Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad förväntar ni er att komma under 090909 eventet?


Marooned

Rekommendera Poster

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Steve Jobs. Det är vad jag ser fram emot ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt självklart:

1. Skryt om Snow Leopards försäljningsstart inkl. lite bashning av Windows 7

2. iTunes 9

3. iPhone OS-uppdatering

4. iPod Touch samt iPod Nano uppdateras med kameror. iPod classic "glömmer" man bort att nämna

Osäkert:

1. BluRay i iTunes 9

 

Inte den här gången:

1. MacBook med ny design

2. iTablet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Event och när på året brukar de pressentera nya datorer?

Om det blir dags för en ny iMac uppdatering som det var lite rykten om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas och tror på en ny iMac. Det borde vara hög tid för en ny design och stöd för Blu-Ray.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas och tror på en ny iMac. Det borde vara hög tid för en ny design och stöd för Blu-Ray.

KOmmer inte att presenteras några datorer den 9/9. Det är ett typiskt musikevent, så det kommer handla om iPods/iPhones och det som hör till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOmmer inte att presenteras några datorer den 9/9. Det är ett typiskt musikevent, så det kommer handla om iPods/iPhones och det som hör till.

 

Isåfall hoppas/tror jag på en stationär ipod med inbyggd dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill fråga några utav er en sak...

Det är några utav era önskningar som jag är lite fundersam över.

 

Varför vill ni se en tablett Mac?

 

Jag menar... Det skulle väl vara världens mest onödiga och oanvändbara pryl?

Vem skulle köpa den? Vem skulle vilja använda den?

 

Det är ju inte så att marknaden för tablettdatorer blomstrar och frodas framför våra ögon och vi som gjort valet att köra Mac står dreglande och tittar på?

 

Eller är det bara på skämt ni säger det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill ni se en tablett Mac?

iPhone har visat att dess smarta skärm och multitouch funkar bättre än vad pekskärmar gjort tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill fråga några utav er en sak...

Det är några utav era önskningar som jag är lite fundersam över.

 

Varför vill ni se en tablett Mac?

 

Jag menar... Det skulle väl vara världens mest onödiga och oanvändbara pryl?

Vem skulle köpa den? Vem skulle vilja använda den?

 

Det är ju inte så att marknaden för tablettdatorer blomstrar och frodas framför våra ögon och vi som gjort valet att köra Mac står dreglande och tittar på?

 

Eller är det bara på skämt ni säger det?

 

Jag skulle vilja ha av många anledningar.

 

För det första tror jag att det skulle kännas hyfsat att läsa e-böcker från en sådan. Vet ej men gissar. Nu använder jag min Touch, men skärmen känns lite för liten. Den funkar och jag är nöjd, men helt exalterad är jag inte. 10-12 tum tror jag kunde vara fint att läsa på.

 

För det andra skulle den vara skön att ha med och se film på i bil, i sommarstugan, i sängen - vart som helst egentligen.

 

Sedan skulle jag använda den då jag ville spontanskriva någon recension eller spara några utkast av någon text.

 

Surfa från den exempelvis på nyhetssidor, tradera, blocket mm. skulle fungera utmärkt.

 

Lyssna på musik, Spotify vart helst man vill - bara koppla in externa högtalare.

 

Aja, jag ska inte trötta ut dig. Kanhända har du rätt - men finns det några som kan skapa målgrupper så är det just Apple. Kommer det en tabletdator så tror jag att användarna dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte heller iTunes 9.0, folk pratar om integrering med spotify och grejer.

 

Om det är nåt Apple borde se över så är det iTunes. Massa småsaker som är pinsamt irriterande, tillex om man lyssnar på en låt och scollar ner. När låten är slut hoppar den upp igen till den man lyssnar på.

 

Eller om man lyssnar på en låt så kan man inte markera en annan låt som ska spelas när nuvarande låten är slut.

 

Kommer inte på fler saker nu bara för det, men vet när jag sitter med att det är massvis med sånthär smått som är riktigt dåligt. Har gått över till spelaren Ecoute istället. Precis en sån spelare Apple borde ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Eller om man lyssnar på en låt så kan man inte markera en annan låt som ska spelas när nuvarande låten är slut.

...

Det kan man ju med funktionen iTunes DJ. Det som saknas vore en funktion för att fortsätta uppspelningen av nuvarande spår i iTunes DJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man ju med funktionen iTunes DJ. Det som saknas vore en funktion för att fortsätta uppspelningen av nuvarande spår i iTunes DJ.

 

 

Borde finnas när man spelar från vanliga biblioteket. Bara högerklicka på en låt och välja "spela nästa" eller nåt. Så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du är i biblioteket eller en spellista så följs ju del hela tiden, blir ju lite ologiskt om man ska hoppa över till en låt och sedan tillbaka till spellistan. Eller ska iTunes sedan fortsätta i den nya spellistan?

 

Såg nu att det jag tänkte på fungerar, högerklicka på låten som nu spelas, välj "Spela upp i iTunes DJ", högerklicka på nästa låt och välj "Spela upp nästa i iTunes DJ" (eller "Lägg till i iTunes DJ" om den ska hamna sist i kön)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-18935-1251844854.png

 

Här vill jag ha det i biblioteket. Inte krångla i DJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du är i biblioteket eller en spellista så följs ju del hela tiden, blir ju lite ologiskt om man ska hoppa över till en låt och sedan tillbaka till spellistan. Eller ska iTunes sedan fortsätta i den nya spellistan?

 

Såg nu att det jag tänkte på fungerar, högerklicka på låten som nu spelas, välj "Spela upp i iTunes DJ", högerklicka på nästa låt och välj "Spela upp nästa i iTunes DJ" (eller "Lägg till i iTunes DJ" om den ska hamna sist i kön)

 

Håller med dig, det är precis så här det bör och ska fungera och dessutom gör.

 

Passar det inte så är det bara att lära om! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en ATV som går att spela DVD-skivor från min Mac, då köper jag direkt en :)

Men det lär vi ju aldrig få se tyvärr och därför så lär en ATV aldrig få se mitt hem :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du är i biblioteket eller en spellista så följs ju del hela tiden, blir ju lite ologiskt om man ska hoppa över till en låt och sedan tillbaka till spellistan. Eller ska iTunes sedan fortsätta i den nya spellistan?

 

Så fungerar det i Spotify, och det fungerar hur bra som helst om man kommer på att man vill trycka in en låt emellan några andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur lång tid efter eventet man får vänta innan man får lägga vantarna på den nya ipod touchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur lång tid efter eventet man får vänta innan man får lägga vantarna på den nya ipod touchen?

Kommer det en ny iPod touch 090909?

 

Steve Jobbs gillar att säga "Shipping today!"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur lång tid efter eventet man får vänta innan man får lägga vantarna på den nya ipod touchen?

troligtvis ganska snart efteråt, kan tänka mej att dom görs startklara att skeppas i skrivande stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att de presenterar en ny ipod touch, annars har jag väntat i onödan :P

hoppas steve jobs säger "shipping today" i såfall ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...