Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Apple gör inte bättre program än Microsoft"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

post-42946-1252909369_thumb.jpg

 

Ditt påstående om att mitt påstående är felaktigt är felaktigt. :P

 

 

PS. Det är jag som har markerat med rött.

 

Nejdå, nu resonerar du som en Macanvändare och läser vad som står. Det är här Winanvändarnas kunskap kommer in. Bry dig inte om anmodan av en floppy utan browsa till en exempelvis extern hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar
Nejdå, nu resonerar du som en Macanvändare och läser vad som står. Det är här Winanvändarnas kunskap kommer in. Bry dig inte om anmodan av en floppy utan browsa till en exempelvis extern hårddisk.

Fan vad du är envis! Om jag ska göra en extern System Recovery, och inte bara spara backupen (till hårddisk) då behöver jag en floppy. Det har jag gjort förut. Gör en pudel nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad du är envis! Om jag ska göra en extern System Recovery, och inte bara spara backupen (till hårddisk) då behöver jag en floppy. Det har jag gjort förut. Gör en pudel nu.

 

Citat av ditt inlägg: "En sak som är direkt löjlig med Windows är att XP, som fortfarande säljs i mängder av nya datorer, kräver att man har FLOPPY DISK för att göra backup. Det är antingen tokroligt eller tragiskt."

 

Det krävs inga pudlar för att se att vi endast pratat om backup, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat av ditt inlägg: "En sak som är direkt löjlig med Windows är att XP, som fortfarande säljs i mängder av nya datorer, kräver att man har FLOPPY DISK för att göra backup. Det är antingen tokroligt eller tragiskt."

 

Det krävs inga pudlar för att se att vi endast pratat om backup, inget annat.

Du pratar enbart om en backup-fil.

 

Jag är huvudsakligen macanvändare och jämför givetvis med Time Machine. Vilket forum är du på??? Och vad är rubriken på denna tråd???

 

:angry:

 

Titta nu noga på de inringade delarna nedan:

 

post-42946-1252916679_thumb.jpg

 

Windows XP:s variant av Time Machine är ett skämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du pratar enbart om en backup-fil.

 

Jag är huvudsakligen macanvändare och jämför givetvis med Time Machine. Vilket forum är du på??? Och vad är rubriken på denna tråd???

 

:angry:

 

Titta nu noga på de inringade delarna nedan:

 

post-42946-1252916679_thumb.jpg

 

Windows XP:s variant av Time Machine är ett skämt!

 

Jamen, strunta i vad det står, var inte så Macig, utan kör bara mot en extern HD.

Jag äger ingen floppydisk, men har backat upp både en Dell och mitt BootCamp-innehåll på detta sätt. Jag har använt Wins standardbackup, resonerade först som du men gav mig irriterat fanken på att det skulle gå. Och, som sagt det går utan problem, bara man skiter i vad som står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, strunta i vad det står, var inte så Macig, utan kör bara mot en extern HD.

Jag äger ingen floppydisk, men har backat upp både en Dell och mitt BootCamp-innehåll på detta sätt. Jag har använt Wins standardbackup, resonerade först som du men gav mig irriterat fanken på att det skulle gå. Och, som sagt det går utan problem, bara man skiter i vad som står.

Alltså, du kan bara backa upp all information på detta sätt, med floppy, för att återställa datorn. Endast på detta sätt via Backup-funktionen. Via backup-filer kan du inte få med allt. Detta är inte att vara "macig"! Det är så det är i Windows. Jag retar mig dessutom på att du skriver att jag inte begriper mig på Windows för att jag skrev som jag skrev. Hade du varit ödmjuk kunde du ha frågat mig vad jag menar med backup. Då hade du fått veta att jag menar en System Restore-backup. Det vill säga det som är ekvivalent med Time Machine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att det är lite för mycket 80-tal över Windows. :P

För mycket pillrande utan att kunna känna sig säker på att det ska fungera.

