Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Otroligt bra ljud i Iphone


knugge

Rekommendera Poster

Skillnaden mellan Iphone och K610i är dock stor.

 

K610i: oren diskant med mycket vassa s-ljud, dåligt frekvensomfång, särskilt neråt mot basen, svag bas, bra attack, rörigt mellanregister, liten ljudbild, mellanbra dynamik, rolig att lyssna på

 

Iphone 3GS: ren utsträckt diskant, lent högupplöst mellanregister, djup högupplöst bas blir något dov i vissa toner, bra frekvensomfång, stor luftig ljudbild, bra dynamik, snabb och bra attack, rolig att lyssna på

 

Sammantaget är Iphone något dov i ljudet.

 

Anledning till nytt inlägg är att redigera-knappen försvann här?

 

Av ngn korkad anledning kan man bara redigera inom 15 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

K610 är ingen musikmobil som W modellerna är. Det är stor skillnad på ljudkvalitén mellan W och K modellerna.

 

iPhonen låter faktiskt riktigt bra när man har en juste MP3a eller en Apple Lossless kodad fil med R&B inställd EQ :whistling: inget att klaga på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den låter ungefär samma som min Iphone 2G. Ingen hörbar skillnad. Ganska bra ljud. Synd det inte finns en vettig EQ man själv kan ställa in bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K610 är ingen musikmobil som W modellerna är. Det är stor skillnad på ljudkvalitén mellan W och K modellerna.

 

iPhonen låter faktiskt riktigt bra när man har en juste MP3a eller en Apple Lossless kodad fil med R&B inställd EQ :whistling: inget att klaga på...

Jag hörde ingen större Skillnad på k610 och w980. Däremot var det skillnad på SE och iPod classic men inte helt till ipodens fördel då den lät renare men också tråkigare. Det är ju roligt att höra att w715 låter så bra. iPhone 3G, och det fortsätter jag hävda, är en mycket bra spelare. Det dova jag hört ligger i lurarna som inte är så superöppna. Med förstärkare och k701 låter det bra även ur dessa krävande lurar. Det skulle vara kul med bättre hörlursförstärkare dock. Slutligen, jag har aldrig hört vare sig telefon eller mp-3-spelare som spelar så naturligt och med så trovärdig klang som iPhone och det är väldigt trevligt att lyssna på musik genom den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ge tummen upp för min 3GS jämfört med min gamla 2G. Mycket mer kraft och en helt annan ljudkvalité, bra Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ok. Tills du stoppar i laddaren. Då får du 50Hz-brum som heter duga. Vilket är apkass, undermåligt och inte ens i närheten av ok.

 

Det säger ju mer om elnätet i ditt hem, än om telefonen. Eller snarare jordningen. Jag har aldrig stött på det problemet? Sen kanske jag inte lyssnar så ofta på musik från iphonen när jag har den på laddning, då jag oftast har min högtalaranläggning till datorn tillgänglig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...