Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad förväntar ni er att komma under 090909 eventet?


Marooned

Rekommendera Poster

Förstår inte heller iTunes 9.0, folk pratar om integrering med spotify och grejer.

 

Om det är nåt Apple borde se över så är det iTunes. Massa småsaker som är pinsamt irriterande, tillex om man lyssnar på en låt och scollar ner. När låten är slut hoppar den upp igen till den man lyssnar på.

 

Eller om man lyssnar på en låt så kan man inte markera en annan låt som ska spelas när nuvarande låten är slut.

 

Kommer inte på fler saker nu bara för det, men vet när jag sitter med att det är massvis med sånthär smått som är riktigt dåligt. Har gått över till spelaren Ecoute istället. Precis en sån spelare Apple borde ha gjort.

 

Tanken är nog att man ska använda sig av spellista för det. Lägg till låtarna du vill lyssna på i en spellista sen kan du flytta runt dem hur du vill i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Utöver nya iPodar som känns rimligt kan man ju hoppas att de kommer med en större uppdatering av iTunes som bland annat löser problemet med streaming till Airport Express då det sedan version 7 är konstanta avbrott i streamingen.

 

Om man kör på streaming och premunerations varianten av musik skulle det vara intressant eftersom ett stort argument från apples sida för iTMS har varit att alla vill äga musiken inte hyra den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är nog att man ska använda sig av spellista för det. Lägg till låtarna du vill lyssna på i en spellista sen kan du flytta runt dem hur du vill i listan.

 

Självklart. Men jag brukar alltid lyssna på hea biblioteket. Allstå vet jag aldrig vad jag känner för utan lyssnar på 2-3 låtar med något sen scollar jag runt och hittar nåt annat.

 

Lägger ju inte till hela bilbioteket på drygt 7000+ låtar som en spellista.

 

Förstår inte varför det jag vill ha ska vara "fel". Dom flesta mediaspelarna klarar detta så varför ska inte iTunes klara det utan att man ska krångla med DJ eller spelllista utan bara göra det enkelt i hela biblioteket också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Shuffle får mer minne kan de snart lägga in filmstöd i den med. Talsyntesen får berätta vad som händer :propellerbaver:

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den 9 september kan du köpa Beatles-låtar i iTunes-store.

Så enkelt e det !! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beatles låtar huh? hade ingen aning om att det inte gick innan, trodde allt fans på itunes :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Beatles släpper alla sina album nymixade och remastrade exakt samma datum 090909.

Är det endast ett sammanträffande tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Beatles släpper alla sina album nymixade och remastrade exakt samma datum 090909.

Är det endast ett sammanträffande tror ni?

 

 

Rock band: Beatles släpps då med. Var ju lite så remastringen började. Dom var tvungna att remastra låtarna som skulle vara med i spelet för att det skulle gå att göra spåren till intrumenten i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på prissänkta och uppiffade iMacar och Minimacar.... :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Beatles musiksläpp den 9/9-09 och Apples event så är det inget sammanträffande som bara blev till. Skulle tro att det är noggrant planerat sedan ett tag tillbaka. Att Beatles kommer att säljas i iTunes får vi bara hoppas på men vad jag har hört så kommer det att ske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför det jag vill ha ska vara "fel". Dom flesta mediaspelarna klarar detta så varför ska inte iTunes klara det utan att man ska krångla med DJ eller spelllista utan bara göra det enkelt i hela biblioteket också.

 

Håller med. Föredrar själv hur uppspeladet av låtar i Spotify funkar, med kö-systemet. Är grymt att kunna fläka på en skiva eller pl och när känner för en låt så kan man bara smyga in den direkt efter nästa och sen fortsätta på det man lyssnade på innan. Brilliant!

 

Hoppas på:

- iTunes 9 med möjlighet att hyra filmer/tv-serier för oss i sverige oxå samt förbättringar som sådant Tonårsjesus föreslog.

- Nya iPods med kamera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när eventet är 090909?

