Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Otroligt bra ljud i Iphone


knugge

Rekommendera Poster

Jag vill bara säga till er som inte testat Iphonen som musikspelare med bra hörlurar, att den låter fantastiskt. Mycket bra ljud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Är inte lika exalterad, men visst låter det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte de som följde med 3G var så värst bra, kanske är de till 3Gs bättre. Det beror ju även vad man jämför med också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte de som följde med 3G var så värst bra, kanske är de till 3Gs bättre. Det beror ju även vad man jämför med också.

 

Nej det är ju vanliga standardsnäckor. Har inte ens använd mina sådana, varken på 3G eller 3GS, de passar inte mina hörselgångar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är väl ändå så att trådstartaren menade att själva iPhonen som msuikspelare är bra - vilket denne tyckte med hjälp av just bra hörlurar. Dvs detta är inget inlägg om att de medföljande hörlurarna är bra eller dåliga... Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är väl ändå så att trådstartaren menade att själva iPhonen som msuikspelare är bra - vilket denne tyckte med hjälp av just bra hörlurar. Dvs detta är inget inlägg om att de medföljande hörlurarna är bra eller dåliga... Eller?

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du jämfört med några andra musikspelare och vilka lurar har du använt?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ju vanliga standardsnäckor. Har inte ens använd mina sådana, varken på 3G eller 3GS, de passar inte mina hörselgångar..

 

 

Om du inte vill ha dina hörlurar till 3GSn så tar jag gärna dem :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ok. Tills du stoppar i laddaren. Då får du 50Hz-brum som heter duga. Vilket är apkass, undermåligt och inte ens i närheten av ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara säga till er som inte testat Iphonen som musikspelare med bra hörlurar, att den låter fantastiskt. Mycket bra ljud!

 

Jag håller med dig! Har en iPod Touch 1 gen & den har inte samma kraft som iPhonen har :rockapa:

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig! Har en iPod Touch 1 gen & den har inte samma kraft som iPhonen har :rockapa:

 

// H

Ja precis, jag menade som musikspelare med BRA lurar, inte de som följer med.

 

Jag har testat ipod classic, diverse SE-mobiler tex 980, Den här lilla omtalat bra spelaren som jag inte minns namnet på (den låter också jättebra) och jag är imponerad av hur bra Iphonen låter på flera punkter: Hög upplösning, bra djup i ljudbilden, lent och följsamt ljud. Framförallt är det upplösningen som är makalöst bra, både för att vara portabel musikspelare och särskilt jämfört med de musikmobiler jag hört. Även diskussioner på Head-fi.org visar att den är uppskattad för sitt bra ljud.

 

Har testa med AKG K412P och faktiskt även (fast jag vet att det är galet) med AKG K701 och till och med med dem lät det ok och det är ett gott omdöme då de är mycket tröga att få att låta bra. Kräver separat (bra) hörlursförstärkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, utan tvekan är det bra ljud i den. Fungerar till många olika typer av musik.

 

Jag har lyssnat i både SE och Nokia (som folk hävdat är lika bra/bättre än iPhone musikspelarmässigt), och kan konstatera att ljudbilden är klart bättre i iPhone-iPoden. Både SE och Nokia har ett burkigare ljud, som liksom grötar ihop sig. Svårare att urskilja nyanser i ljudbilden. Och då pratar jag om dedikerade musikmobiler alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörlursutgången på Apples-produkter håller i regel en högre kvalitet jämfört med andra.

De medföljande lurarna är inte sååå dåliga, bättre än många billiga småsnäckor - men visst, inte lika bra som dyrare.

Ljudet är klart och rent med dem, men saknar en del bas och kan bli något vass i diskanten.

 

Dock är det förenat med viss problematik att jämföra spelare med varandra, för det handlar inte bara som spelaren i sig utan även om formatet som musiken ligger på. Apples MP3-avspelning tillhör inte marknadens bästa, däremot så är AAC-avspelningen och av Apple Lossless väldigt bra. Så för att dra nytta av hörlursutgångens fina kvaliteter så rekommenderas musik i AAC-format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone 3gs sägs, av vissa, ha bättre ljud än dedikerade mp3-spelare som anses vara de bästa, så som Cowon D2 t.ex. Det står om detta på head-fi.org. Titta gärna in där om intresse finns.

 

OBS, jag har själv inte hört dessa omtalade mp-3 spelare men väl olika inkarnationer av ipod och iphone är klart bättre. Den är även bättre än min Macbook, allt enligt mig och ljudupplevelser är mycket subjektiva.

 

Jag tycker iphone spelar upp både aac och mp3 med bravur.

 

Sedan är det klart att det krävs en bra ljudande kodning för att det ska kunna låta bra överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iphone spelar upp både aac och mp3 med bravur.

