Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Facebook (+ WhatsApp, Instagram)


iMarc
 Share

  

40 medlemmar har röstat

  1. 1. Använder du Facebook?

    • Ja
      26
    • Nej
      14
  2. 2. Vad använder du facebook till?

    • Spela spel
      1
    • Chatta med vänner och/eller anhöriga
      19
    • Nyfiken, spionera på andra
      3
    • För att försöka dejta någon
      0
    • Är aktiv inom någon grupp som delar mitt intresse
      14
    • Trakassera andra
      1
    • Ingenting
      18
  3. 3. Hur mycket tid spenderar du på FB/dag?

    • 0-1 timme
      12
    • 1-2 timmar
      8
    • 2-3 timmar
      3
    • 4-5 timmar
      0
    • 6-7 timmar
      0
    • 8-9 timmar
      0
    • 10+ timmar
      0
    • Hela tiden tills jag somnar
      2
    • Ingen alls
      15


Rekommendera Poster

Det finns en övertro på AI. Det är just den komplexa mänskliga naturen som gör att AI potentiellt kan köra bilar bättre än vi själva. AI behöver inte fundera på tappade nappar, inkommande telefonsamtal eller gräl i baksätet. Däremot fungerar inte AI när det gäller att reglera mänsklig interaktion på ett djupare plan. Vi är alltför oberäkneliga. Vår kultur förändras dessutom hela tiden. Det som var rätt igår är fel i morgon.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook anklagas för att blåst upp antalet användare. Säger sig nå fler ungdomar än vad som faktiskt finns i Sverige.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så ett uppblåst företag, som styrs av uppblåsta människor, och har uppblåsta användare. :ThumbsUp:»»»

 

:hihihi:

 

 

 

Värsta ballongföretaget. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses! Jag tror inte att jag har sett en enda.

Inte? Då har du duckat bra. Jag ser flera om dagen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag ser bara bilder på mat, oftast delade via Instagram.

Haha! Klassiska lunch-bilden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Klassiska lunch-bilden. ;)

Ja, det är ju rätt ute och nästan ett etikettsbrott numera att posta sådana bilder. Men en del ovana som har semester postar desto fler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju rätt ute och nästan ett etikettsbrott numera att posta sådana bilder. Men en del ovana som har semester postar desto fler...

Ja, jag har aldrig förstått mig på människor som postar varenda måltid och dryck på en resa. Men, det är mycket jag inte förstår å andra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har aldrig förstått mig på människor som postar varenda måltid och dryck på en resa. Men, det är mycket jag inte förstår å andra sidan.

 

Jag som trodde facebook var till för det? Jag lägger inte upp nåt annat, det är det enda intressanta som händer i mitt liv. Om jag hade barn eller hund skulle jag väl lägga upp bilder på de oxå men det har jag inte så då blir det extragod mat på restaurang/fik det är stort sett det enda som händer som är av lite intresse i mitt liv, ca fyra ggr om året, resten är ännu mindre intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

då blir det extragod mat på restaurang/fik det är stort sett det enda som händer som är av lite intresse i mitt liv, ca fyra ggr om året, resten är ännu mindre intressant.

Du är alltså bara på restaurang/fik fyra gånger om året? Jag trodde du var en "flera gånger i veckan fika-kille"? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

då blir det extragod mat på restaurang/fik det är stort sett det enda som händer som är av lite intresse i mitt liv, ca fyra ggr om året, resten är ännu mindre intressant.

 

 

Du är alltså bara på restaurang/fik fyra gånger om året? Jag trodde du var en "flera gånger i veckan fika-kille"? :D

 

Sjusovare, du verkar läsa inlägget som fan läser bibeln. ;)

Jag har nu markerat ett viktigt ord i Semmelmans inlägg, så det blir extra tydllgt för dig. :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Sjusovare, du verkar läsa inlägget som fan läser bibeln. ;)

Jag har nu markerat ett viktigt ord i Semmelmans inlägg, så det blir extra tydllgt för dig. :)

Extragod på fik var det som fick mig att reagera. Fik är självuppfyllande för inte extragod. Men, det där med semantik kan ju vara lurigt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha bra där Telly! Exakt så. :D

Frågan kvarstår dock, hur bra det än var. Hur kan fik och extragod vara i korrelation? Fik per definition är väl ändå mackor och kakor? Det kan för all del vara extragod i jämförelse med andra fik. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du svarade rätt bra själv.

Fik f ö kan ha olika goda smörgåsar och ofta har de lite lättare luncher och ibland nästan riktiga middagar. Åker jag till Stockholm t ex brukar jag fika på ett fik och sen äta på ett annat fik, eller samma ibland. Jag är inte mycket för restaurang, för krångligt och dyrt. Jag är mera lunchmatsalsstypen ungefär. Fast de blir ju tyvärr färre. Så annars mackor för min del.

Så nu dags för dagens frukost, på fik. :D Känns livet direkt lite roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du svarade rätt bra själv.

Ok. ;)

 

 

Så nu dags för dagens frukost, på fik. :D Känns livet direkt lite roligare.

Glöm inte posta på FB. ;)

 

Trevlig frukost. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja blev inget extraordinärt, bara en vaniljbulle å kaka till kaffet, inget att lägga upp.

Haha! Okej. :D

 

Men, sa du inte att du skulle äta frukost? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjusovare, du verkar läsa inlägget som fan läser bibeln. ;)

Det är nog för att han inte använder kontanter. ...

Blir lätt så då. :D:whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...