Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Apple gör inte bättre program än Microsoft"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar
-Varför säger Harold Hambrose just det här just som Apple släppt SnowLeopard?

-Kan det finnas ett samband med att hans företag är en avknoppning från MIT?

-Kan det finnas ett samband med att Bill Gates är en stor bidragsgivare till MIT?

-Kan det finnas ett samband med att Bill Gates och Harold Hambrose förekommer i samma sociala samanhang?

 

 

-Det är i alla fall en väldig massa sammanträffanden på en gång! -Vänskapskorruption är inte ovanligt och har inte samma "dåliga klang" i USA.

-If you scratch my back, I scratch yours!

 

 

Jag tror att man kan se uttalandet som en del i marknadsföringen

av hans kompetens som användbarhetsexpert. Det han säger är att

både Windows och MacOSX behöver hans hjälp!

 

(Har själv använt mig av liknande marknadsföringsknep!)

:nerd:

Jag köper alla dessa förklaringar till uttalandet från användbarhetsexperten som nog de flesta här känner på sig inte stämmer riktigt med verkligheten. Varför inte både vänskapskorruption och marknadsföring av sig själv? Både att han som alla andra har behov av att tjäna pengar och naturligtvis påverkats av dem han umgåts med är väl inte så konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, det är ironi! När du skriver att mina påståenden är felaktiga, då menar du egentligen att de är korrekta! Yeah, right... :armskeptisk:

 

Nja, kanske inte ironi, men lika lite/mycket som du underförstått menat mer än du skrev lika lite/mycket skall det intolkas negativa vibbar från min sida. Du skrev "backup", men menade "recovery", och blev sint när jag svarade på vad du skrev, men inte tänkte, utan att först fråga om du verkligen tänkte det du skrev.

Du hade alltså fel i vad du skrev, men rätt i vad du tänkte

Så kan det gå!

 

Ett lite undantag då: ;):hihihi::leijon::kramis::propellerbaver::kartjej::galetglad::storkram::pusspadig::fane::yeahbaby::tarskratt::stjarnsmall::skrattaat::rockapa::geros::dumstrut::detvarintejag::borstatanderna::pompoms::byrakrat::skondans::whistling::w00t::ThumbsUp::policeman::blush::cake::innocent::kissing::nerd::rolleyes::lol::D:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper alla dessa förklaringar till uttalandet från användbarhetsexperten som nog de flesta här känner på sig inte stämmer riktigt med verkligheten. Varför inte både vänskapskorruption och marknadsföring av sig själv? Både att han som alla andra har behov av att tjäna pengar och naturligtvis påverkats av dem han umgåts med är väl inte så konstigt?

 

En långsökt tanke kan ju också vara att han inte är färgad av nördiga tankar om det egna utan faktiskt lyckas vara helt objektiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En långsökt tanke kan ju också vara att han inte är färgad av nördiga tankar om det egna utan faktiskt lyckas vara helt objektiv?

 

-De menar att han skulle vara ädel och rättskaffens och oegenyttig som självaste Spencer Tracy i en 40-talsfilm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-De menar att han skulle vara ädel och rättskaffens och oegenyttig som självaste Spencer Tracy i en 40-talsfilm?

 

 

Ungefär så ja! Men med :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balooba: Du får sista ordet.

 

Mattiasgbg: Porsche konstruerade ju bubblan...

 

Alla storverk kräver en kludd först...... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer fortsätta att undvika smileys, och då med risken att dylika händelser kommer att upprepas.

Jag gillar dig på många vis, men ibland beter du dig bra korkat... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall jag ta illa vid mig av detta?

 

Nej. Argumentet att Porsche konstruerade bubblan är svagt. Alla gör misstag i början..... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balooba: Du får sista ordet.

 

Mattiasgbg: Porsche konstruerade ju bubblan...

Medveten om det, han måste ju ha en storsäljare att dra in pengar på.

 

Jag såg bara viss likhet mellan mitt bilexempel (minus urkonstruktören då) och exemplet med att fylla ett Power Mac-skal med en Hackintosh-burk.

 

Fiatspis i Ferrari, blir det bättre? (Motsatsen tillverkades på 80-talet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån är jag! ;) (Korkad alltså!) :totaltgalen:

Jag tror han kan det! Jag tror han kan det! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balooba: Du får sista ordet.

 

Mattiasgbg: Porsche konstruerade ju bubblan...

 

och en traktor! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och en traktor! :D

Lamborghini var från början enbart, och är ännu, en traktortillverkare. :)

 

mattiasgbg: jo, jag förstod liknelsen, men alla kanske inte visste att bubblan konstruerades av Ferdinand Porsche.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...