Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple byter ut iPod nano G1


Cerb

Rekommendera Poster

När togs era emot av Apple?

 

Min uppdaterades den 7 december med product replacement pending. Står fortfarande som det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Och sådär ja! :wub:

Visst ringde UPS på dörren när man låg och efter-jobbet-sov. I paketet man tog emot låg minsann en silver 8 Gb Nano, senaste versionen.

Serienumret hade uppdaterats och mejlet om det kommit.

 

Nu ska jag bara hitta ett bra och stiligt armband till lillen... :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått min ipod replacement

 

Pending - den första

December 6

och

December 16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1325146858[/url]' post='1505989']

Då är ju nackdelen man blir okontaktbar just då. Får alla 8Gb eller är det så att alla som lämnade in en 2Gb Nano gen 1 får 8GB Nano och de med 4Gb Gen 1 nano får 16Gb nano? Det kanske du inte heller vet?

 

Ingen aning om alla får samma eller inte. Berätta gärna vad det blev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min enhet igår. Jag fick 6:e generationens, silverfärgad, 8 Gb :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail från Apple igår att min "nya" nano var på väg. Serienr säger 8 gb 6h generation.

 

Dock så är spårningsnumret 10 siffror långt och går ej att söka på UPS sida.

 

Så här står det i mailet

Din produkt skickades via , med spårningsnummer ....

Får se om det dyker upp något imorgon.

 

Bor i Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått era ipods vad hade ni för datum på product replacement pending ?

21:a november

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått mail om att min är på väg. Till Stockholm. Serienumret antyder att det är en 6th gen i silver. Antal GB står det inget om.

 

Datumet för "product replacement pending" var den 6 december och denna info har ändrats med följande text:

 

3 januari 2012: Ersättningsprodukten har levererats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått mail om att min är på väg. Till Stockholm. Serienumret antyder att det är en 6th gen i silver. Antal GB står det inget om.

 

Datumet för "product replacement pending" var den 6 december och denna info har ändrats med följande text:

 

3 januari 2012: Ersättningsprodukten har levererats

 

Jag hade också 6 december.

Kollade nyss mailen och det står att de har skickat en ersättningsenhet. :) Serienumret säger att det är en nano 6g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopperHarley

Jag använder flitigt min 1a generation varje dag och det tar lite emot att "behöva" göra sig av med den. Men en gratis uppgraderingen är det enda skälet till att jag byter ut den. Jag gav upp hoppet för fortsatt stöd för Apple, då min dyra iMac G5 gick sönder flera gånger och de vägrade reparera den när garanti och utbytesprogram inte löst problemen. Så jag ser denna uppgradering till 6de generationen som hämnd :P Hoppas då att det blir 6de generationen, annars känner jag att jag har blivit blåst igen. Men det ser lovande ut med vad jag läst och sett. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrad status till "4 januari 2012: Ersättningsprodukten har levererats " och ett mail med ett spårningsnummer. Vet dock inte med vem de skickar, ups?

 

Hur som så lär det väl inte dyka upp någon Ipod förrän helgen är över med tanke på att det är röd dag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saippuakauppias

Min status är följande:

 

 

 

Step 1 Request

November 13, 2011: Service requested

 

 

Är det någon annan här som inte kommit längre än så på nästan två månader?

 

Jag är lite orolig för att någonting gått snett. Men så bor jag förstås i finska ödemarken också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min status är följande:

Step 1 Request

November 13, 2011: Service requested

 

Är det någon annan här som inte kommit längre än så på nästan två månader?

 

Jag är lite orolig för att någonting gått snett. Men så bor jag förstås i finska ödemarken också.

Har du inte ens fått påsen/lådan som du ska skicka tillbaka ipoden i?

Isåfall så lär det vara något fel...ring apple support!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni fått era leveranser via UPS? Jag har inget sökbart nummer och det står inte i mailet vilket bolag som ska leverera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min dag mån 9/1

 

 

Step 1 Request

December 6, 2011: Product received

Shipped via UPS with tracking number xxx...

 

Step 2 Service

December 6, 2011: Issue identified

 

Step 3 Return

January 3, 2012: Replacement Product Shipped

 

Grymt skönt att vara applekund! Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till? Ge den till gammelmoster för att visa bilder på? Vem vill pilla med massa mp3:or? Man har ju vant sig vid Spotify!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min igår den 9/1. Den kom på posten. Spårningsnumret fungerade inte alls.

 

Fick en silver 8 gb.

 

Apple tog emot den gamla den 6 december. Det tog lite tid men med tanke på alla helgdagar så är det väl godkänt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej,

Hur lång tid tar det innan man får den tomma kartongen? Står följande för mig:January 20, 2012: Empty box shipped

Jag har inte fått något ännu :(

//Rillo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hur lång tid tar det innan man får den tomma kartongen? Står följande för mig:January 20, 2012: Empty box shipped

Jag har inte fått något ännu :(

//Rillo

För mig tog det en vecka eller två innan förpackningsmaterialet kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig tog det en vecka eller två innan förpackningsmaterialet kom.

 

Okej, för mig har det tagit betydligt längre tid nu. Kom förpackningsmaterialet direkt till dig eller hämtade du ut det hos posten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har väntat i över en månad på min ersättnings iPod. Det är dock ok med tanke på att jag slutat att använda den gamla för länge sedan. En ny är ju bara bonus! Så här har det stått på min reparations status sen den 24/1, förhoppningsvis kommer det en ny leksak snart...:

 

Step 3 Return

January 24, 2012: Product replacement pending

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hur lång tid tar det innan man får den tomma kartongen? Står följande för mig:January 20, 2012: Empty box shipped

Jag har inte fått något ännu :(

//Rillo

Har stått så sen 7 december... Ringde för några veckor sen och fick dem att skicka iväg en ny. Inte heller den har kommit. Kanske bor på en strulig adress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...