Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple uppmanar: Skaffa virusskydd!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Funderar på att sätta upp ett lejonstängsel runt om hela min tomt... :P

Utifall..vem vet det kan bli vanligt med lejon i skogarna här omkring....

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är i alla fall säker: Symantecs produkter kommer man aldrig att hitta på min mac.

Samma här, inte en chans. Det är halvhyfas skydd (Win) tok-krångligt och suger all energi ur datorn. Jag tror inte jag kan tänka mig ett sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tat is superfast! Jag är så jäkla ny när det gäller mac att jag knappt vet vad som händer när jag använder macen. :ThumbsUp:

Då har du erkligen hamnat rätt. Här finns det många som kan mycket. Använd sök-funktionen så hittar du mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klingar lite svagt 'titanic' i min skalle när jag pratar med macanvändare om virus och virusskydd.

"Nä men det behöver du inte oroa dig för. Vi skulle kunna köra på ett isberg utan att det skulle märkas" Ja jo just det!?

Men är det helt omöjligt att virus skulle kunna börja tillverkas för macarna? Och om inte, är det inte en bra idé att då skydda sig?

 

 

Vi är fullt medvetna om att det kan komma virus och allt möjligt till Macen. Det lär finnas två trojaner. Någonstans..... en lär figurera på porrsidor som ett tillägg till QuickTime...... Vi är inte omedvetna eller okunniga men eftersom det i denna minut inte finns ett känt virus och trojanhotet är inte överhängande så finns det ingen anledning än att köpa ett virusprogram till något som inte finns men kan komma att finnas.

...

Vi som kollar Macrelaterade nyheter i stort sett varje dag är övertygade om att nyheten kommer före viruset. FAtkum är att jag är nyfiken på hur ett macvirus kommer att se ut och vad det kan göra. Inte för att jag längtar efter det......... :borstatanderna:

...

Vi är inte korkade, okunniga eller mindre vetande, vi tar det bara med ro än så länge och har det bra.... B)

...

Jag kan förstå att man misstror en Macare när man kommer från MS slagfält, det blir lite "det är för bra att vara sant"-varnng över det hela... Men faktum är att det är det och har varit det i sådär sju år............ ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att installera anti-virusskydd innan det finns virus är som att gipsa benen innan man beger sig ut i skidbacken....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att installera anti-virusskydd innan det finns virus är som att gipsa benen innan man beger sig ut i skidbacken....
Så du är en sådan som med glädje skickar vidare virus till andra... ??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du är en sådan som med glädje skickar vidare virus till andra... ??

Ska det börjas igen?

Varför i hela friden ska jag skydda alla andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom
Vi är inte korkade, okunniga eller mindre vetande, vi tar det bara med ro än så länge och har det bra.... B)

...

Jag kan förstå att man misstror en Macare när man kommer från MS slagfält, det blir lite "det är för bra att vara sant"-varnng över det hela... Men faktum är att det är det och har varit det i sådär sju år............ ^_^

Jag hoppas verkligen att ingen av er tror att jag anser att ni är korkade, okunniga eller mindre vetande som inte installerar antivirusskydd. Det tycker jag inte.

Jag kollar också macworld varje dag och är mer än övertygad om att vi kommer varnas i god tid för att hinna installera ett program för att skydda oss.

Jag ber, lägg inte ord i mun på mig. Jag misstror ingen, vare sig det är en mac-användare eller pc-användare.

Bara för att klargöra för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom
Att installera anti-virusskydd innan det finns virus är som att gipsa benen innan man beger sig ut i skidbacken....

Eller använda hjälm när man åker bräda? :kaffe: Ursäkta dubbelposten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att ingen av er tror att jag anser att ni är korkade, okunniga eller mindre vetande som inte installerar antivirusskydd. Det tycker jag inte.

Jag kollar också macworld varje dag och är mer än övertygad om att vi kommer varnas i god tid för att hinna installera ett program för att skydda oss.

Jag ber, lägg inte ord i mun på mig. Jag misstror ingen, vare sig det är en mac-användare eller pc-användare.

Bara för att klargöra för alla.

 

 

Det tror jag ingen tycker att du påstått, visst förstår vi att du när du kommit in i macvärlden så har du med dig dina PC-erfarenheter och det är svårt att riktigt fatta att du är på trygga sidan.

 

Mycket är annorlunda i denna världen mot vad du lärt dig i den förra, men då Macen är lätt och genomtänkt så kommer du snabbt in i hur allt fungerar.

 

Har jag inte sagt välkommen hit så gör jag det nu :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom

Trygga sidan, I like the sound of that.

 

Tackar tackar Pocahontas.

Du måste vara den kvickaste att svara på inlägg här.

Vart jag mig än vänder så ser jag nya poster från dig.

Helt otroligt! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trygga sidan, I like the sound of that.

 

Tackar tackar Pocahontas.

Du måste vara den kvickaste att svara på inlägg här.

Vart jag mig än vänder så ser jag nya poster från dig.

Helt otroligt! :rolleyes:

 

 

tack själv

 

Ändå hinner jag titta på TV samtidigt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom

Hehe, inte illa. Inte illa alls.

Superfast! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att ingen av er tror att jag anser att ni är korkade, okunniga eller mindre vetande som inte installerar antivirusskydd. Det tycker jag inte.

Jag kollar också macworld varje dag och är mer än övertygad om att vi kommer varnas i god tid för att hinna installera ett program för att skydda oss.

Jag ber, lägg inte ord i mun på mig. Jag misstror ingen, vare sig det är en mac-användare eller pc-användare.

Bara för att klargöra för alla.

 

Ber om ursäkt om du uppfattade det så..... :geros: ... det var mera en totalgardering med tanke på alla skadeglada människor som bara väntar på att det ska komma virus till Mac..... Jag kan inte rå för att det inte finns ett sådant än hur mycket än somliga misstror det....

...

Sen raljerar jag/vi ofta över att PC/Win har 100-200.000 virus eller vad det är idag, men det betyder ju inte att vi inte är okunniga som många verkar tro. När det kommer, kommer det och då kör vi virusprogg. Men inte idag.... :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom
Ber om ursäkt om du uppfattade det så..... :geros:

Ingen fara Axelman. Kommunikation över nätet kan ibland medföra vissa komplikationer?! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att ingen av er tror att jag anser att ni är korkade, okunniga eller mindre vetande som inte installerar antivirusskydd. Det tycker jag inte.

Jag kollar också macworld varje dag och är mer än övertygad om att vi kommer varnas i god tid för att hinna installera ett program för att skydda oss.

Jag ber, lägg inte ord i mun på mig. Jag misstror ingen, vare sig det är en mac-användare eller pc-användare.

Bara för att klargöra för alla.

Det är väldigt svårt för många att tro på att världens största mjukvarutillverkare har producerat en plattform med en så urusel säkerhet, men så är det. Jag anser det vara väldigt tokigt och felaktigt att fatta beslut baserat på de negativa erfarenheter du fått med Windows.

 

Alltså, det är synnerligen svårt att skapa virus som kan skada Unix & Un*x datorer därför att de är effektivt skyddade från början. Så spara du dina pengar istället, ett AV för Mac skulle troligtvis (med tanke på vad som redan har hänt) bara ställa till med mer bekymmer än vad ett virus någonsin skulle kunna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...