Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag kapitulerar.


Dimeyard

Rekommendera Poster

Jo, jag har också svarta bonusklassen.

Men hur upplever du telefontäckningen?

Nu är jag iofs inte beroende av 3G för att kunna ringa, men bortsett från tunnellandet och en sträcka mellan Bro och Bålsta så är det inga problem. Häromdagen satt en snubbe och pratade (högt) genom alla tunnlar också... (vet iofs inte vilken operatör han hade)

 

Med månadskort så har man ingen kod, men jag fick som sagt häromdagen en kod via mail som ska fungera från 1 mars. Möjligen får man en ny kod varje månad, vet ej.

 

Nästa steg jag förväntar mig är såklart att konduktören serverar kaffe vid platsen också! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag iofs inte beroende av 3G för att kunna ringa, men bortsett från tunnellandet och en sträcka mellan Bro och Bålsta så är det inga problem. Häromdagen satt en snubbe och pratade (högt) genom alla tunnlar också... (vet iofs inte vilken operatör han hade)

 

Med månadskort så har man ingen kod, men jag fick som sagt häromdagen en kod via mail som ska fungera från 1 mars. Möjligen får man en ny kod varje månad, vet ej.

 

Nästa steg jag förväntar mig är såklart att konduktören serverar kaffe vid platsen också! :borstatanderna:

 

Vad har du för operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för operatör?

Telia, glömde nämna det... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Det går inte komma ifrån att Telia har Sveriges bästa täckning...

Totalt sett över hela landet har Telia bäst genomsnittlig täckning. Men detta kan ju variera stort lokalt, så på en del ställen kan säkert Telias täckning vara noll och Tre/Telenor ha bättre lokal täckning. Och det är ju intresant när man är just där!

 

Så var och en måste kolla vilken operatör som har bäst täckning där man tänker använda sin lur. Att diskutera det allmänna ämnet "Vem har bäst täckning i Riket?" är tämligen ointressant när du sitter ute i Knäckebröhult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt sett över hela landet har Telia bäst genomsnittlig täckning. Men detta kan ju variera stort lokalt, så på en del ställen kan säkert Telias täckning vara noll och Tre/Telenor ha bättre lokal täckning. Och det är ju intresant när man är just där!

 

Så var och en måste kolla vilken operatör som har bäst täckning där man tänker använda sin lur. Att diskutera det allmänna ämnet "Vem har bäst täckning i Riket?" är tämligen ointressant när du sitter ute i Knäckebröhult.

 

 

Håller med. Ingen här inne vet vem som har bäst täckning på det hela taget. Man kan ha tur/otur beroende på var man bor (och reser).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Ingen här inne vet vem som har bäst täckning på det hela taget. Man kan ha tur/otur beroende på var man bor (och reser).

 

Det håller jag med om.

Men när jag menar bäst täckning, så syftar jag till den mest kompletta täckningen och den som har bäst upptäckningsområde.

Där är ju telia bäst helt enkelt, men visst förekommer lokala avvikelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag med om.

Men när jag menar bäst täckning, så syftar jag till den mest kompletta täckningen och den som har bäst upptäckningsområde.

Där är ju telia bäst helt enkelt, men visst förekommer lokala avvikelser.

 

Hur vet du egentligen det?

Testat själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du egentligen det?

Testat själv?

 

Av alla ställen jag inte haft täckning vanligtvis så har Telia alltid fungerat (min sambo har Telia).

 

Men tror du seriöst att Telia inte har bäst täckning?

Det är ju mer eller mindre allmänt vedertaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du egentligen det?

Testat själv?

 

Tror du inte på att Telia har bäst gsm-täckning totalt sett i sverige så är du bara extremt töntig och provokativ. Det är fakta, bara ringa och kolla med diverse ställen som testar sådant.

 

Men 3g-nätet är som sagt totalt annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du egentligen det?

Testat själv?

 

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av alla ställen jag inte haft täckning vanligtvis så har Telia alltid fungerat (min sambo har Telia).

 

Men tror du seriöst att Telia inte har bäst täckning?

Det är ju mer eller mindre allmänt vedertaget.

 

Tja, med tanke på att M3's test (http://m3.idg.se/2.1022/1.169556) visade att Telenor hade bäst allroundnät när det gäller 3G så är jag inte så säker.

 

Bara för att Telia är störst betyder inte att de är bäst.

 

Slowmove, jag pratar givetvis om 3G-täckningen inget annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, med tanke på att M3's test (http://m3.idg.se/2.1022/1.169556) visade att Telenor hade bäst allroundnät när det gäller 3G så är jag inte så säker.

 

Bara för att Telia är störst betyder inte att de är bäst.

 

Slowmove, jag pratar givetvis om 3G-täckningen inget annat...

 

Jag syftar givetvis på GSM, inget annat.

Men du kanske tycker att Telenor är bättre där också?

 

Sluta lägg in värderingar och provokativa inlägg om du inte innan tänker efter vad vi egentligen pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man syfta på där man har täckning överhuvudtaget, alltså gsm. 3g finns inte en chans med någon operatör på många av de stället jag är på.

 

och håller med om att zappe måste lugna ner sig betydligt...99% värdelösa provokativa inlägg istället för att försöka hjälpa folk. Han verkar bara vara ute efter att öka på sin inläggsräknare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftar givetvis på GSM, inget annat.

Men du kanske tycker att Telenor är bättre där också?

 

Sluta lägg in värderingar och provokativa inlägg om du inte innan tänker efter vad vi egentligen pratar om.

 

Eftersom du i ditt första inlägg klagar på 3 (som bara har 3G-nät) så drar man självklart slutsatsen att du pratar om 3G-nät...

 

Slowmove, Tack, jag ska skriva upp det i min dagbok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...