Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple tänker aldrig erbjuda billiga datorer


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Det är väl ganska klart varför minin inte säljer. 80 (!!!) GB hårddisk, GMA 950 grafikkrets :chockadskeptisk: och INGEN brännare som kan bränna DVD! :utskallning: Dessutom tillkommer tangentbord och mus till det chokerande priset av 5000!!!!!!! OKOK. Visst kan man välja till men det blir en dyr dator som har usla prestanda för pengarna. Rätt burk med fel innehåll till fel pris. Så är det.

Har för mig jag betalade cirkus 7 000 för ett par år sen för rubbet med större hårddisk å lite mer minne å DVD-brännare och den har alldeles tillräcklig prestanda för mig. Fick en helt ny dator med program och vårat kära pålitliga operativsystem och den har funkat helt klanderfritt sen dess och det var det jag ville ha, ville inte ha nån långsam laptop som lätt går sönder eller jättedyr glänsande reklambyrålåda utan denna var/är perfekt, för mig rätt burk med rätt innehåll till okej pris, synd om den ska försvinna. Och visst var det väl många PC-fan som i början alla fall köpte minimacen för att pröva, ingen stor investering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur den kunnat sälja så dåligt, tycker det är hur många som helst som pratat om att köpa en som htpc. Är det kanske så att det tagit några år för folk att fatta tycke, och nu väntar alla på uppdateringen som aldrig kom..?

 

(edit:glömde ett frågetecken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch som jag ser det räcker det om de lanserar en motsvarighet av Mac Mini men som kostar, som någon nämnde, 700 dollar.

 

Jag vill inte att Apple ska börja släppa medelmåttiga produkter som riskerar deras image. Sedan så går det ju bra för Apple och märker de en avvikande trend att skeppet kan börja sjunka kommer de nog att slänga av lite last för att få skeppet stabiliserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur den kunnat sälja så dåligt, tycker det är hur många som helst som pratat om att köpa en som htpc. Är det kanske så att det tagit några år för folk att fatta tycke, och nu väntar alla på uppdateringen som aldrig kom..?

 

(edit:glömde ett frågetecken)

 

Måhända, det är ungefär så det är för mig...

En speedbump, spec på grafik o minne, och den är min :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*McFrippe smeker sin Acer Aspire One med 1gb ram och 120gb hd för 3700:-*

Men kör den OSX? :borstatanderna:

 

Visst man kan köra Linux på sitt mediecenter om man vill undvika Windows, men jag vill söm(n)löst och utan problem kunna synka med min MacBook och min iPod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt resonemang han kör med Steve. Bara för att en produkt hamnar i den billiga delen av produktlinjen så behöver den väl inte ha sämre kvalité? Eller...?

 

Dessutom talar han emot sig själv. iPod Shuffle får väl anses mycket prisvärd (billig?), men utan att kompromissa med kvalité. Varför plockar han inte bort den ur linjen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig jag betalade cirkus 7 000 för ett par år sen för rubbet med större hårddisk å lite mer minne å DVD-brännare och den har alldeles tillräcklig prestanda för mig. Fick en helt ny dator med program och vårat kära pålitliga operativsystem och den har funkat helt klanderfritt sen dess och det var det jag ville ha, ville inte ha nån långsam laptop som lätt går sönder eller jättedyr glänsande reklambyrålåda utan denna var/är perfekt, för mig rätt burk med rätt innehåll till okej pris, synd om den ska försvinna. Och visst var det väl många PC-fan som i början alla fall köpte minimacen för att pröva, ingen stor investering?

 

Men för ett par år sedan var prestandan mera i kapp med verkligheten och datorpriserna inte lika låga som nu. Idag är man tre generationer efter med minin. Det duger inte! Kolla på en PC för 7000:- + skärm. De har MONSTERPRESTANDA!!! Men faktiskt duger min PowerPc G4 1,25 om jag ska maila och ordbehandla. Men tiden går och man behöver till slut komma ikapp utvecklingen en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enormt trist om den försvinner, det var trots allt Minin som fick mig att switcha.

