Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag kapitulerar.


Dimeyard

Rekommendera Poster

Ja, jag får erkänna.

Telia är bäst.

Har totalt tröttnat på Tre efter knappt en månads användande.

Urusel täckning mellan Västerås - Sthlm när jag åker tåg, medans Telia har full täckning hela vägen.

Telenor var lika usel, för att inte tala om Tele2.

 

Nu blir det Telia för hela slanten.

Det går inte förneka att de har bäst täckning och det är i slutänden det som räknas.

 

Nu blev jag dessutom ganska lycklig över att det är Telia som säljer iPhone.

En ny iPhone till sommaren med Telia blir en tidig julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag får erkänna.

Telia är bäst.

Har totalt tröttnat på Tre efter knappt en månads användande.

Urusel täckning mellan Västerås - Sthlm när jag åker tåg, medans Telia har full täckning hela vägen.

Telenor var lika usel, för att inte tala om Tele2.

 

Nu blir det Telia för hela slanten.

Det går inte förneka att de har bäst täckning och det är i slutänden det som räknas.

 

Nu blev jag dessutom ganska lycklig över att det är Telia som säljer iPhone.

En ny iPhone till sommaren med Telia blir en tidig julklapp.

 

 

skumt hade aldrig sådana problem när jag åkte mellan sthlm-degerfors under slutet av 07 början av 08.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt hade aldrig sådana problem när jag åkte mellan sthlm-degerfors under slutet av 07 början av 08.

 

Med Tre och Telenor kan jag ringa i Västerås, Enköping (knappt) Bålsta, Sundbyberg och Stockholm.

Problemet är att dessa är stationer på vägen, där mitt emellan är jag glad om jag ens hinner få iväg ett sms innan uppkopplingen dör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Tre och Telenor kan jag ringa i Västerås, Enköping (knappt) Bålsta, Sundbyberg och Stockholm.

Problemet är att dessa är stationer på vägen, där mitt emellan är jag glad om jag ens hinner få iväg ett sms innan uppkopplingen dör.

 

skall inte säga emot dig förstås men jag funderar på om du inte fått en riktigt rutten iphone?

 

min iphone lur idag har jag typ 3 avbrott på vägen till norge när jag kör över små skitställen mellan arvika/charlottenberg funkar riktigt bra. Då pratar jag 3g täckning.

 

nu hade jag ju inte iphone med 3 under den tiden jag pendlade mellan degerfors-stockholm utan htc tytn och 3g dongle, aldrig några problem vad jag kan minnas....

 

men trisst för dig, funkar det bättre med telia så kör på det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skall inte säga emot dig förstås men jag funderar på om du inte fått en riktigt rutten iphone?

 

min iphone lur idag har jag typ 3 avbrott på vägen till norge när jag kör över små skitställen mellan arvika/charlottenberg funkar riktigt bra. Då pratar jag 3g täckning.

 

nu hade jag ju inte iphone med 3 under den tiden jag pendlade mellan degerfors-stockholm utan htc tytn och 3g dongle, aldrig några problem vad jag kan minnas....

 

men trisst för dig, funkar det bättre med telia så kör på det =)

 

Nope.

Både med min iPhone och alla andra telefoner jag haft. (byter ganska ofta)

 

Jobbar du på Tre? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope.

Både med min iPhone och alla andra telefoner jag haft. (byter ganska ofta)

 

Jobbar du på Tre? :)

 

 

nope jobbar för ett bensinbolag i norge, gillar dock tre skarpt och har bra erfarenheter ifrån dem.

 

säger bara att det känns skumt att de inte har bra täckning däremellan... men jag måste komma ihåg fel från min tid 07/08 helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope jobbar för ett bensinbolag i norge, gillar dock tre skarpt och har bra erfarenheter ifrån dem.

 

säger bara att det känns skumt att de inte har bra täckning däremellan... men jag måste komma ihåg fel från min tid 07/08 helt enkelt.

