Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

vad kostar macbook pro 15 2.66ghz hos mediamarkt?


elgen01

Rekommendera Poster

Köpte min MacBook Pro hos MediaMarkt för några dagar sedan.

Det var krångel med iSight, men kundtjänsten bytte ut datorn mot en ny utan problem på en gång.

 

Det hade inte någon av de små lokala affärerna som är godkända av Apple gjort!!!

(Har erfarenhet av dem sen tidigare, och är van att de krånglar och drar ut på tiden med reparationer.

Troligtvis har det att göra med att de har mindre ekonomiska marginaler.)

 

Summa summarum: Det går alldeles utmärkt att handla Mac hos MediaMarkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MediaMarkt erbjuder tom 31 juli 0kr ränta med 0kr avgifter i 30 månader, dvs 2,5 år!

Perfekt att dra av det som "leasing" på företaget och slippa betala skatt på datorn.

Sedan om det är precis enligt reglerna eller inte det kan ni som vill tvista om..

 

Hittar ingen info om de har de nya Mac Book Pro datorerna inne. Någon som vet?

Kommer nog satsa på 13" denna gång.

 

Visst har dom dom inne!

post-39948-1246876989.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också köpt min MBP 13" hos Mediamarkt.

I Göteborg har de en speciell Apple-avdelning, vet inte hur det är på andra orter.

Köpet gick smidigt till och datorn funkar bra. Inget att anmärka på än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också köpt min MBP 13" hos Mediamarkt.

I Göteborg har de en speciell Apple-avdelning, vet inte hur det är på andra orter.

Köpet gick smidigt till och datorn funkar bra. Inget att anmärka på än så länge.

 

 

Personen som stod i Mac-avdelningen i bäckebol var oxå riktigt kunnig på Mac vilket ger ett bättre intryck än på tex Elgiganten.

 

Köper nog lika gärna en mac på mediamarkt som på macforum faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Var i Media Markt igår, och såg att de hade flera .Mac boxar som de sålde men inga MobileMe :huh: de som köper .Mac kommer automatiskt få MobileMe konto eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickemannen

Problem med ISight? Vad var det för fel? jag upplever att min flimmrar som tusan! Kanske hade du samma problem?

 

En fråga till, har Media Markt csn rabatten tro?

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet om man man köpa en MBP på avbetalning hos mediamarkt räntefritt som student utan jobb och årsinkomst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med ISight? Vad var det för fel? jag upplever att min flimmrar som tusan! Kanske hade du samma problem?

 

En fråga till, har Media Markt csn rabatten tro?

 

/Micke

Nej. Kommer inte ihåg exakt varför men jag har för mig att Apple inte ersätter Media Markt så det är av den anledningen de inte kan ha det.

 

Natheron Posted Idag, 18:28

någon som vet om man man köpa en MBP på avbetalning hos mediamarkt räntefritt som student utan jobb och årsinkomst?

 

Det kan det göra om du får pengar från CSN så bör det inte vara några problem. Kraven i övrigt är dock; 20 år fyllda, svensk medborgare, inga betalningsanmärkningar, och någon typ av inkomst. Med andra ord kan det fungera med csn-lån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med att köpa sin Mac hos Apple Store, förrutom eventuell studentrabatt är ju att man kan confa burken lite mer så som att lägga till en större hdd eller processor. Så vill man inte ha standard så är det ju Apple Store som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med att köpa sin Mac hos Apple Store, förrutom eventuell studentrabatt är ju att man kan confa burken lite mer så som att lägga till en större hdd eller processor. Så vill man inte ha standard så är det ju Apple Store som gäller.

 

 

Så att beställa en uppgradering hos är inte möjligt hos Media Markt?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som undrar varför man frågar på ett forum vad sveriges största elektronikkedja har för pris på sina datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet om man man köpa en MBP på avbetalning hos mediamarkt räntefritt som student utan jobb och årsinkomst?

 

Tror inte det går, man måste ha CSN-lån samt en viss inkomst för att söka studentkredit där, en polare till mig frågade för någon vecka sedan (så är det iaf i växjö). Annars går det ju att ringa och fråga :)

 

Och sen brukar de ha MBP hemma, köpte min där utan beställning och då är väl Växjö mycket mindre än de andra butikerna i sthlm å göteborg. Så någon borde de väl ha i lager :) Servicen jag har fått från mediamarkt har varit utmärkt :) Och nog går det allt att beställa speciella konfigs, bara att fråga dem ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som undrar varför man frågar på ett forum vad sveriges största elektronikkedja har för pris på sina datorer?

Nej det är inte bara du. :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som undrar varför man frågar på ett forum vad sveriges största elektronikkedja har för pris på sina datorer?

 

 

Sen när blev Media Markt Sverige`s största elektronikkedja?

Har Media Markt pris info om alla deras produkter på deras hemsida?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mediamarkt är ok även om de i mina ögon kör för mycket med sin bondmentalitet... reklamen med han den tyske tränaren är ju debil... man skäms ju för att gå in i en affär som lägger sin reklam på den neanderthal-nivån...

nej, tacka vet jag apple store...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mediamarkt är ok även om de i mina ögon kör för mycket med sin bondmentalitet... reklamen med han den tyske tränaren är ju debil... man skäms ju för att gå in i en affär som lägger sin reklam på den neanderthal-nivån...

nej, tacka vet jag apple store...

 

Haha, ja hans reklamer var sjukt konstiga, men inte fan är de nya jepparna bättre...de där "forskarna" xD

Annars gillar jag deras butiker pga storleken och att de säljer Apple grejjer såklart, giganten/siba/onoff/expert har ju knappt ens ipods inne :D ännu mindre några datorer...i Växjö alltså.

 

Synd bara på deras "billisch billisch" nisch, känns mest som en fånig tysk idé skiljer ju inte många kronor bland kedjorna idag :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att beställa en uppgradering hos är inte möjligt hos Media Markt?

 

 

Mvh

Det kan vara möjligt, beror lite på hurdan datorn ska vara konfigurerad och vad distributörerna har att tillgå. Så prata med personalen så kan de kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när blev Media Markt Sverige`s största elektronikkedja?

Har Media Markt pris info om alla deras produkter på deras hemsida?

 

 

Mvh

 

Dom har väl telefonnummer samt mailadresser? Jo det har dom, annars får man skicka in en jobbansökan där man istället frågar om priset på någon dator eller vad man nu vill veta.

 

Du vet att MediaMarkt inte bara finns i Sverige va? Till skillnad från Elgiganten så finns MM i andra länder i Europa.

 

Sedan rent omsättningsmässigt lär dom konkurrera ut både Onoff, Siba, Elgiganten och (ehh) Expert(handlar någon där längre ens?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som undrar varför man frågar på ett forum vad sveriges största elektronikkedja har för pris på sina datorer?

 

 

Media Markt är inte störst i Sverige som du själv påstår! Påståendet handlade om Sverige, vad är det som du inte förstår utav det som du själv har skrivit?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...