Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Invandrare nekas ID-kort


Alix

Rekommendera Poster

Och de kan inte bara ansöka om det. Man måste bo här i många år först. Ytterligare en korkad grej!

Det tar väl många år bara att få uppehållstillstånd? Och då har man ju bott här i många år redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
Det är väl givet att man inte delar ut ut svenskt medborgarskap hur som helst..hur skulle det se ut om man fick det så fort man steg iland

 

http://www.migrationsverket.se/index.jsp?s...rg/medborg.html

 

Skrev jag inte! Jag skrev att uppehållstillstånd omedelbart ska berättiga till medborgarskap, för den som vill ha det.

 

Visste inte att Sverige tillhörde idiotstaterna när det gäller dubbelt medborgarskap. Det är annars en begränsning jag förknippar med diktaturer och halvdiktaturer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte att Sverige tillhörde idiotstaterna när det gäller dubbelt medborgarskap. Det är annars en begränsning jag förknippar med diktaturer och halvdiktaturer.

[ironi] Om de båda länderna man är medborgare i skulle hamna i krig med varandra får man problem. Självmord är då den enda lösningen. [ironi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte att Sverige tillhörde idiotstaterna när det gäller dubbelt medborgarskap. Det är annars en begränsning jag förknippar med diktaturer och halvdiktaturer.

 

Fick vi se i ett vinter-OS för några år sedan: Ulf "tuffe Uffe" Samuelsson satt och grät under en presskonferens sedan det framkommit att hans amerikanska medborgarskap –som han skaffat för att underlätta för sin sons skolgång, hockeyträning whatever– gjorde att han blivit av med sitt svenska och som följd av detta fick han inte representera tre kronor i OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick vi se i ett vinter-OS för några år sedan: Ulf "tuffe Uffe" Samuelsson satt och grät under en presskonferens sedan det framkommit att hans amerikanska medborgarskap –som han skaffat för att underlätta för sin sons skolgång, hockeyträning whatever– gjorde att han blivit av med sitt svenska och som följd av detta fick han inte representera tre kronor i OS.

Ja märklig sak det där, byta medborgarskap är ju en ganska stor sak och inget man gör lättvindigt så där utan någon eftertanke alls. Han får alltså skylla sig själv om han som det verkar inte tog reda på vad det kan innebära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är en sådan stat. Här får man bara behålla sitt gamla medborgarskap om man inte kan avsäga sig det.

 

Det där har väl ändrats har jag för mig. :laserbok:

(Hinner inte kolla upp det just nu. Någon annan får gärna googla. Annars återkommer jag säkert i frågan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har väl ändrats har jag för mig. :laserbok:

(Hinner inte kolla upp det just nu. Någon annan får gärna googla. Annars återkommer jag säkert i frågan.)

Det verkar som att du har rätt, och jag har fel. Här är den nya lagen. Sverige bättrar sig, ClCdCm! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...