Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sverige röstade JA till köttklister


Pocahontas

Rekommendera Poster

Är ju småperverst med detta äckliga köttklister

 

Vad vet du om, om det är äckligt eller neutralt eller t.o.m. gott?

Vore det äckligt så skulle man aldrig använda det, alltså återstår neutralt eller som smaksättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar
Vad vet du om, om det är äckligt eller neutralt eller t.o.m. gott?

Vore det äckligt så skulle man aldrig använda det, alltså återstår neutralt eller som smaksättare.

Det är äckligt för att det känns ofräscht med en tillsats, köttet ska vara rent.

Förstår inte hur alliansen kan tillåta detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir den inte väl well-done om man klistrar fast den i stekpannan? :P

 

Det blir i alla fall svårt att laga annan mat än brännbiff! :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är äckligt för att det känns ofräscht med en tillsats, köttet ska vara rent.

Förstår inte hur alliansen kan tillåta detta

 

Det är det klistret som håller ihop Alliansen.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är äckligt för att det känns ofräscht med en tillsats, köttet ska vara rent.

Förstår inte hur alliansen kan tillåta detta

 

Det här blir den stora valfrågan, hade de rödgröna varit vid makten hade man iom detta beslut begärt utträde ur EU, eller så hade man avgått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här blir den stora valfrågan, hade de rödgröna varit vid makten hade man iom detta beslut begärt utträde ur EU, eller så hade man avgått.

Ja det kan man ju förstå med tanke på allt som EU ställer till med. Men avgått, aldrig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan man ju förstå med tanke på allt som EU ställer till med. Men avgått, aldrig :)

 

Med det sagt så säger du ju att frågan inte är så pass viktig att den är värd att ta strid för. Vilket då innebär att resultatet blivit detsamma med en rödgrön regering.

Alltså är det bara ruttet olimmat valfläsk du kastar på Alliansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan man ju förstå med tanke på allt som EU ställer till med. Men avgått, aldrig :)

 

EU är du och jag, bara så du vet. Du får det att låta som om EU är något som vi i Sverige inte är delaktiga i. Du röstade väl till EU-parlamentet? Det är din ledamot som har bestämt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar pannbiff?

 

Jag har alltid undrat vad pannbiff är för någonting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det sagt så säger du ju att frågan inte är så pass viktig att den är värd att ta strid för. Vilket då innebär att resultatet blivit detsamma med en rödgrön regering.

Alltså är det bara ruttet olimmat valfläsk du kastar på Alliansen.

Nu förstår jag inte hur du tänker, vad får dig att tro att frågan inte är viktig och inte värd att ta strid för, har du överhuvudtaget förstått hur mycket jag är emot detta äckliga klisterkött?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte hur du tänker, vad får dig att tro att frågan inte är viktig och inte värd att ta strid för, har du överhuvudtaget förstått hur mycket jag är emot detta äckliga klisterkött?

 

Om du inte är beredd att "avgå" för detta klisterkött så har du ju lagt in en betydelse av att det trots allt inte är så viktigt, eller i alla fall inte tillräckigt viktigt för att avgå eller gå ur.

Sen vet du inte ett skit om varken konsistens, smak eller utseende för att du skall kunna kalla det för äckligt.

Vänta med svadan tills du har fått lite klister på fötterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte är beredd att "avgå" för detta klisterkött så har du ju lagt in en betydelse av att det trots allt inte är så viktigt, eller i alla fall inte tillräckigt viktigt för att avgå eller gå ur.

Sen vet du inte ett skit om varken konsistens, smak eller utseende för att du skall kunna kalla det för äckligt.

Vänta med svadan tills du har fått lite klister på fötterna!

 

Jag tror att det vore till din fördel om du beställde en stor burk sånt där klister och stoppade i munnen. :);)

 

(inget illa ment...kunde inte låta bli den höga bollen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det vore till din fördel om du beställde en stor burk sånt där klister och stoppade i munnen. :);)

 

(inget illa ment...kunde inte låta bli den höga bollen)

 

Tja, tror du att det går att köpa burkvis? Annars är ju klister på tub mer lätthanterligt och lättare att bre på mellan hamburgerhalvorna.

Fler förslag!

Produktutveckling ser många som något negativt. Men tänk, hur många använder idag den där hammaren/klubban man skulle möra köttet med, den som många nog har liggandes i tredje lådan i köket. Men det var ett annat sätt att manipulera kött, som nog fortfarande används på restauranger. Men fint välhängt kött skall inte behöva bankas till mörhet.

Idag bankar man på djuren på vägen till slakteriet så har man det gjort. :chockadskeptisk:

 

Den däringa klisterfabriken, är den noterad på börsen? Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, tror du att det går att köpa burkvis? Annars är ju klister på tub mer lätthanterligt och lättare att bre på mellan hamburgerhalvorna.

Fler förslag!

Produktutveckling ser många som något negativt. Men tänk, hur många använder idag den där hammaren/klubban man skulle möra köttet med, den som många nog har liggandes i tredje lådan i köket. Men det var ett annat sätt att manipulera kött, som nog fortfarande används på restauranger. Men fint välhängt kött skall inte behöva bankas till mörhet.

Idag bankar man på djuren på vägen till slakteriet så har man det gjort. :chockadskeptisk:

 

Den däringa klisterfabriken, är den noterad på börsen? Nån som vet?

Ska de börja dryga ut köttet med det där äckliga klistret så får jag nog bli vegetarian.

Det spelar ingen roll om det smakar äckligt eller inte, det är denna tillsats som gör det äckligt som får mig att må illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad görs klistret av egentligen då? I artikeln stod det väl att den görs av blod och det finns det ju redan i köttet, så det är väl svårt att tycka att det är äckligt för den sakens skull? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla kända symbolen får plötsligt en ny dubbel innebörd.

 

esel_full.gif

 

 

Eller tamejtusan en trippelinnebörd kanske.

 

Snacka om att "limma" den! :elaktflin:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. Den här klister-historien borde bli ett avstamp MOT allt dumt i maten. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla kända symbolen får plötsligt en ny dubbel innebörd.

 

esel_full.gif

 

 

Eller tamejtusan en trippelinnebörd kanske.

Gemant brauch Karlssons klister aber nich mich für ich bin ein esel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad görs klistret av egentligen då? I artikeln stod det väl att den görs av blod och det finns det ju redan i köttet, så det är väl svårt att tycka att det är äckligt för den sakens skull? :fundersam:

 

Precis som jag skulle vilja ha uttryckt det, men du gjorde det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...