Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad förväntar ni er att komma under 090909 eventet?


Marooned

Rekommendera Poster

Alla vet att det handlar om musik. Allstå är det uppdaterar av iPod som gäller. Någon som tror på "one more thing" och att det kommer nåt nytt? Eller att något annat uppdateras tillex Apple TV.

 

Känns som självklara:

 

iPod Touch får kamera och bättre processor a la iPhone 3GS. Frågan är om minnet utökas?

iPod Nano får kamera (dock sämre).

 

Men vad händer med iPod Classic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

I iPodväf tror jag inte att jag förväntar mig så mycket...

 

Men däremot så skulle jag vilja ha ett nytt iTunes och någon form utav musikprenumeration i stil med Telia Music Player...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste något förra året som tydligen gick ut på att iPhone bara använder en minneskrets, men att iPod touch har plats för två, borde ha att göra med att telefondel osv tar plats. Det innebär ju att Apple kan köpa upp stora mängder av samma sorts minnen och trycka in ett i en iPhone och två i en iPod touch. Då borde kommande iPod touch få upp till 64 GB, vilket gör att Classic får leva ett år till.

Någon kommenterade förra året att att iPod touch var lite snabbare än iPhone, kan det vara så att de kör samma processor osv, men att telefonen drar lite processor?

 

Om Shuffle får mer minne kan de snart lägga in filmstöd i den med. Talsyntesen får berätta vad som händer :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försäljningsstart för Spotify till iPhone... :crossfingers::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve Jobs, vill jag se åtminstone.

 

Det kanske är han som blir "one more thing"?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det blir riktigt fint.

 

+ iTunes 9 - bättre möjligheter att sortera apps på iPhone/Touch. Får ett utseende som i färgen går mot Quicktime. (nya)

+ Kamera på iPod Touch, 8gb kvar utan kamera som budgetalternativ. 16/32gb med kamera.

+ Kamera även på de andra spelarna - förutom hos shuffle.

+ Spotify visas upp och släpps. (Kanske rent av köps upp av Apple och byggs in i iTunes)

 

Sen kommer det väl pratas en hel del om SL, vilken succé det blivit och hur snabbt och mycket det sålt. Säkert invigs det hela med prat och grafer kring detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tablet mac ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tablet mac ;)

 

Vore riktigt fint! Vill ha, vill ha.

 

Kom förresten på att jag skulle vilja att Apple släppte en ny iSight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ Spotify visas upp och släpps. (Kanske rent av köps upp av Apple och byggs in i iTunes)

 

 

Det tror jag inte. Spotify har 1,4 miljoner användare, mestadels i Sverige. Liknande tjänster finns redan i USA. Tror snarare att Apple släpper sin egen tjänst i iTunes i så fall eftersom det inte är några avancerade grejer. Det svåraste är att få avtalen på plats samt att få sina användare att betala för tjänsten. Apple har redan en stor användar krets i iTunes och har kontakt och avtal med musikbolagen.

 

Tror snarare att Apple lanserar en egen tjänst och om fem år så existerar inte Spotify, det känns mer naturligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Spotify har 1,4 miljoner användare, mestadels i Sverige. Liknande tjänster finns redan i USA. Tror snarare att Apple släpper sin egen tjänst i iTunes i så fall eftersom det inte är några avancerade grejer. Det svåraste är att få avtalen på plats samt att få sina användare att betala för tjänsten. Apple har redan en stor användar krets i iTunes och har kontakt och avtal med musikbolagen.

 

Tror snarare att Apple lanserar en egen tjänst och om fem år så existerar inte Spotify, det känns mer naturligt.

 

Att kunna prenumerera på en motsvarighet till spotify i iTunes vore inte fel. Om de dessutom inkluderade ljudböcker (och i usa etc. filmer) så vore det avgjort det jag skulle välja framför Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det finnas streamat någonstans eller kommer det upp i Itunes i efterhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad tror ni om en iPod Classic med SSD disk :P

Möjlighet att hyra/köpa film i iTunes 9.0

Ny apple TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Spotify har 1,4 miljoner användare, mestadels i Sverige. Liknande tjänster finns redan i USA. Tror snarare att Apple släpper sin egen tjänst i iTunes i så fall eftersom det inte är några avancerade grejer. Det svåraste är att få avtalen på plats samt att få sina användare att betala för tjänsten. Apple har redan en stor användar krets i iTunes och har kontakt och avtal med musikbolagen.

 

Tror snarare att Apple lanserar en egen tjänst och om fem år så existerar inte Spotify, det känns mer naturligt.

Dessutom tror jag inte Apple generellt gör sådan reklam för en app, iaf inte så liten som Spotify än så länge är. Reklamen får Spotify vackert stå för själva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- iPhone OS 3.10

- iTunes 9

- Nya iPods med kamera

 

Mina gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tveksam till att de kommer lansera ipods med kamera. Blir lite för likt Iphone då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hoppas på är en Mac Midi. Dvs något mitt emellan Mini och Pro. En liten skrivbordsmaskin med "riktig" hårddisk, ett par kortplatser och mer kräm än Mini. Men inte så stor och dyr som en Pro.

 

iMac är inget alternativ för då blir det en skärm till på skrivbordet och det får inte plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hoppas på är en Mac Midi. Dvs något mitt emellan Mini och Pro. En liten skrivbordsmaskin med "riktig" hårddisk, ett par kortplatser och mer kräm än Mini. Men inte så stor och dyr som en Pro.

 

iMac är inget alternativ för då blir det en skärm till på skrivbordet och det får inte plats.

Det hoppas jag också, men det lär inte komma den 9 september!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna se:

 

* En MacTablet på 8", liknande HTC Shift

* Ny version av iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Ny version av iTunes

 

När det gäller en ny iTunes-version säger jag som en tidigare i tråden; vi vill ha nya färger och inte det där gråa!

 

Men jag måste nog säga att det jag allra helst skulle vilja se nu den nionde september är Steve Jobs! Jag tycker att det var åratal sedan man såg han sist på scenen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Några tusen nyblivna Apple fanatiker...

 

 

*sorti*

 

*ridå*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller en ny iTunes-version säger jag som en tidigare i tråden; vi vill ha nya färger och inte det där gråa!

 

Men jag måste nog säga att det jag allra helst skulle vilja se nu den nionde september är Steve Jobs! Jag tycker att det var åratal sedan man såg han sist på scenen...

 

 

Det går ju att fixa. Bara skaffa ett tema från macthemes tillex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...