick beskedet att: "Det är så många som anmält att det dröjer...."

Så om någon annan väntar så är det bara att ha tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

16:e december och fortfarande:

 

Step 3 Return

December 6, 2011: Product replacement pending

 

Jag var tidigt med att skicka in den efter att jag iofs väntat på påsen ett tag. Någon som fått tillbaks?

 

Mina spekulationer/förhoppningar är att de är tokmånga som skickat in, typ 10 ggr mer än deras värsta prognos. Förmodligen på att denna nyhet att man kunde skicka in och efterföljande rykte att de skulle byta ut den mot nya nano-touch och att det spreds på varenda apple sajt mm

 

Nu så funderar jag på om man kanska kan hoppas på något lite ballare än en ipad-nano rufurbished trots allt, eftersom att de kan knappast ha tillräckligt många utbyteskomponenter...?

 

Eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt MacRumors och deras kommentatörer har man nu både fått uppdaterade statusar angående sina serienummer kopplade till iPoden, och fått hemskickat en 6:e generationens iPod som ersättare!

Jag själv befinner mig precis som folk häri tråden, på steget Product Replacement Pending.

 

Men jag undrar om någon lycklig själ har fått en nyare version hemskickad? Eller känner någon som har?

Vore en trevlig och oväntad julklapp :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen...Idag fick jag min iPod Nano. 8 GB, silver. Har precis tankat den med lite musik. Väldigt trevligt att Apple bytte ut min gamla mot en ny. :)

post-266-087010400 1325091207_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen...Idag fick jag min iPod Nano. 8 GB, silver. Har precis tankat den med lite musik. Väldigt trevligt att Apple bytte ut min gamla mot en ny. :)

 

Fick man välja färg? Jag har själv lämnat in en svart nano då borde man få en ny svart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mäster G: När skickade du in din nano? Visst befinner du dig i Tyskland? Hoppas att de snart börjar skicka ut till Sverige. Jag gillar inte riktigt att använda Iphonens till musik. Jag var en av dem som fortfarande använde min nano 1st gen :)

 

Liganen: Som jag förstår det så har alla som fått sina nano ersatta fått den silvriga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte välja färg. Som jag har fattat det får alla silver 8 gb. Skckade in min iPod den 18 nov. Japp, jag bor i Tyskland. Även jag använde fortfarande min iPod 1:a gen varje vecka - giller inte att ha med min iPhone till gymmet. Ikväll ska jag testa min iPod på löpbandet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte välja färg. Som jag har fattat det får alla silver 8 gb. Skckade in min iPod den 18 nov. Japp, jag bor i Tyskland. Även jag använde fortfarande min iPod 1:a gen varje vecka - giller inte att ha med min iPhone till gymmet. Ikväll ska jag testa min iPod på löpbandet. :)

 

Då är ju nackdelen man blir okontaktbar just då. Får alla 8Gb eller är det så att alla som lämnade in en 2Gb Nano gen 1 får 8GB Nano och de med 4Gb Gen 1 nano får 16Gb nano? Det kanske du inte heller vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis fått reda på att ersättningsenhet har skickats och befann sig avgående i Malmö klockan 05.00 i morse...

 

Vad som är intressant är att på Repair-status-sidan har serienumret inte uppdaterat bilden till den senaste Nano:n, utan är fortfarande revision 1G. Kan det vara så taskigt att man kommer motta den gamla sorten bara för att man var snabb och skickade in den 12:e november? :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har skickat min enhet också. Men enligt serienumret ska dom skicka nya modellen till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis fått reda på att ersättningsenhet har skickats och befann sig avgående i Malmö klockan 05.00 i morse...

 

Vad som är intressant är att på Repair-status-sidan har serienumret inte uppdaterat bilden till den senaste Nano:n, utan är fortfarande revision 1G. Kan det vara så taskigt att man kommer motta den gamla sorten bara för att man var snabb och skickade in den 12:e november? :detvarintejag:

 

 

Har du inte fått ett nytt serienummer med mailet som säger att paketet är på väg? Spännande :) Tala om vad du fick sedan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...