 

Det står "floppy disk". Hur tusan ska en hemmastrulare veta att det går lika bra med en HD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag kändes de små floppysarna moderna, jag minns de där som var stora som vinyl-singlar... :P

 

 

PS. Som sagt, man kan spara en backup-fil till hårddisken, men för att spara alla inställningar i datorn krävs en floppy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt produkter från Apple, Microsoft och andra under många år. När jag har valt för min egen del har det blivit Apple och program för Mac, och innan dess Lotus och andra alternativ till Microsoft på Windows, men Microsoft har jag ibland tvingats använda på olika uppdrag och jobb genom åren.

Så varför har jag genom åren aldrig valt Microsoft för mitt egna användande på hemmafronten och i min egen verksamhet?

Jo, därför att jag upplever Microsofts program som krångliga, fula och besvärliga att använda med märkliga lösningar för att göra saker och ting.

 

Min direkta upplevelse är att den som påstår att Apple är lika goda kålsupare som Microsoft, den har fel.

Givetvis kan man kritisera Apple också, fast på det stora hela så är Apple så mycket bättre än Microsoft på att göra smidiga, lättanvända och snygga program.

 

Ett typexempel är ju Keynote vs PowerPoint. PowerPoint till och med version 97 var någorlunda ok, men sen... ojoj.

Jag har en vän som tvingades använda PowerPoint på universitetet för en presentation, och som vi slet med att få programmet att fungera och en presentation att bli snygg. Ett fullständigt idiotiskt, omöjligt program och ja lätt att bli sur och irriterad på.

 

Första gången jag satte mig vid Keynote så gick det som en dans att göra en presentation i det.

Enkelt, smidigt, snyggt och smart - utan de svordomar och den irritation som hände i mig med Microsofts lösning.

För mig är Apple en solklar vinnare.

 

Word är ett annat exempel där framförallt styckeformateringen har varit det som jag har retat mig på genom åren för den har varit uselt implementerad. Förvisso kraftfull, men extremt användarfientlig.

 

Ja, jag kan tala i timmar om detta ämne. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med bara 5-6 sökningar på Google hittar man en röd tråd mellan Harold Hambrose, MIT och Bill and Melinda Gates Foundation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att det är lite för mycket 80-tal över Windows. :P

För mycket pillrande utan att kunna känna sig säker på att det ska fungera.

 

Det står "floppy disk". Hur tusan ska en hemmastrulare veta att det går lika bra med en HD?

 

 

Nästan precis vad jag tänkte för mig själv när jag läste ordkriget ovan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med bara 5-6 sökningar på Google hittar man en röd tråd mellan Harold Hambrose, MIT och Bill and Melinda Gates Foundation

 

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du kan bara backa upp all information på detta sätt, med floppy, för att återställa datorn. Endast på detta sätt via Backup-funktionen. Via backup-filer kan du inte få med allt. Detta är inte att vara "macig"! Det är så det är i Windows. Jag retar mig dessutom på att du skriver att jag inte begriper mig på Windows för att jag skrev som jag skrev. Hade du varit ödmjuk kunde du ha frågat mig vad jag menar med backup. Då hade du fått veta att jag menar en System Restore-backup. Det vill säga det som är ekvivalent med Time Machine.

 

Som jag tidigare skrivit i andra trådar så undviker jag smileys. Risken med det är ju att någon läser in en annan anda i ett inlägg. Denna andra anda gjorde sig nu påmind, jag har på inget sätt ens försökt gå i clinch med dig, heller inte försökt ifrågasätta det du säger på det sätt som du tolkat, därför har det heller inte behövts någon ödmjukhet. Kalla det mera lite lekfullhet, då ämnet Mac kontra Windows oftast får en fientlig prägel mellan fansen för resp system. Den kampen har jag vuxit ifrån, så därför finns det inget i en sån här tråd som kan göra mig upprörd eller att köra med översitteri etc.

Läs om mina senaste inlägg med den tanken, lägg in några smileys i vad jag skrivit så ser du det hela på ett annat sätt.

 

Jag kommer fortsätta att undvika smileys, och då med risken att dylika händelser kommer att upprepas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Windows XP:s variant av Time Machine är ett skämt!

Tidsmaskin...

Det där XP låter ju som att man tar ett stort steg bakåt i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???

 

-Varför säger Harold Hambrose just det här just som Apple släppt SnowLeopard?

