Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Hämta min precis. Ringde DHL och fråga vart den var. Då låg den precis utanför mig i affären!

SICKEN JÄVLA TELEFON! Ganska stor skillnad på denna å min två år gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta min precis. Ringde DHL och fråga vart den var. Då låg den precis utanför mig i affären!

SICKEN JÄVLA TELEFON! Ganska stor skillnad på denna å min två år gamla.

 

Fiiiint ! Jag ska hämta min idag efter jobbet ! :) Fick du micro-sim också ?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16GB via telefon vid 8.30 på fredagsmorgonen. Har ej hört något om leverans, skall slå en pling imorgonbitti och höra hur det ligger till (Y)

 

Ringde Tre idag, 1-2 veckors leveranstid har jag på min telefon. Man kan ju bara hoppas att dem inte har någon koll så att det är mycket kortare än så ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Tre idag, 1-2 veckors leveranstid har jag på min telefon. Man kan ju bara hoppas att dem inte har någon koll så att det är mycket kortare än så ;P

 

Samma här. Beställde min vid 10-11-tiden i fredags och fick då också 1-2 veckor till svar. Hoppas ju verkligen på det första smile.gif

 

Btw, jag förlängde mitt abb men behöver ju ett micro sim för att det ska fungera med 4an. Någon som vet eller har erfarenhet om personalen på Tre tänker till så pass mycket så att de skickat med ett micro sim när de ser att folk beställer en 4a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta min precis. Ringde DHL och fråga vart den var. Då låg den precis utanför mig i affären!

SICKEN JÄVLA TELEFON! Ganska stor skillnad på denna å min två år gamla.

 

när beställde du? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Beställde min vid 10-11-tiden i fredags och fick då också 1-2 veckor till svar. Hoppas ju verkligen på det första smile.gif

 

Btw, jag förlängde mitt abb men behöver ju ett micro sim för att det ska fungera med 4an. Någon som vet eller har erfarenhet om personalen på Tre tänker till så pass mycket så att de skickat med ett micro sim när de ser att folk beställer en 4a?

 

Jepp det ska följa med micro-sim. Dock läste jag att det var flera av de som packeterar som glömt lägga med micro-sim... tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp det ska följa med micro-sim. Dock läste jag att det var flera av de som packeterar som glömt lägga med micro-sim... tyvärr.

 

Ok.

 

Har ett sånt sjukt vill-ha-begär så kunde inte hålla mig så ringde in till kundtjänst och pratade med dom. Vill ju inte få iPhonen och bara sitta och titta på den. Men tjejen jag pratade med verkade ju ha lite halv koll så hon skickade mig till avdelningen för att beställa simkort. Såg senare att Tre tar ut en avgift på 250:- för nytt sim så ska bli intressant och se hur det blir nu. Any who, får jag med ett microsim när iPhonen dimper ner är det ju bara att skicka tillbaks det jag beställde i all hast idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa att de får sin nästa leverans den 12 augusti och att jag bör ha den den 15:e. :(

 

alltså du får luren i handen den 11 eller senast 12 aug,enligt ett samtal med kundtjänst och en tre butik och båda gav mig samma svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter med min lur nu, dock väntar jag på ett micro-sim innan jag kan börja använda den :( Funderar på att klippa till mitt nuvarande kort, men har lite svårt att vara utan telefon om det skulle skita sig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kommer bli den längsta väntan i hela mitt liv :( Tur att man har Sonisphere att se fram emot i helgen, annars hade det varit äckligt deprimerande :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det beror på att de inte ville sälja med kontantkort då. Därför var man tvungen att beställa när de släpptes.

 

Nu fick jag detta. Jävla tre!

 

Hej

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.

 

Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.

 

Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade

 

Med vänliga hälsningar, 3

 

 

Jag fick samma mail. Och samma reaktion som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag beställde min iPhone 4 på nätet och 00.11 fick jag orderbekräftelsen. Jag är kund sedan tidigare men har lång bindning kvar så jag köpte med kontantkort. Om jag går in på mitt3 så ser jag mitt nya nummer men ingen iPhone är registrerad. Tittar jag på mitt abonnemang så hittar jag givetvis min 3GS. Jag har bara fått orderbekräftelsen och inget annat.