Nu har jag inte behov av någon sådan dator, men den har alltid varit min favorit och om den plockas ur Apples sortiment så blir det gravöl hemma hos mig. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen: :whistling:

 

 

OSX86

 

Ingen lösning alls.

Då helhetslösningen är det jag är ute efter.

Inte något hemhackat ihop plock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen: :whistling:

 

 

OSX86

 

Snyggt maskerat :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kör den OSX? :borstatanderna:

 

Nix, den har absolut inga problem att bland annat dela ut filer till mina andra windowsmaskiner eller att konvertera *.mkv till *.avi. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för ett par år sedan var prestandan mera i kapp med verkligheten och datorpriserna inte lika låga som nu. Idag är man tre generationer efter med minin. Det duger inte! Kolla på en PC för 7000:- + skärm. De har MONSTERPRESTANDA!!! Men faktiskt duger min PowerPc G4 1,25 om jag ska maila och ordbehandla. Men tiden går och man behöver till slut komma ikapp utvecklingen en stund.

Jag är helt med dig här, men felen Apple gör är två, ett: att de förmodligen gissningsvis tänker lägga ner minin och två: att de inte uppdaterat den på länge, inget konstigt om den sålt dåligt då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är helt fel underrättad så var väl minin till för att få folk att switscha lättare. Vad är det för modell som ska få folk att göra det nu utan minin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte är helt fel underrättad så var väl minin till för att få folk att switscha lättare. Vad är det för modell som ska få folk att göra det nu utan minin?

MacBook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är helt rätt att Apple inte sänker sig till lågpristräsket.

 

Macbook som bärbar och iMac som stationär är instegsmodellerna och är fullt tillräckligt. Däremot hade jag inte haft något emot om de tog fram lite proffsigare grejer ;)

 

iPod Shuffel får väl ses som relativt dyr inom dess segment, dvs en mp3 spelare utan display eller några direkta funktioner förutom att vara liten och snygg... och har således ett berättigande.

 

Vad Apple däremot skulle kunna göra är en subkategori av Mac:ar (under ett annat varumärke) som kunde bestå av billigare och fulare laptops men som har OSX eller OSXB (Budget).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobs kommer inte alltid vara kvar, kanske kommer profilen förändras när han försvinner;) Så aldrig säga aldrig;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobs kommer inte alltid vara kvar,

 

Klart att han kommer att vara kvar för evigt! :utskallning: Du måste väl ändå förstå att de lär ha kommit på ett sätt att bli odödlig innan han säger upp sig! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobs kommer inte alltid vara kvar, kanske kommer profilen förändras när han försvinner;) Så aldrig säga aldrig;)

Vi kan ju alltid hoppas att han försvinner från Apple så fort som möjligt. Då kanske företagets fanatiska kontroll-fixering över sina produkter försvinner.

 

I vart fall jag håller tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad som är fel med vad de gör? En stor del av deras framgång ligger ju i att den kan erbjuda ett optimerat OS. Microsoft pissar ju i motvind där de har hur många kombinationer av hårdvara som helst som ska fungera i tillsammans. Apple har ju en handfull hårdvara så de kan ju optimera och styra koden på ett helt annat sätt.

 

Sedan så respekterar jag deras åsikt om att inte producera undermåliga produkter utan att apple står för kvalitet.

 

Sedan att de tar ett premium pris för att paketera det är en annan femma. Man får bita i det sura äpplet helt enkelt :tarskratt: Är väl därför det bara är ett bett som saknas i deras logga?

 

Alternativet är ju att köpa en dator av andra tillverkare och köra valfritt OS på den, men så billigt blir det inte om man ska köpa en dator med samma gedigna kvalitet som en Mac. Dessutom så går man miste om OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook?
En laptop är det mycket svårt att ersätta en tower med. För det är ett tower som oftast som ska ersättas för en som switchar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju alltid hoppas att han försvinner från Apple så fort som möjligt. Då kanske företagets fanatiska kontroll-fixering över sina produkter försvinner.

 

I vart fall jag håller tummarna!

Bara det inte blir som förra gången han försvann, då Apple drevs sakta men säkert mot ruinens brant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...