 

Sedan är det klart att det krävs en bra ljudande kodning för att det ska kunna låta bra överhuvudtaget.

 

iPhone klarar av jobbet galant, och det är väldigt bekvämt att ha telefon/mp3 i samma pryl.

 

Dock har den enligt mig inte varit bättre än min dedikerade mp3 spelare, men det

är förståeligt. Har haft ett par musikmobiler innan iPhone och ska man jämföra dem

allesammans så har båda delar sina fördelar ( på flera punkter bättre ljud ur musikmobilerna ).

 

iPhone vinner dock alltid i det långa loppet då den håller samma klass men ändå är så mångsidig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone klarar av jobbet galant, och det är väldigt bekvämt att ha telefon/mp3 i samma pryl.

 

Dock har den enligt mig inte varit bättre än min dedikerade mp3 spelare, men det

är förståeligt. Har haft ett par musikmobiler innan iPhone och ska man jämföra dem

allesammans så har båda delar sina fördelar ( på flera punkter bättre ljud ur musikmobilerna ).

 

iPhone vinner dock alltid i det långa loppet då den håller samma klass men ändå är så mångsidig..

Vilken dedikerad mp-3 jämför du med?

 

Vilka musikmobiler menar du låter bättre än Iphone, hur?

 

Läs gärna denna länk: Iphone ljudkvalitédiskussion på seriöst hörlursforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara jämfört min 3G med mobiler från SE och iPhone 3G låter INTE bättre än Sony Ericsson, som låter klasser bättre i upplösning och definition. Speciellt basen som jag tycker är ganska mullig på iPhone 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte så jätte imponerad av ljudkvalitén från iPhone 3G, vass diskant och klent mellan register. Detta ljud fenomen tror jag har med de förinställda EQ valen att göra, många val låter ju ur kasst. Varför finns det ingen som har gjort en EQ app som man kan färga ljudet manuellt med... :fundersam:

 

Kan tillägga att jag lyssnade med bra lurar som låter mycket bra med andra MP3 spelare...

 

Är det någon som har jämfört ljudet mellan 3G/3GS då något test visade att 3GS hade bättre ljud?

 

Vinner man någon ljudkvalité på att koda i Apple Lossless codec jämfört med MP3/AAC? (Högsta bitrate talar vi om på MP3/AAC)

 

En iPhone 3GS 32GB är på ingående :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner man någon ljudkvalité på att koda i Apple Lossless codec jämfört med MP3/AAC? (Högsta bitrate talar vi om på MP3/AAC)

Låtsas som att jag inte hörde den frågan :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara jämfört min 3G med mobiler från SE och iPhone 3G låter INTE bättre än Sony Ericsson, som låter klasser bättre i upplösning och definition. Speciellt basen som jag tycker är ganska mullig på iPhone 3G.

Nu har jag aldrig hört 3G men det låter otroligt det du säger. SE-lurarna jag testat låter riktigt dåligt och då inkluderar jag W980 som ska vara bra med clear stereo och clear bass. Min macbook låter otroligt mycket bättre och 3gs låter bättre än macbook. Jag har jämfört samma filer aac 320 och använt akg 412. Vilka hörlurar och mobiler har du testat? Jag har även testat c510 & k610 och de låter riktigt illa men w980 är inte mycket bättre.

 

Jag ska testa brorsans w995 så fort jag får chansen. Men jag vill gärna höra vilka SE och vilka lurar ni använt ni som tycker de är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låtsas som att jag inte hörde den frågan :chockadskeptisk:

 

He he he :tarskratt: Den kryptiska frågeställningen var om man HÖR någon kvalités skillnad, om det är värt att koda i lossless format...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag aldrig hört 3G men det låter otroligt det du säger. SE-lurarna jag testat låter riktigt dåligt och då inkluderar jag W980 som ska vara bra med clear stereo och clear bass. Min macbook låter otroligt mycket bättre och 3gs låter bättre än macbook. Jag har jämfört samma filer aac 320 och använt akg 412.

 

Jo SE lurarna är ingen höjdare men använder man andra lurar så låter iaf min SE W715 mycket bättre än en iPhone 3G då det går att färga ljudet efter tycke och smak med en SE lur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tillägga att eq inte kan användas de låter skit i både SE och iPod macbook. Har inte testat i 3GS men tänker heller inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo SE lurarna är ingen höjdare men använder man andra lurar så låter iaf min SE W715 mycket bättre än en iPhone 3G då det går att färga ljudet efter tycke och smak med en SE lur...

Vilka hörlurar använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som är lustig är att 1a generationens Shuffle (tuggumi-stickan) låter oerhört mycket bättre än iPhone 3G & alla efterkommande generationer iPodar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...