Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tror jag blev lurad här inne.


macdude2011

Rekommendera Poster

Den 1:a November betalade jag för en ibook g4 här inne. Jag kanske gjorde misstaget att lita på en person, han hade ju trots att inte något dåligt rykte här inne på forumet så jag såg inga hinder. Dessutom så tror jag att folk i största allmänhet är reko. Han svarade snabbt på mail och jag betalade utan problem. Efter ca 1 vecka fick jag veta "jag försöker inte lura dig, men posten är för dyr, och schenker vill att JAG ska själv skriva ut fraktsedeln och jag har ingen skrivare".. Jag erbjöd då att betala mer i porto om han valde posten istället, bara han skicka datorn!

 

Nu har det gått 13 dagar och personen har ej skickat datorn, och när jag fick svar sist (3 dagar sen) -då jag hotade med polisanmälan- så skrev han "goda nyheter, nu har jag en skrivare så jag kan skriva ut fraktsedeln".. - vad bra! då kan jag ju få kollinummer nu då? ...helt tyst.. Som om killen stuckit ner huvudet i sanden bara.

 

Jag tror fan killen blåst mig, men jag väntar väl ett par dagar till då och ser om paketet kommer i veckan. Annars kan jag gå ut med din uppgifter så att fler slipper bli lurade. Det är lätt att bli misstänksam när det sker sån här avsaknad av kontakt, att man ej svarar på mail, frågor etc. Dagarna bara går.

Dessutom så finns den SÅLDA ibooken kvar här inne på SÄLJES! Och självklart så funderar jag ju på om han såld samma dator till flera personer. (?)

 

Om du läser detta, har du någon som helst förståelse för att jag blir irriterad? Är du rörelsehindrad? Varför tar det 2 veckor att skicka ett paket??

 

Hör av dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Flyttade tråden hit från säljes-avdelningen, så att den inte är låst för eventuella svar och kommentarer. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIKTIGT vid köp eller säljes att ta fasta på
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra Vi maccare borde hålla ihop! Blev blåst på en extern DVD från Göteborg. Fick hjälp av Macoteket att identifiera säljaren som var känd av dem för falska beställningar. Men kom ej vidare till att få tillbaks den. Gör många affärer med kameror och optik på ebay tyskland och har aldirg blivit bläst med banktransaktioner eller liknande.

 

En undran finns säljaren i Uppsala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hänga ut medlemmens nick är inte detsamma som att avslöja någons identitet, så länge personliga uppgifter inte finns associerade med nicken. Men så torde knappast vara fallet, och personen lär inte lägga till sådana uppgifter när nicken väl är avslöjad. Alla vill vi väl veta vem vi ska undvika? Just go ahead... devil.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra Vi maccare borde hålla ihop! Blev blåst på en extern DVD från Göteborg. Fick hjälp av Macoteket att identifiera säljaren som var känd av dem för falska beställningar. Men kom ej vidare till att få tillbaks den. Gör många affärer med kameror och optik på ebay tyskland och har aldirg blivit bläst med banktransaktioner eller liknande.

 

En undran finns säljaren i Uppsala?

Hur då? (se markerad text) :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppmanat köpare göra polisanmälan om säljaren inte hört av sig innan måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hänga ut medlemmens nick är inte detsamma som att avslöja någons identitet, så länge personliga uppgifter inte finns associerade med nicken. Men så torde knappast vara fallet, och personen lär inte lägga till sådana uppgifter när nicken väl är avslöjad. Alla vill vi väl veta vem vi ska undvika? Just go ahead... devil.gif

 

går att lista vem det är (med ganska stor sannolikhet) med de uppgifter man fått från macdude2011, han sa ju att den ligger kvar under säljes och det finns bara en ibook g4 där devil.gif, men det är ju inte säker att det är den personen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickat ett PM till berörda parter nu och hoppas det löser sig utan tråkigheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärendet ser ut att lösa sig. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar idag add killen skickar mitt paket på måndag. ingen ursäkt, bara ett konstaterande. Jag har absolut ingen avsikt att hänga ut någon, och en sak jag gillar med mac-dudes är oftast ärligheten hos er. Hoppas på att få mitt söta lilla paket i veckan och "frikänna" killen :) Om inte, jaja då har jag lärt mig en läxa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt med lite i tråden... Hoppas du får ditt paket! (Förhoppningsvis är det inga telefonkataloger i) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm.. köpte ju extra ram-minne just för denna ibook.. ej kompatibelt med phonebook ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag börjar närma sig sitt slut och ännu inget kollinummer från Schenker.. och inget mailsvar till säljaren. 15 dagar sedan betalning, och han som hade packat ner datorn redan dagen innan. Jojo..:superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag börjar närma sig sitt slut och ännu inget kollinummer från Schenker.. och inget mailsvar till säljaren. 15 dagar sedan betalning, och han som hade packat ner datorn redan dagen innan. Jojo..:superirriterad:

Ja, JAG trodde då inte på att det skulle ordna sig. Gunstig herrn i fråga har haft högst tveksamma trådar om brända skivor... Polisanmäl och upplys om att det finns information om säljaren i forumet. Det måste lämnas ut till en polisutredning, detta är bara en elektronisk anlagstavla i juridisk mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hans adress och telefonummer, trist att man måste ta till myndighet för småsaker. Jag och datorer, jag säger det. Antingen crashar de, eller så blir jag lurad. Otur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hans adress och telefonummer, trist att man måste ta till myndighet för småsaker. Jag och datorer, jag säger det. Antingen crashar de, eller så blir jag lurad. Otur!

Jag beklagar att du utsätts för detta. Mitt intryck är att det är en snorvalp som har ett flexibelt och egoistiskt synsätt på denna värld. Men som ännu inte har kört in i huvudet i verklighetens hårda tegelvägg. Det är nog dags för det. Annars lär det ske om och om igen. Han lär kallt räkna med att detta rinner ut i sanden. Om ens tanken har dykt upp efter att han har surfat iväg till nästa lilla bedrägeri. Fast jag kan förstå om du inte orkar bry dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist som fn när sånt här händer...

 

Jag tänker inte gå i god för killen du har gjort affär med, men jag har handlat av han och han har köpt lite grejjer av mig tidigare och det har var aldrig några problem då... jag hoppas att det finns en bra anledning till att det strular!

 

Om han av ngn anledning inte kan leverera kanske det enklaste vore att fixa en återbetalning och kanske be om ursäkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade väntat mig ett svar på det PM jag skickade säljaren, men det har uteblivit.

 

... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...