Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Redan repig?


the_f22

Rekommendera Poster

Precis som med all annan elektronik så är den, för mig, mest tilltalande i det skick som tillverkaren avser att den skall vara i - som nyskick. Har själv köpt ett ganska klumpigt läderfodral till telefonen som jag iofs inte är helt nöjd med. Det jag vet däremot är att jag inte behöver vara orolig för att ytan på telefonen förändras synbart och därmed ser telefonen ut som den jag en gång åtrådde när de inte fanns på marknaden än. Det är väl typ som att hålla drömmen vid liv på ngt vis, antar jag. Brukar inte skydda mina telefoner tidigare direkt, men som nämnts här innan ser jag väl också på iPhone som mer än bara en vanlig mobil som, även jag, bytte i 12-18 månaders intervaller. Får se om jag stör mig fortsatt på lädret, isf får det troligen bli en sån där silicone sleeve, som tar minimalt utrymme men ändå gör en del av jobbet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar
För när någon har utvecklat "släng-på-luren"-applikationen - (om du missat den i tidigare trådar så var det en avnändare som hoppades på en applikation där man kunde drämma ned telefonen i "bordet" (d.v.s. sägngen eller bara drämma den och stanna en bit från ytan) för att lägga på samtalet om man har en hetsig diskussion och blir arg) - kommer baksidan att hamna uppåt.

 

Varför ska man vara arg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag förstår det, mitt inlägg var mest menat som ironi ;)

 

hehe no shit :P ärligt talat så försökte ja bara hitta på nåt som lät snyggt och som borde stämma någorlunda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte 2g silikonfodral från more-thing.com, fick dem idag, o är grymmt nöjd, så jag kan rekommendera både affären och skalet.

 

de kostar bara 5.90 dollar, och fraktengår på runt 40 spänn, så de är billiga oxå!

De har till 3g oxå, men de är lite dyrare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara baksidan som täcks (och inte ens hela den). De är tåliga, ganska tjocka men inte mot stötar givetvis. De sitter kanon på telefonen och är lätta att ta bort. Har inte fått mina ännu, men kan "dockumentera" och skriva ned mina erfarenheter från Gelaskin när de kommer.

 

Ja återkom gärna med en rapport. Jag funderar själv på antingen ett Invisible Shield eller ett Gelaskin till iPhone när jag köper en (i september).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bara alla som klagar på dålig kvalité sluta våldta sina varor och sluta slå på sina varor.. jag kan hålla med om att det inte är 8a bitars kvalité på den men vafasen.... ha inte nycklar och sandpapper i fickan samtidigt så är det inga problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dag tog det mig.

 

Fick min iPhone i torsdags, var ute och partajade igår och hade svårt att hålla kontroll på händerna. Tjoff sa det så slog min iPhone ned i stenplattorna på marken. Fick ett gäng småjack med skit i i hörnet vid kameralinsen. Eftersom den är vit så syns det ju halvbra med skit i själva jacken.

 

Känns ju lite sådär, men man kan inte haka upp sig på sådant, det blir ju inte ogjort. Förr eller senare hade det väl hänt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, that's why man inte partajar ;)

nu har jag köpt ett golla-fodral att ha den i lite ibland mellan jag använder den iallafall, när jag inte har plats i fickan...ska ju till halmstad en vecka nu så behövs väl på stranden och så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skärp dig, man kan ju inte sitta hemma och ha tråkigt bara för att man köpt en iPhone. Däremot kan man ju försöka att vara lite mer försiktig.

 

Men som jag sa, förr eller senare händer det, det kunde ju varit värre. Ska jag sätta ett Gelaskin över så gör det ju ännu mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skämta ;) jag festar aldrig ändå

självklart ska den användas, det är så jag ser det me :) man är bara alltid försiktigast till första repan !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte 2g silikonfodral från more-thing.com, fick dem idag, o är grymmt nöjd, så jag kan rekommendera både affären och skalet.

 

de kostar bara 5.90 dollar, och fraktengår på runt 40 spänn, så de är billiga oxå!

De har till 3g oxå, men de är lite dyrare..

 

Beställde ett silkonfodral från deras monoserie på den sidan. Aldrig handlat därifrån, men priserna var nästan för bra att avstå. Får hållas med mitt fetingfodral tills detta droppar ner. Skönt att höra att andra provat sidan med positivt resultat! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bara alla som klagar på dålig kvalité sluta våldta sina varor och sluta slå på sina varor.. jag kan hålla med om att det inte är 8a bitars kvalité på den men vafasen.... ha inte nycklar och sandpapper i fickan samtidigt så är det inga problem...

 

 

"8a bitars kvalité". Say what?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"8a bitars kvalité". Say what?

 

= NES 8 bit. Ett modernt påfund, kallat TV-spelskonsoll. Lanserades i Sverige år 1986 men kom ut i Japan redan 1984 under namnet FamiCom. Finns tusentals titlar och ses som revolutionerande i TV-spelsbranschen.

 

Tror att KSP58 syftar direkt på den icket så känsliga tv-spelskontrollen som följde med dessa apparater. Man kunde göra vad som helst med dessa, bita, vrida, slå, mangla, tvätta, stryka utan att det bekom denna handenhet det minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om repor så kan jag meddela att jag har lite mer än en repa, sumpade telefonen i backen och försökta rädda den med foten utan att lyckas.. resultatet av detta blev att skärmen sprack nere i vänstra hörnet och nu har en lång spricka uppåt och smulor i nederkanten, men kan meddela att den fortfarande fungerar som den skall!! (dock med tejp på viss ställen) Ngn som har tips på var man kan köpa ny skärm och om det är värt pengarna?? Jag har en classic....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

= NES 8 bit. Ett modernt påfund, kallat TV-spelskonsoll. Lanserades i Sverige år 1986 men kom ut i Japan redan 1984 under namnet FamiCom. Finns tusentals titlar och ses som revolutionerande i TV-spelsbranschen.

 

Tror att KSP58 syftar direkt på den icket så känsliga tv-spelskontrollen som följde med dessa apparater. Man kunde göra vad som helst med dessa, bita, vrida, slå, mangla, tvätta, stryka utan att det bekom denna handenhet det minsta.

 

 

But will it blend? That is the question. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe;) alla som köpt en iPhone lär ha fått repor, annars har man nog inte använt den, Där emot så är ju glaset på framsidan riktigt grymt, har fortfarande inga repor på min touch som jag köpte när den släpptes..

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone (Förstagenerationens) har lite smårepor på baksidan. I början använde jag ett hårdplastskydd och däri ramlade det ned grus som skrapades mellan skyddet och iPhonen. Inte bra. ^^

Skärmen har jag två repor på som syns i rätt ljus när skärmen är avstängd. : P

Vad jag fått dem av vet jag inte. ^^

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Inte en repa, inte ett märke, inte ett hack eller något man kan reta sig på.

Inga skydd och jag har bilverkstad.

 

Här testar dom tåligheten.

Och det verkar inte som extra skydd behövs.

Blir baksidan repig så köper jag ett nytt bakstycke. Känns som det är värt det för att få njuta av den i den storlek, form och färg som den är tillverkad.

 

 

Vart kan man då köpa nytt bakstycke?

Jag har ialalfall inte lyckats hitta ngn som säljer det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj, jag har nog aldrig haft en telefon längre än ett år :o någon gång, ens när jag gick i mellanstadiet (ja jag betalade telefonerna själv då) menmen alla har vi olika användningsgrad :)

 

Jag förstår inte hur folk lyckas sabba sina telefoner så snabbt, hur behandlar du dina telefoner egentligen? :o

 

/mludd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...