 

Synd, det hade varit bättre om du jobbade på Tre, då hade jag kunnat fråga varför det är som det är.

 

Tror inte heller du minns fel, men vi pratar ju om en annan resväg.. så enkelt är det nog.

Jag pendlar ju varje dag mellan Västerås och Stockholm och du reste mellan Stockholm och Degerfors?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kapitulerar, säger trådskaparn...

 

min erfarenhet.."kan det verkligen finnas något sämre än Telia"...och i sådanfall hur dåliga är konkurenterna ?

 

...jag ruggit svårt att tro att någon operatör skulle kunna lyckas var sämre än Telia !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kapitulerar, säger trådskaparn...

 

min erfarenhet.."kan det verkligen finnas något sämre än Telia"...och i sådanfall hur dåliga är konkurenterna ?

 

...jag ruggit svårt att tro att någon operatör skulle kunna lyckas var sämre än Telia !!

 

I vilka avseende menar du att Telia är sämst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att jag lämnat tanken med att iphonarna skulle ha olika mottagning (för länge sedan)...så kan jag bara säga att min telia 3g mottagning med min iphone i sundybyberg är bedrövlig..typ 0 på flera ställen..på landet (med stor omnejd) totalt obefintlig..medans telenor tex funkar som en klocka..

 

i bromma, nästan totalt obefintlig 3g mottagning..i solna perfekt likså i stan (STO)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är så övetygad..ju större företag destå sämre..Telia suger *** och det kommer de alltid att göra...

deras utskick av spam-sms gör ju bara att jag känner att nivån är riktigt riktigt låg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då har ni inte varit i norrlands inland (ni som tycker att telia suger)... hade annat abb. förut och blev vansinnig, sen jag bytte till telia funkar det kanon! (och nej, jag jobbar inte på telia).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skilj på regionaltågen och x2000-tågen. Regionaltågen är det nästan omöjligt att ha bra 3g-täckning på medan det går utmärkt på x2000. På x2000 har de nämligen enheter i tågen som förstärker signalerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då har ni inte varit i norrlands inland (ni som tycker att telia suger)... hade annat abb. förut och blev vansinnig, sen jag bytte till telia funkar det kanon! (och nej, jag jobbar inte på telia).

 

Instämmer. I Norrland är det Telia som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att jag lämnat tanken med att iphonarna skulle ha olika mottagning (för länge sedan)...så kan jag bara säga att min telia 3g mottagning med min iphone i sundybyberg är bedrövlig..typ 0 på flera ställen..på landet (med stor omnejd) totalt obefintlig..medans telenor tex funkar som en klocka..

 

i bromma, nästan totalt obefintlig 3g mottagning..i solna perfekt likså i stan (STO)

 

Behöver du 3g för att kunna ringa och SMSa?

Finns det över huvudtaget ett behov av 3g för att surfa när GSM-nätet är Edge kapabelt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är så övetygad..ju större företag destå sämre..Telia suger *** och det kommer de alltid att göra...

 

Min erfarenhet är - ju mindre företag, desto sämre täckning.

Sämst av alla är Comvig/Tele 2. Jag klarade mig hyffsat på den tiden jag hade Europolitan/Vodaphone, som nu är Telenor i Sverige. Men Telia är helt bäst. De andra gick inte å ringa med från stugan i Dalsland och man fick åka med bil en 20 minuter för att kunna ringa ett samtal, men med Telia så går det faktiskt att ringa från stugan. Helt otroligt.

 

Så att Telia suger när det är enda operatören som går att ringa med, det känns som ett märkligt påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du 3g för att kunna ringa och SMSa?

Finns det över huvudtaget ett behov av 3g för att surfa när GSM-nätet är Edge kapabelt?

 

hade det inte varit för att Edge blockerar telefonin så visst...edge hastigheten är ju inte så kul heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skilj på regionaltågen och x2000-tågen. Regionaltågen är det nästan omöjligt att ha bra 3g-täckning på medan det går utmärkt på x2000. På x2000 har de nämligen enheter i tågen som förstärker signalerna.

