Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple tänker aldrig erbjuda billiga datorer


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag kan førstå dom till viss del. Apple ær ett "lyx" mærke och vill ha det så.

Dock så borde dem slæppa en stationær utan skærm i samma prisklass som macbook før folk som inte behøver en mac pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker dom gör helrätt. På detta sätt bibehåller dom sin status på varumärket, samtidigt som dom slipper alltför mycket support-ärenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här har man gått och väntat på en uppgradering alldeles för länge och så slår dom en stekspade i ansiktet på en.

 

Jag som skulle köpa mig en htpc när den skulle bli uppdaterad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är helt fel väg att gå. Tragiskt att de inte inser det själva. Nyckeln till att bygga en användarbas är att locka in fler i "familjen". Det har man gjort med hjälp av iPod, iTunes och iPhone, men när folk sen står med alternativet att köpa en PC för 7000 eller en Mac för 20 000, då tror jag att de allra flesta väljer en PC. Jag vet att jag skulle göra det, i alla fall.

 

Har jag råd, blir min nästa dator en Mac Pro. Har jag inte råd, blir det en PC. Då tappar Apple en kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå ska vi inte räkna med nån mer mac mini????????

I så fall går jag över, tänker fn inte spendera tjugo papp för en dator, nej aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Ja Minin försvinner med största sannolikhet, det stod ju som nyhet igår att som återförsäljare inte går att beställa fler Minis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eMacen var ju föregångare till Minin, på sätt och vis, så man hade nog hoppats på en ersättare till Minin också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iMac finns och kostar 9900 det räcker väl och så får ni med en 20 tums skärm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples etos är ju just förknippat med design, ett formspråk på sina datorer som aldrig setts förut och tillsammans med kvalité på innehållet har dom skapat ett härligt "ha-begär". Synd om dom förstör det med sämre kvalité bara för att nå ut till en målgrupp som inte är beredd att betala för design och kvatlié.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iMac finns och kostar 9900 det räcker väl och så får ni med en 20 tums skärm

 

Nu vet jag inte hur den är konstruerad. Kan man ta bort skärmen och koppla in en annan skärm? Om inte, så duger den inte alls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Nej det kan man inte, tycker också det är synd att minin går i graven (uppenbarligen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robinholmberg
Idioter, de måste ju för bövelen ha nån instegsmodell!!!

 

Jag tror att man redan i dagsläget har en instegsmodell: Macbook. Den vita säljs nu för 9 495 och den nya designen ligger någon tusenlapp över. Visst kan det verka som en massa pengar jämfört med priset på Mac Mini men antagligen så är de flesta nya Macar som säljs antingen en Macbook eller iMac. Precis som någon annan skrev så är Apples varumärke en blandning av design, kvalitet och en förmåga att få folk att vilja ha deras produkter. Antagligen anser man att just de två första faktorerna är så pass viktiga att man litar till den tredje för att få sålt sina datorer. Att bygga en riktig budgetdator tror jag är helt fel väg att gå för då kompromissar man allt för mycket med just design och kvalitet. Sen vet vi inte om de lanserar någon uppföljare till Mac Minin. Kanske överraskar Steve & co oss. Jag tror dock att man skapat tillräckligt med "buzz" kring sina produkter för att klara sig med iMac och Macbook som instegsmodeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla apple, ni måste släppa en budjet-burk snart som vi kan ygga på själva. det håller inte med Svindyra färdigbyggda lyxprodukter:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur den är konstruerad. Kan man ta bort skärmen och koppla in en annan skärm? Om inte, så duger den inte alls!

Men du kan koppla in en till skärm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har Minin kostat mer än den smakat för Apple, skulle man få lönsamhet så måste man börja kompromissa med kvaliteten, vilket vore förödande i längden. Och Apple har klarat sig ganska bra utan en billig instegsmodell. Det är ju knappast Minin som gjort Apple så framgångsrikt...

 

Tycker också det är synd om Minin försvinner, men jag kan förstå Apples ståndpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har Minin kostat mer än den smakat för Apple, skulle man få lönsamhet så måste man börja kompromissa med kvaliteten, vilket vore förödande i längden. Och Apple har klarat sig ganska bra utan en billig instegsmodell. Det är ju knappast Minin som gjort Apple så framgångsrikt...

 

Tycker också det är synd om Minin försvinner, men jag kan förstå Apples ståndpunkt.

 

Mac Mini säljer i stort sett inte alls. Den modell som säljer allra bäst är Macbook. Så rent företagsekonomiskt kan man mycket väl förstå Apples ståndpunkt.

 

Men det vore likväl en katastrof om Apple plockar bort Mac Mini och inte erbjuder någon ersättare. Den vita Plastbooken är inget alternativ och det är många av oss som redan har en duglig skärm och därför ratar iMac.

 

En budget-Mac på drygt 600 dollar borde Apple kunna snickra ihop utan att behöva skämmas för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att minin utgår så behöver det inte betyda att det inte kommer något likvärdigt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att minin utgår så behöver det inte betyda att det inte kommer något likvärdigt annat.

Fast Steves uttalande om att de aldrig kommer göra en Mac för 500 dollar talar ju emot det. Visst någon kan ju säga 600 dollar, men jag tror att den billigaste macen kommer kosta kring 1000 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Mini säljer i stort sett inte alls. Den modell som säljer allra bäst är Macbook. Så rent företagsekonomiskt kan man mycket väl förstå Apples ståndpunkt.

 

Men det vore likväl en katastrof om Apple plockar bort Mac Mini och inte erbjuder någon ersättare. Den vita Plastbooken är inget alternativ och det är många av oss som redan har en duglig skärm och därför ratar iMac.

 

En budget-Mac på drygt 600 dollar borde Apple kunna snickra ihop utan att behöva skämmas för den.

 

Det är väl ganska klart varför minin inte säljer. 80 (!!!) GB hårddisk, GMA 950 grafikkrets :chockadskeptisk: och INGEN brännare som kan bränna DVD! :utskallning: Dessutom tillkommer tangentbord och mus till det chokerande priset av 5000!!!!!!! OKOK. Visst kan man välja till men det blir en dyr dator som har usla prestanda för pengarna. Rätt burk med fel innehåll till fel pris. Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Steves uttalande om att de aldrig kommer göra en Mac för 500 dollar talar ju emot det. Visst någon kan ju säga 600 dollar, men jag tror att den billigaste macen kommer kosta kring 1000 dollar.

 

Jo, den kommer ju definitivt inte kosta 500 dollar eller lägre i alla fall. Skulle tippa att Apples framtida bottengräns går vid 700 dollar, vilket borde bli drygt 7000 kronor i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygg en riktigt stationär för 1000dollar med pci-e 16x gfx, quad cpu, 2st 3.5" hdd osv..

Den skulle sälja som f*n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, känns inte direkt som om Äpple Steve bryr sig om folk som inte har råd att leva som hans våta dröm......... Kul iaf att man hade råd att köpa en Mac en gång.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...