Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X 10.5.7 ute nu


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Försöker uppdatera men.... (se bild)

post-16634-1242197652.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Undvik att ta hem 10.5.7

 

Överväger att backa ner igen, gillar inte att Apple ändrat i Bildskärmsinställningarna, fattas en del.

10.5.6 fungerade bra som det var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt (inklusive bildskärms-inställningarna) funkar perfekt för mej! :)

 

Dock är det inte alls stor skillnad mot 10.5.6...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Förutom att jag inte kan välja 1680 x 1050 till min HP w2207h så får jag en Recovered files i Papperskorgen som ser ut så här

post-113-1242201681_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Försöker uppdatera men.... (se bild)

Tjena! ;)

Nätverk kan vara opålitliga och belastningen för stor.

Var god försök senare! :)

 

Förutom att jag inte kan välja 1680 x 1050 till min HP w2207h så får jag en Recovered files i Papperskorgen som ser ut så här

post-113-1242201681_thumb.jpg

Allt som hamnar i papperskorgen kan raderas utan mer tankemöda! :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också problem med skärminställningarna när jag uppdaterade. Min skärm klarar bara 1050 och nu när man måste köra 1080 så får skärmen skala ner till 1050 och texten blir betydligt mer svårläst. Går det att "nedgradera" eller finns det tredjepartsprogram som tvingar skärminställningen till 1050?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluemindboy

Min Time Capsule vill inte säkerhetskopiera efter uppdaterningen?

Någon annan som har märkt något med Time Machine??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Fick också problem med skärminställningarna när jag uppdaterade. Min skärm klarar bara 1050 och nu när man måste köra 1080 så får skärmen skala ner till 1050 och texten blir betydligt mer svårläst. Går det att "nedgradera" eller finns det tredjepartsprogram som tvingar skärminställningen till 1050?

 

Läs den andra tråden om 10.5.7

 

http://www.madrau.com/html/SRX/DL.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar det bra med time machine men jag kör med en usb disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, Time Machine funkar som vanligt. Vilken uppdatering körde du, verkar ju vara kombon som ställer till det lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är datorn seeeeeeeeeeeg, kollade aktivitetskontroll, verkar som om det kommer en uppdatering nu.

Har ställt in så datorn hämtar uppdateringar i bakgrunden och sedan bara frågar om jag vill starta om och installera. Hittils har det gått problemfritt. Får hoppas det blir likadant nu. Ska bara låta TimeMachine säkerhetskopiera först innan jag installerar. Funkar inget annat kan jag ju gå tillbaka till 10.5.6 ganska enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluemindboy
Samma här, Time Machine funkar som vanligt. Vilken uppdatering körde du, verkar ju vara kombon som ställer till det lite...

I övrigt fungerar Time Capsule'n bra, Wi-fi fungerar som vanligt, och du kommer in i Time Machine, men när den ska göra en säkerhetskopierning startar den aldrig, utan bara förbereder i en evighet, och sen får jag meddelade att det misslyckades..

 

Får nog ta och ringa en sväng till Apple och höra vad som står på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag uppdaterat, eller rättare sagt "Programuppdatering" har gjort det. Allt verkar normalt, lite väl normalt i "Om den här datorn" står det fortfarande 10.5.6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt fungerar Time Capsule'n bra, Wi-fi fungerar som vanligt, och du kommer in i Time Machine, men när den ska göra en säkerhetskopierning startar den aldrig, utan bara förbereder i en evighet, och sen får jag meddelade att det misslyckades..

 

Får nog ta och ringa en sväng till Apple och höra vad som står på..

Jag antar att testat med omstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse gick allt bra och Time capsule fungerar bra!

 

Men igår kväll fungerade uppladdningen långsamt (trots 24m hastighet), och till sist fick felmeddelandet att något var fel med själva uppdateringen/filen och det kunde inte installeras.

 

Men ny allt ok.

 

mvh Jukka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag upptaderade min macbook för ca 2 timmar sedan

men det var nåt konstigt som hände när den skulle starta om.

apple logoen kom upp och det loading hjulet också den stod sånn i 1-2 min innan den startade om igen

är det normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

tydligen starta den om 2 ggr. min gjorde det iaf och allt flyter på perfekt efter uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tydligen starta den om 2 ggr. min gjorde det iaf och allt flyter på perfekt efter uppdateringen.

 

ok då var det normalt då.

för på dom andra upptaterningarna startade den bara om 1 gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluemindboy
Jag antar att testat med omstart?

Naturligtvis.

 

Ringde Apple och hörde om de visste något fuffens, men de hade inga rapporterade problem med Time Capsule i 5.7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken
ok då var det normalt då.

för på dom andra upptaterningarna startade den bara om 1 gång

 

 

jo samma för mig. läste i nån tråd att flera behövde 2 omstart innan systemet sparkades igång så va nog inge lurt med det. vad gäller time machine hade ja nå vajs med den vid förra uppdatering men den kickade igång av själv efter en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluemindboy
Naturligtvis.

 

Ringde Apple och hörde om de visste något fuffens, men de hade inga rapporterade problem med Time Capsule i 5.7

Nu går Capsule'n som smort igen.

Efter uppdateringen behövde den över en timme att förbereda inför en backup.

 

Fick denna länken av Applesupport:

http://support.apple.com/kb/TS1516?viewlocale=en_US

 

Varför säkerhetskopieringen misslyckades de första gångerna, är dock oklart än..!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va ett väldans tjat om att datorn startar om två ggr, det har det väl varit de senast tio uppdateringarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...