Antar att det är i USA så det måste väl vara natten mellan onsdag & torsdag?

Och kan ni rekomendera någon sida som streamar video live från eventet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förväntar mig ingenting:P Fan det är tråkigt att man inte längre ser fram mot apples släpp, i alla fall inte på samma sätt som förr när man följde liveuppdateringarna osv. Jaja, en trevlig iPod vore väl trevligt, dags för en ny tror jag..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Beatles släpper alla sina album nymixade och remastrade exakt samma datum 090909.

Är det endast ett sammanträffande tror ni?

 

Dom kommer säkert vara med i eventet tror jag;) På ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad tror ni om en iPod Classic med SSD disk :P

Möjlighet att hyra/köpa film i iTunes 9.0

Ny apple TV

 

man kan redan hyra å köpa film i iTunes.. finns även HD filmer att köpa / hyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när eventet är 090909?

Antar att det är i USA så det måste väl vara natten mellan onsdag & torsdag?

Och kan ni rekomendera någon sida som streamar video live från eventet?

 

Börjar 19.00 svensk tid, GMT+2 :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte på svenska itunesstore med svenskt konto va?

 

 

jag har då ?svenskt? konto, å de finns då filmer som man kan hyra å köpa?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar 19.00 svensk tid, GMT+2 :totaltgalen:

Svensk tid är väl GMT+1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Spotify har 1,4 miljoner användare, mestadels i Sverige. Liknande tjänster finns redan i USA. Tror snarare att Apple släpper sin egen tjänst i iTunes i så fall eftersom det inte är några avancerade grejer. Det svåraste är att få avtalen på plats samt att få sina användare att betala för tjänsten. Apple har redan en stor användar krets i iTunes och har kontakt och avtal med musikbolagen.

 

Tror snarare att Apple lanserar en egen tjänst och om fem år så existerar inte Spotify, det känns mer naturligt.

 

Alla windows användare? Eller finns itunes till WIndows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla windows användare? Eller finns itunes till WIndows?

Ja, iTunes har funnits till Windows i flera år. (Hur tror du annars att man kan använda en iPod på Windows?  ;)  )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod touch får dubbelt mer lagringsutrymme samt en "fingeravtryckstålig och fettavvisande ytbehandling" som iPhone 3GS.

 

Möjligtvis att den också får kamera, men jag tvivlar lite på det. Tror det då jag ser det imorgon :P

 

Och iTunes 9 + iPhone OS 3.1, vad dessa innehåller ska jag inte spekulera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha läst igenom tråden:

 

- iPod Touch (upp till 64 GB) med kamera och iPod Nano med kamera

- iTunes 9 (64-bit)

- Beatles på iTunes

 

Några vilda spekulationer:

 

- Apple lanserar en prenumerationstjänst (liknande Spotify) i och med iTunes 9.

- En iPod Touch med alla Beatles-album och eventuellt bonusmaterial förinstallerat.

- Förhandsvisning av iPhone OS 3.1 med demo av någon »augmented reality«-app

 

 

 

Din spekulation ang. Touch med bonusmatrial med Beatles osv är ingen dum spekulation.

 

 

Själv skulle jag vilja se iPod Classic med en lite större skärm "neråt" så att säga. Så när man kollar på film vänder man den för att få en bredare bild. Så som Nano hade/har. Sen mer minne, 160gb igen. Jag vill inte ha mindre minne. Tyckte det var lite lustigt när dom gick ner från 160gb till 120gb. Jag har ju vant mig vid 160gb nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temat är "It's Only Rock n' Roll, But We Like It" - varken The Beatles (Paul McCartney främst väl) eller The Rolling Stones skulle gilla den sammanblandningen, och båda skulle förmodligen stämma Apple to h*ll and back om det används för att lansera Beatles-material.

 

 

Antagligen ja. Paul är ju känd för att vara knepig och snål. Mena mer att hans spekulation var en bra idé. Kanske var otydlig. Nåt för fratmiden. Typ som dom gjorde U2 iPoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...