 

Ni som också beställde från Tre.se, har ni fått något leveransbesked eller annan info? Dela med er så fort ni fått något så kanske man kan lista ut om man får någon iPhone nästa vecka. Kundtjänst vet ju inget...

 

Jag beställde in i torsdags och fick den i måndags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan beställa ett micro-simkort till det abonnemanget man redan har??

 

kostar det nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan beställa ett micro-simkort till det abonnemanget man redan har??

 

kostar det nått?

 

250:- från 3 ifall du har det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom sa till mig att dem skulle skicka det med beställningen. Ett micro-sim alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Der går bra att beställa microsim till ditt nuvarande abb. Jag har gjort det och enligt hemsidan kostar det 250kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde dom skickade ut ett micro sim till alla som hade beställt telefonen.

Jag fick ett brev hem igår där det stod att det skulle följa med ett micro sim som jag skulle ringa in och aktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde telefonen på natten och sedan kortet på dagen. Sen fuckade de upp min beställning så nu är ett microsim på väg hem till mig men ingen telefon. Funderar på att avbeställa min iPhone 4 och vänta till den vita kommer. När kommer den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att förpesta tre på något sätt men nu har man sett en del negativt från folk i min närhet.

 

Tjejen ringde till tre för att beställa en 4 i torsdags eftermiddag, varpå killen i kundtjänst svarade att den är beställd och SKALL komma på måndag, dvs i måndags. Väl på måndagen ingen telefon eller någon som helst antydan på nått. Hon ringde in för kolla och det fanns inte ens någon beställning. Fick samma svar som många av er här att prioriterad bla bla bla. Samtidigt så sa personen på tre att "Folk som beställde på fredagen hamnade i dataproblem så då föll ordrar bort" varpå min tjej konfronterade honom med att hon beställde i torsdags, då hade han helt plötsligt inget svar.

 

Annan vän fick en DOA hem i måndags samt bror min har samma berättelse som tjejen angående hans 4:a.

 

Har bara upplevt bra om tre innan men sånt här får en att ilskna till lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som startade denna tråd och jag har varit grymt förbannad på tre. Jag ringde deras kundtjänst 4-5 gånger under må - ti och fick hela tiden olika svar. Ingen har koll är min slutsats. En del säger upp till 5 veckor och en del säger den 12:e augusti...

Eftersom jag funderar på att avbeställa frågade jag om de skickat ut kontantkortet som beställdes samtidigt som telefonen. Av kundtjänst fick jag att kortet skickas ut samtidigt som telefonen men när jag kom hem låg det i brevlådan...

 

Det man kan trösta sig med är att det är samma för flera andra operatörer, bland annat Telia.

 

De har samma problem med tappade beställningar och folk som beställde först får flera veckor senare än de som beställde flera timmar senare. Precis samma som hos Tre alltså.

 

Förutom detta har jag bara positivt att säga om Tre. Grymt bra operatör med vettiga priser och bra täckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är detta som är irriterande. Jag VILL ha tre som operatör men även min telefon, känns helt onödigt att ha suttit uppe framför datorn för att lägga en beställning kl 00.00, för att den sen ska komma bort. Jag hade haft större chans om jag gått till min lokala Tre butik på fredagsmorgonen.

 

Men jag hoppas verkligen att de håller den 12e.

 

Ni som haft kontakt med tre som fått det där mailet med att du är prioriterad..... Har alla fått samma "olika" svar som martin991?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hört ett ljud från Tre sen natten till fredagen. Har ett mail med en orderbekräftelse men sen inte ett ljud, inte ens ett mail om att min order har fallit bort eller nåt.

ska ringa och kolla med dom idag hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hört ett ljud från Tre sen natten till fredagen. Har ett mail med en orderbekräftelse men sen inte ett ljud, inte ens ett mail om att min order har fallit bort eller nåt.

ska ringa och kolla med dom idag hur det ligger till.

När fick du din bekräftelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...