Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tror jag blev lurad här inne.


macdude2011

Rekommendera Poster

Så länge "förtalet" begränsar sig till att man säger att "användare X lurar mig på pengar", så kan det knappast hålla juridiskt. Det hade varit en annan sak om man lagt ut namn, adress, telefonnummer och personnummer på vederbörande.

 

 

/ Kiwi

 

Då är det väl mest PUL man bryter mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Man kan nog säga vad som helst om anonyma användare på ett forum utan problem med förtalslagen. Detta gäller alltså dom som är anonyma. Man kan t.o.m. skriva att Fjärten67 eller Makaronpuddingen är kompletta idioter, koprofager, knarkare, tjuvar och pedofiler. Man kan bli avstängd på forumet, men någon åklagarer lär inte höra av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att konstatera att senaste affären med personen i fråga inte slutfördes som förväntat är däremot inte förtal, eftersom ingen anklagat någon för någonting.

"inte slutfördes"? Han tog väl pengarna och stack? Och det var just det han anklagades för. Eller har jag missat något?

Och som jag skrev: Även om det är sant så kan det vara förtal.

 

(Fast precis som påpekats: Då ska det vara något mer identifierbart än ett forumalias.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låser tråden här efter anmälan. Moderatorer och forumsledning kommer diskutera trådens vara eller ickevara.

 

Återkommer med svar.

 

/moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlägg har modererats efter diskussion och tråden öppnas igen.

 

...och hur har det gått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
macdude2011

Jag har ännu ej fått betalt tillbaka.. mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Barbapappa_86

Jag har ännu ej fått betalt tillbaka.. mvh

 

Har du ett namn så kan du få tag på mer uppgifter med hjälp av tex ratzit.se. Vet dock inte om det är till ngn hjälp :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...