Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HDTV är det så djäkla bra?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Jakob Wilhelmsson

HD eller SD på tv.n är en smaksak. Jag betalar gladeligen eftersom jag uppskattar de extra linjer som erbjuds. Däremot tycker jag att du, innan du börjar fundera på HD-abbonemang, kollar så att du kollar på en digital bild. Allt för många (framför allt de som bor i Com Hem-hus) sitter och kollar på analog tv på sina platta tv-apparater. Den bilden är riktigt dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är helt ok men jag skulle hellre lägga pengarna på en Pioneer plasma. De är kostar ungefär lika mycket och Pioneern är mycket bättre. Pioneer är tom lite billigare såg jag nu.

Men är inte Samsung en LED och är då lite energisnålare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är inte Samsung en LED och är då lite energisnålare?

 

Stämmer bra det, dessutom är inte Pioneeren så slimmad som de nya Samsungarna, men visst faan har den läcker bild...

Men det har även Samsung-skärmarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple4ever
Varför ska inte HDTV kosta extra? Det kräver betydligt större bandbredd än vad normal kvalite kräver.

Det är ungefär samma resonemang som att du inte skulle betala extra för att få 24Mbit adsl om du köpt ett 2Mbit abonnemang.

Visst ska det kosta lite extra, men det behöver inte gå till överdrift. Att jämföra bredband med marksänd TV eller TV via kabel-TV var väl inte det bästa exemplet, eftersom operatören inte behöver skicka unika signaler till varje tittare, utom enbart distribuera samma signaler (vilket är väldigt billigt).

 

Go natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är inte Samsung en LED och är då lite energisnålare?

 

 

Jo. Men den kostnaden är försumbar. Du kan se på tv i minst 5 timmar för ca en krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...