-Kan det finnas ett samband med att hans företag är en avknoppning från MIT?

-Kan det finnas ett samband med att Bill Gates är en stor bidragsgivare till MIT?

-Kan det finnas ett samband med att Bill Gates och Harold Hambrose förekommer i samma sociala samanhang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Varför säger Harold Hambrose just det här just som Apple släppt SnowLeopard?

-Kan det finnas ett samband med att hans företag är en avknoppning från MIT?

-Kan det finnas ett samband med att Bill Gates är en stor bidragsgivare till MIT?

-Kan det finnas ett samband med att Bill Gates och Harold Hambrose förekommer i samma sociala samanhang?

 

Aha, det luktar korruption och mutor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, det luktar korruption och mutor!

 

-Det är i alla fall en väldig massa sammanträffanden på en gång! -Vänskapskorruption är inte ovanligt och har inte samma "dåliga klang" i USA.

-If you scratch my back, I scratch yours!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att de flesta större företag anlitar diverse användbarhetsexperter. Trots det så är världen översvämmad av telefoner, TV-apparater, spisar, bilar, betalsystem för kollektivtrafik, förpackningar osv som INTE är överdrivet användbara. Antar att det beror på att användarna är för dumma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare skrivit i andra trådar så undviker jag smileys. Risken med det är ju att någon läser in en annan anda i ett inlägg. Denna andra anda gjorde sig nu påmind, jag har på inget sätt ens försökt gå i clinch med dig, heller inte försökt ifrågasätta det du säger på det sätt som du tolkat, därför har det heller inte behövts någon ödmjukhet. Kalla det mera lite lekfullhet, då ämnet Mac kontra Windows oftast får en fientlig prägel mellan fansen för resp system. Den kampen har jag vuxit ifrån, så därför finns det inget i en sån här tråd som kan göra mig upprörd eller att köra med översitteri etc.

Läs om mina senaste inlägg med den tanken, lägg in några smileys i vad jag skrivit så ser du det hela på ett annat sätt.

 

Jag kommer fortsätta att undvika smileys, och då med risken att dylika händelser kommer att upprepas.

Aha, det är ironi! När du skriver att mina påståenden är felaktiga, då menar du egentligen att de är korrekta! Yeah, right... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå microsofts dominans. För dom flesta vanliga användare finns ju allt gratis i Linux. Det är bara att välja bland mängder av Linux distributioner som är snabbare,snyggare, renare, säkrare, användarvänligare och roligare än microsofts komersiella produkter. Linux är dessutom precis som OS X fritt från virus.

 

Och vill man ha en riktig proffsmaskin så köper man naturligtvis en Mac.

Konstigare är det inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror felet är att få vågar byta till Linux tror jag ... Man är rädd för att förlora de programmen som man har i sin Windows dator och framför allt så är det inte så att Linux gör reklam för sig och för de flesta vet de inte vad Linux är eller hur det fungerar ... Var i den sitsen för ett par år sedan. Tyckte Linux verkade riktigt bra men ville inte byta för jag visste inte hurvida min program skulle funka.

 

OnT: Tycker det är en väldig skillnad mellan Apples och Microsofts program .... Mediaplayer eller PhotoGallary skulle aldrig falla mig in att använda :totaltgalen:

 

Reaktionen när jag fick min Mac och testade Itunes och iPhoto så var reaktionen :tappahakan: Framför allt känns det som de är allt mindre resurskrävande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man kan se uttalandet som en del i marknadsföringen

av hans kompetens som användbarhetsexpert. Det han säger är att

både Windows och MacOSX behöver hans hjälp!

 

(Har själv använt mig av liknande marknadsföringsknep!)

:nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när man ska köpa en dator så kan man antingen välja den gulliga maskinen med ett äpple på eller en grå betonglåda för halva priset, trots att den har lika många giggahärts. Och då ingår Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när man ska köpa en dator så kan man antingen välja den gulliga maskinen med ett äpple på eller en grå betonglåda för halva priset, trots att den har lika många giggahärts. Och då ingår Windows.

Fast man kan ju alltid köpa en kvaddad PowerMac G5, inreda den med valfritt lullull, och sedan köra Hackintosh. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...