Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple - Macens största fiende?


Bulgakov

Rekommendera Poster

Visst är InDesign bra, men inte i klass med quark.

169012[/snapback]

 

Det handlar nog merom tycke och smak, InDesign är ju trots allt testvinnare i flertalet tester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar
Det handlar nog merom tycke och smak, InDesign är ju trots allt testvinnare i flertalet tester.

169032[/snapback]

 

 

Ja, jag har hört att fler och fler tidningar går över till InDesign för att det är så hiskeligt dyrt att med Quark. Tidningsbranschen har det ju tufft nu. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Quark dröjde flera år med en hjälpligt fungerande version för OS X.

 

Själv har jag bara begränsad erfarenhet av QXP (halvdussinet timmar) och ingen alls av InDesign (men desto mer av PageMaker på den tiden). Trots det kände jag personligen att QXP var klart överlägset. Intuitivt och lättöverskådligt. Snabbt och smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt icke tråd relevant, men jag uppfattar inte mikaelq som någon apple dyrkare iförsta hand, däremot verkar han otroligt microsoft negativ oavsett vad det rör sig om.

166757[/snapback]

1) Om vi ska bli så här personliga på ett offentligt forum så kalla mig gärna för det jag heter: Mikael.

2) Jag tycker faktiskt bådadera, Apple är och har alltid varit ljusår före konkurrensen.

Microsoft har i mina ögon alltid legat ljusår efter alla andra. Virus & spyware, extrem instabilitet av både program och OS, extremt rörig organisation i OS (om man nu kan kalla det så), ifrågasättbar affärsetik (sök "antitrust" med Google), osv osv.

 

Intels processorer har alltid varit betydligt slöare, Motorola 68040 var säkert åtminstone dubbelt så snabb t.ex. Jag tror att rådande uppfattningar kommer ifrån en väldigt ohälsosamt skev marknadsfördelning och detta att så många PC ägare (Mac ägare inkluderade) blir så "kära" i det de äger, arbetar och leker med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...