 

 

Ja, X2000 har antenner och förstärkare för mobiltelefoni. Intercity-tågen har det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är - ju mindre företag, desto sämre täckning.

Sämst av alla är Comvig/Tele 2. Jag klarade mig hyffsat på den tiden jag hade Europolitan/Vodaphone, som nu är Telenor i Sverige. Men Telia är helt bäst. De andra gick inte å ringa med från stugan i Dalsland och man fick åka med bil en 20 minuter för att kunna ringa ett samtal, men med Telia så går det faktiskt att ringa från stugan. Helt otroligt.

 

Så att Telia suger när det är enda operatören som går att ringa med, det känns som ett märkligt påstående.

 

självklart så skiljer det sig berende på vart man befinner sig..jag kan ju inte tala för andra ställen än de jag varit på...men vid min stuga är Telia oanvändbart, både GSM och 3g (med iphone) Telenor perfekt via 3g..Bromma kyrka 0 3g som annat exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga att tågen jag åker mellan Västerås och Stockholm har trådlöst internet och extra antenner.

Detta räcker dock inte, eller så är det helt enkelt så att det inte spelar någon roll för min del.

 

Testade ett Telia sim-kort och hade täckning hela vägen.

Detta hade jag inte upplevt innan med varken Telenor eller Tre.

Min kompis som har Tele2 kunde i stort sett lägga ifrån sig telefonen under hela resan och försöka förtränga ordet täckning.

 

Hur kommer detta sig om nu Telia är sämst?

 

Det går inte komma ifrån att Telia har Sveriges bästa täckning.

Jag har försökt att hävda att andra har lika bra, om inte bättre.. i alla fall i södra Sverige där jag bor och där det känns viktigast för mig.

Men så är dessvärre inte fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har klart bäst gsm-nät men också, tillsammans med tele2, klart sämst 3g-nät i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pendlar Enköping-Stockholm och nu har jag kommit upp i svart bonusklass vilket ger gratis internet och hör och häpna - SJ har till och med mailat ut lösenordet så man slipper fråga konduktören varje gång (vilket jag hittils inte gjort). Nu gäller det bara att passa in dubbeldäckarturerna - gammtågen har ju liksom inget internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pendlar Enköping-Stockholm och nu har jag kommit upp i svart bonusklass vilket ger gratis internet och hör och häpna - SJ har till och med mailat ut lösenordet så man slipper fråga konduktören varje gång (vilket jag hittils inte gjort). Nu gäller det bara att passa in dubbeldäckarturerna - gammtågen har ju liksom inget internet.

 

Jo, jag har också svarta bonusklassen.

Men hur upplever du telefontäckningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pendlar Enköping-Stockholm och nu har jag kommit upp i svart bonusklass vilket ger gratis internet och hör och häpna - SJ har till och med mailat ut lösenordet så man slipper fråga konduktören varje gång (vilket jag hittils inte gjort). Nu gäller det bara att passa in dubbeldäckarturerna - gammtågen har ju liksom inget internet.

Lösenordet eller koden är väl bokningsnumret på din biljett. Åker man biljettlöst får man kika i mailet och dumt nog lägga till 0001 eller 0002 beroende på om det är 1:a eller 2:a sträckan. Dock på X2000 jkpg-sthlm brukar jag gå över på eget 3G då SJs WLAN blir fullt och trögt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet eller koden är väl bokningsnumret på din biljett. Åker man biljettlöst får man kika i mailet och dumt nog lägga till 0001 eller 0002 beroende på om det är 1:a eller 2:a sträckan. Dock på X2000 jkpg-sthlm brukar jag gå över på eget 3G då SJs WLAN blir fullt och trögt..

 

Tror att han, precis som jag köper månadsbiljett.

Står inga sådana koder där vad jag har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...