Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Apple gör inte bättre program än Microsoft"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Användbarhetsexpert!????

 

Jag är expert på hur jag vill använda mina prylar. Om jag anser att han har fel i sin jämförelse, vet han då ändå att jag som användare inte ur mitt perspektiv är bättre än han på att bedöma vad som passar mig bäst?

 

Användbarhetsexpert, fjutt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användbarhetsexpert!????

 

Jag är expert på hur jag vill använda mina prylar. Om jag anser att han har fel i sin jämförelse, vet han då ändå att jag som användare inte ur mitt perspektiv är bättre än han på att bedöma vad som passar mig bäst?

 

Användbarhetsexpert, fjutt!

 

 

JAg har själv läs detta ämne på högskolan...så visst det finns. Skulle tippa på att han är doktor eller doktorand i ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte säga att Apple alltid är bättre men generellt så brukar jag vara mer nöjd med Apples program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte säga att Apple alltid är bättre men generellt så brukar jag vara mer nöjd med Apples program.

 

Varför är det nödvändigt med sådana här människor i samhället?, skaffa ett riktigt jobb!

 

oops, råkade posta igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användbarhetsexpert!????

 

Jag är expert på hur jag vill använda mina prylar. Om jag anser att han har fel i sin jämförelse, vet han då ändå att jag som användare inte ur mitt perspektiv är bättre än han på att bedöma vad som passar mig bäst?

 

Användbarhetsexpert, fjutt!

 

Hmmm.... är de framavlade ur politiker? De vet ju alltid vårt eget bästa............... :armskeptisk::totaltgalen::utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.... är de framavlade ur politiker? De vet ju alltid vårt eget bästa............... :armskeptisk::totaltgalen::utskallning:

 

Jo, det är nog bra att det finns användarexperter så att jag slipper ta ställning själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows och Mac OS X är helt olika. Som användare är det en vane- och smaksak. Men stabiliteten talar till Mac OS X:s fördel.

 

Tycker inte det är ngn skillnad. HAr itne haft en windows krasch på många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är ngn skillnad. HAr itne haft en windows krasch på många år.

 

Jag tror att Mac-ägare generellt sett är bättre på att hantera datorer. Jag har flera windows anhängare i min bekantskapskrets, det är krasher, virus och djävulskap hela tiden. Det är ett faktum att Mac OS X är stabilare, det är ingen smaksak eller åsikt, det är stabilare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Mac-ägare generellt sett är bättre på att hantera datorer. Jag har flera windows anhängare i min bekantskapskrets, det är krasher, virus och djävulskap hela tiden. Det är ett faktum att Mac OS X är stabilare, det är ingen smaksak eller åsikt, det är stabilare.

 

Jag anser förstås motsatsen. ;)

Jag tror att en Win-användare kan mer om sitt operativ, eller måste kunna, för att få det att fungera.

För en datanörd spelar det nog ingen roll vilket operativ denne väljer, denne kan fixa och dona oberoende av operativ.

Men för den som bara är intresserad av att använda datorn som arbetsredskap och inte är intresserad av hur det fungerar, bara att det fungerar, där är MacOS helt överlägset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användbarhet gäller ju att det fungerar också. Och då inte bara för er med fyra armar, fyra ben och andra alfadominerande egenskaper. Det är ju ni som glömmer, blinda, döva, rörelsehindrade osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Mac-ägare generellt sett är bättre på att hantera datorer. Jag har flera windows anhängare i min bekantskapskrets, det är krasher, virus och djävulskap hela tiden. Det är ett faktum att Mac OS X är stabilare, det är ingen smaksak eller åsikt, det är stabilare.

 

Nej det är inte stabilare. Det är dina polare som är dåliga användare. Virus får man endast om man är enormt klantig, krascher får man endast om man installerar dålig mjukvara eller dåliga drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte stabilare. Det är dina polare som är dåliga användare. Virus får man endast om man är enormt klantig, krascher får man endast om man installerar dålig mjukvara eller dåliga drivrutiner.

 

Skillnaden är väl att du med Macen kan klanta dig mer utan att det skiter sig. Och när det skiter sig så är det enklare åtgärdat, inga register som blivit korrupta, enklare avinstallationer, färre problem med drivrutiner och portar.

I min bekantskapskrets, som jag tror är ganska typisk för Win-användare vet jag ingen som inte installerar en massa lullull, och sen beroende på kunskaper behöver hjälp att trockla sig ur problemen.

Det är även otroligt mycket lättare att över telefon ge support och felsöka på en Mac än på Win.

På en Win-maskin bör man helst sitta på plats för att åtgärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga för ett företag är inte att ha de bästa produkterna utan att folk tror att det har de bästa produkterna, för då säljer de.

 

Det konstiga är att Microsoft säljer trots att få anser att de gör de bästa produkterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte stabilare. Det är dina polare som är dåliga användare. Virus får man endast om man är enormt klantig, krascher får man endast om man installerar dålig mjukvara eller dåliga drivrutiner.

