Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Redan repig?


the_f22

Rekommendera Poster

Hej tänkte bara kolla för jag hade en ipod touch och den skärmen repades inte på mer än ett halvår men min iPhone 3G blev repad efter en vecka ungefär.. lite synn men det är ingen jätte repa och eftersom det är en mobil och inte något annat så tycker jag att den skall användas som en sådan. Så tänkte kolla hur era skärmar håller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar
Hej tänkte bara kolla för jag hade en ipod touch och den skärmen repades inte på mer än ett halvår men min iPhone 3G blev repad efter en vecka ungefär..

Du menar alltså att du köpte en mobiltelefon för 3, 4 eller kanske t.o.m. 5000 kr men sket i att köpa ett skydd för en femtiolapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar inga risker med elektronik av dessa prisklasser och har både en plastfilm över skärmen och en rejäl skinnkondom att ha hela dosan i 24/7. Större, visst. Säkrare, definitivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en telefon ska väl inte behöva ett skydd?

hade förresten inte iphone reptåligt glas? hade för mig att det tålde ganska jättemycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to differ slowmove. I min värld har mobiltelefoner alltid behövt skydd, sedan de började bli fick-stora under 90-talet alltså. Skyddar man dem inte så är det bara att byta en gång per år. Eller oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har iofs bytt en gång per år hittills men inte fasen för att jag inte skyddat de, ingen har haft repor eller nått...jag bara tröttnar snabbt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en repa, inte ett märke, inte ett hack eller något man kan reta sig på.

Inga skydd och jag har bilverkstad.

 

Här testar dom tåligheten.

Och det verkar inte som extra skydd behövs.

Blir baksidan repig så köper jag ett nytt bakstycke. Känns som det är värt det för att få njuta av den i den storlek, form och färg som den är tillverkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En repa sen i december. Måste fått den på fyllan. Den syns dock bara om man vet exakt var man ska titta.

Se till så ni inte har mynt, nycklar eller ngt annat vasst i fickan så får ni inga repor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne tänkte köpt ett fodral men det är en telefon och jag har aldrig behövt ha ett fodral till tidigare mobiler så jag känner att den får användas som alla andra telefoner jag haft (rättvisa :P ).. Aja den lilla repa som e på min sitter på det svarta under skärmen så orkar inte oroa mig över denna lilla skavank iaf ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart man inte har mobil och nycklar i samma ficka :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ne det har man ju helst inte alltså :P det är ju rena rama inbjudan till repor! Ne min måste blivit repad på annat sätt :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är synd om man ska behöva skydd till en mobiltelefon. