Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 4 - nu i skarp version


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Pocahontas

Kollade att Bank-ID på fil fungerade utmärkt hos Skatteverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever ingen riktig skillnad i hastighet, möjligtvis är denna lite snabbare. Men det kanske bara är inbillning.

 

Dock tycker jag att det är väldigt synd att inte flikarna är kvar där uppe, de passade så bra där. Programlisten blir så ohyggligt stor när flikarna är nertill. Jag anser att det även är något utav en nål i ögat även på den rent estetiska fronten.

 

Jag får helt enkelt sluta med flikar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjrde denna test på betan och nu igen på den skarpa versionen, ingen skillnad what so ever

 

http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på en siffra, så kommer en ny sökmeny upp under

Googles sökruta, men skriver jag något där, så kommer ett med-

delande upp, hittar inte – Vet någon vad man skall använda den

till? Detta kommer inte upp då man är i Forumet, utan bara på

en webbsida som t. ex. MacWorld.

 

Upptäckte nu, att den söker på den sida man befinner sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch då, kräver 10.5.7, men det lirar inge bra på min dator :(

 

Blir till att vänta då på nästa leopard...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem behöver Google Chrome nu? Inte jag iaf, Safari 4 är grymt fin! Firefox får jag ta till när Safari inte går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den designen (inte funktionen) fick väl så mycket skit att Apple till slut lyssnade.

Tycker att det verkar som att de flesta gillar att flikarna ligger högst upp. Jag tillhör definitivt den skaran!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag retade mig fruktansvärt på flikarna upptill, många gånger så flyttades fönstret ner i dockan när jag skulle välja en ny flik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det verkar som att de flesta gillar att flikarna ligger högst upp. Jag tillhör definitivt den skaran!

Apple har hursomhelst ändrat tillbaks placeringen av tabbarna, och det tycks inte finnas något annat sätt att få tabbarna överst annat än att klaga hos dem. DebugSafari4TabBarIsOnTop fungerar inte längre, tydligen borttagen av Apple i den skarpa versionen. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tabbarna skall vara nertill som nu, basta!

Men en irriterande "finnes" är de osynliga kryssen för att stänga en tabb, blir först synliga när man drar musen över, och segt är det. Här har tydligen design gått före funktionalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tabbarna skall vara nertill som nu, basta!

Men en irriterande "finnes" är de osynliga kryssen för att stänga en tabb, blir först synliga när man drar musen över, och segt är det. Här har tydligen design gått före funktionalitet.

 

Då ska jag lära dig ett kort kommando:

Cmd W för att stänga av aktiv flik.

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar inte länken »Logga ut« på http://www.google.se/ i Safari 4. Har provat på flera datorer och samma problem uppstår på samtliga. Fungerar utan problem i Firefox, Google Chrome och Opera.

Inte så konstigt och lätt att förstå. Titta närmare på URL....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så konstigt och lätt att förstå. Titta närmare på URL....

 

wow funkar inte för mig heller.. konstigt,, haha :)

 

 

E D I T

 

vart tog hem knappen vägen??

har macworld som startsida, det är väldigt iriterande att inte kunna gå dit snabbt... hur fixar man fram "hem" knappen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du syftar till snap back funktionen. Apple har tyvärr tagit bort den och bara lämnat kvar den för sökning.

Om du menar knappen på verktygsfältet så högerklicka på detsamma och välj "Anpassa verktygsfältet" och lägg till "hem-knappen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag lära dig ett kort kommando:

Cmd W för att stänga av aktiv flik.

 

=)

 

Det blir väl inte intuitivare för det? Att "dimma" fram stängkrysset ur intet är ju totalt meningslöst, det segar och påminner mera om lullull från pecesidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du syftar till snap back funktionen. Apple har tyvärr tagit bort den och bara lämnat kvar den för sökning.

Om du menar knappen på verktygsfältet så högerklicka på detsamma och välj "Anpassa verktygsfältet" och lägg till "hem-knappen".

Det har du rätt i. Jag ska gnälla har gnällt!

 

Gnäll du också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som upplever Safari 4 som långsammare än betan - prova att välja "Återställ Safari..." och bocka i allt..

 

Det hjälper... går tokfort här!! Trogen FF användare på väg att byta till Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tabbarna skall vara nertill som nu, basta!

Men en irriterande "finnes" är de osynliga kryssen för att stänga en tabb, blir först synliga när man drar musen över, och segt är det. Här har tydligen design gått före funktionalitet.

När jag klagade hos en Apple-butik över att Finder blivit segare förklarade de det med att det är för att man inte ska bli stressad. :blink: Antagligen tänker de så med tabbarna också, eller? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Topsites funnits med i tidigare versioner? Minns inte att jag sett det, men den funktionen gillar jag nu i alla fall! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...