Man måste som Mac ägare vara mer än klantig för att det ska braka samman och sluta fungera, i princip ordna detta manuellt som superuser med expertkunskaper, det är skillnaden och inte en så liten heller.

 

Det finns naturligtvis skäl till varför Windows supportkostnader har skenat iväg så dramatiskt genom åren, precis som kostnaderna för virusinfektionerna sedan introduktionen av internet för gemene man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är ngn skillnad. HAr itne haft en windows krasch på många år.

Jag får med ojämna mellanrum (3-4 gånger per år) felsöka och åtgärda exfruns och barnens Windowsburk. Någon gång per år måste OS:et installeras om helt. Men det kan ju bero på vårdslösa och okunniga användare. Tror dock inte att de är och pillar där de ska, för de kan nog inte ens öppna upp C:-systemet så att de ser innehållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser förstås motsatsen. ;)

Självklart.

 

Jag tror att en Win-användare kan mer om sitt operativ, eller måste kunna, för att få det att fungera. ...

Jag förstår din tanke, men den är icke med verkligheten överensstämmande. Det skulle innebära att minst 80 procent av världens datoranvändare är Windows-experter medan 10 procent Mac-användare kan mindre om sina egna datorer än dem. Jag tror snarare att macanvändare vet mer om Windows än de flesta Windowsanvändarna... Varför skulle de annars stanna kvar eller byta till mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är direkt löjlig med Windows är att XP, som fortfarande säljs i mängder av nya datorer, kräver att man har FLOPPY DISK för att göra backup. Det är antingen tokroligt eller tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart.

 

 

Jag förstår din tanke, men den är icke med verkligheten överensstämmande. Det skulle innebära att minst 80 procent av världens datoranvändare är Windows-experter medan 10 procent Mac-användare kan mindre om sina egna datorer än dem. Jag tror snarare att macanvändare vet mer om Windows än de flesta Windowsanvändarna... Varför skulle de annars stanna kvar eller byta till mac?

 

Det var precis min tanke! Vi Macare vet ofta mer om datorer och gör därför bättre informerade val när vi ska köpa en dator. Vi köper inte billigast möjliga och sedan proppar den full med allt möjligt. Vi köper någonting som vi vet fungerar som det ska och sedan tar vi hand om det så att det fungerar ännu bättre!

 

Kort sagt vi vet vad vi vill ha och vi vet vad vi inte vill ha.

 

Och med denna kunskap vet vi också att om vi måste handskas med en Windows-sjul på arbetet eller hemmet, så måste vi vara försiktiga. Vi skräpar inte ner dessa burkar utan är nog ofta mer försiktiga med den än med Macen, det är därför så få mac-anhängare får problem med sina eventuella windoughs-sjul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var precis min tanke! Vi Macare vet ofta mer om datorer och gör därför bättre informerade val när vi ska köpa en dator. Vi köper inte billigast möjliga och sedan proppar den full med allt möjligt. Vi köper någonting som vi vet fungerar som det ska och sedan tar vi hand om det så att det fungerar ännu bättre!

 

Kort sagt vi vet vad vi vill ha och vi vet vad vi inte vill ha.

 

Och med denna kunskap vet vi också att om vi måste handskas med en Windows-sjul på arbetet eller hemmet, så måste vi vara försiktiga. Vi skräpar inte ner dessa burkar utan är nog ofta mer försiktiga med den än med Macen, det är därför så få mac-anhängare får problem med sina eventuella windoughs-sjul.

Den sanningen håller nog på att förändras. Tack vare Apples framgångar kommer det in en hel del switchers som - minst sagt - inte har så bra koll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där var väl inget att reta upp sig på; han har ju i princip rätt.

Företagen satsar mer på muskler och massor med funktioner än att det ska vara lättillgängligt och enkelt.

Mac har alltid varit bättre på användarvänliga program än microsoft, tycker jag, men man kan väl inte säga att det alltid är lättförståeligt eller riktigt logiskt ens med mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är direkt löjlig med Windows är att XP, som fortfarande säljs i mängder av nya datorer, kräver att man har FLOPPY DISK för att göra backup. Det är antingen tokroligt eller tragiskt.

 

Du motsäger dig själv, i ena meningen säger du: "Jag tror snarare att macanvändare vet mer om Windows än de flesta Windowsanvändarna..." i andra meningen motsäger du dig själv med felaktigheter om kravet av floppy för peceanvändare.

I och med att påståendet är felaktigt så är det då varken tokroligt, tragiskt eller ens löjligt med XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... felaktigheter om kravet av floppy för peceanvändare.

I och med att påståendet är felaktigt så är det då varken tokroligt, tragiskt eller ens löjligt med XP.

post-42946-1252909369_thumb.jpg

 

Ditt påstående om att mitt påstående är felaktigt är felaktigt. :P

 

 

PS. Det är jag som har markerat med rött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...