Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple uppmanar: Skaffa virusskydd!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

rekommenderar nu?

Är ju en gammal artikel, som bara har uppdaterats med nånting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom

Fint! Vilket? Gärna nått gratisprogram. När jag körde Vista på PC'n hade jag Avast installerat och det funkade finfint.

Vad rekommenderar ni för virusskydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget än så länge, oroar mig aldrig för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undertecknad använder AVG, suveränt bra och lätt UI :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar med ett skydd tills det har kommit ett virus, och det lär stå på löpsedlarna så det lär man inte missa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom

Det klingar lite svagt 'titanic' i min skalle när jag pratar med macanvändare om virus och virusskydd.

"Nä men det behöver du inte oroa dig för. Vi skulle kunna köra på ett isberg utan att det skulle märkas" Ja jo just det!?

Men är det helt omöjligt att virus skulle kunna börja tillverkas för macarna? Och om inte, är det inte en bra idé att då skydda sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är i alla fall säker: Symantecs produkter kommer man aldrig att hitta på min mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klingar lite svagt 'titanic' i min skalle när jag pratar med macanvändare om virus och virusskydd.

"Nä men det behöver du inte oroa dig för. Vi skulle kunna köra på ett isberg utan att det skulle märkas" Ja jo just det!?

Men är det helt omöjligt att virus skulle kunna börja tillverkas för macarna? Och om inte, är det inte en bra idé att då skydda sig?

Nä det kommer säkert ett virus till Mac OS, det är jag säker på. Men som det är nu så finns det inte ett virusskydd i världen som kan skydda mig om det kom ett virus nu till Macen. De som tillverkar virusskydden ha liksom inte lagt in skydd för virus som inte finns än ;) Så varför ha ett program som bara drar på minnen och processor? helt i onödan också :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom
De som tillverkar virusskydden ha liksom inte lagt in skydd för virus som inte finns än ;) Så varför ha ett program som bara drar på minnen och processor? helt i onödan också :armskeptisk:

Mycket bra poäng där. Men det kommer ju rullande uppdateringar för ditt virusskydd så varför inte ta det säkra före det osäkra?

Jag känner ingen större oro för virus än, men vem vet, helt plötsligt en dag kanske jag inser att det kliar som fan på mitt tangentbord. För sent då att sitta och jämra sig över att man inte använt gummi när man kanske borde ha gjort det. :sorry::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra poäng där. Men det kommer ju rullande uppdateringar för ditt virusskydd så varför inte ta det säkra före det osäkra?

Jag känner ingen större oro för virus än, men vem vet, helt plötsligt en dag kanske jag inser att det kliar som fan på mitt tangentbord. För sent då att sitta och jämra sig över att man inte använt gummi när man kanske borde ha gjort det. :sorry::wacko:

Personligen hänger jag så mycket på Mac siter att jag skulle få reda på ett virus innan antivirusprogrammet skulle det ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är i alla fall säker: Symantecs produkter kommer man aldrig att hitta på min mac.

hehe, det kommer jag då pappa jobbar på symantec :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom
Personligen hänger jag så mycket på Mac siter att jag skulle få reda på ett virus innan antivirusprogrammet skulle det ^_^

Hehe, tat is superfast! Jag är så jäkla ny när det gäller mac att jag knappt vet vad som händer när jag använder macen. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, det kommer jag då pappa jobbar på symantec :D

Stackare, men bara för att en pappa jobbar på ett ställe så behöver man inte använda de produkterna :P

Min pappa jobbar på SE men jag har en iPhone ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackare, men bara för att en pappa jobbar på ett ställe så behöver man inte använda de produkterna :P

Min pappa jobbar på SE men jag har en iPhone ;)

 

hehe sant :D

men man kan väll göra lilla pappa glad genom att använda hans(dock mindra bra) produkter :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tat is superfast! Jag är så jäkla ny när det gäller mac att jag knappt vet vad som händer när jag använder macen. :ThumbsUp:

Du lär dig som alla oss alla andra dödliga :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tat is superfast! Jag är så jäkla ny när det gäller mac att jag knappt vet vad som händer när jag använder macen. :ThumbsUp:

tar inte så lång tid innan du har 4 - 5 olika mac sidor bokmärkta i din webbläsare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner och testade "Intego VirusBarrier X5".

 

I början var sökruta vit för att vid c:a halva scan-sökningen övergå till orange.

Just innan den ändrade färg kom det också en engelsk röst som jag inte uppfattade

vad den sade. Vid några tillfällen under sökningen, så kom snabba meddelanden om

emajl, men eftersom det var ett demo-scan, så kom inte heller något slutmeddelande.

 

Om man skall köpa den, så är den billigare på apple store, än på Version Tracker.

 

Version Tracker: http://www.macupdate.com/info.php/id/9260/virusbarrier-x5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ClamXav fungerar perfekt och är gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom
tar inte så lång tid innan du har 4 - 5 olika mac sidor bokmärkta i din webbläsare :D

Macworld och 99 är redan bokmärkta. Räcker det? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att sätta upp ett lejonstängsel runt om hela min tomt... :P

Utifall..vem vet det kan bli vanligt med lejon i skogarna här omkring....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...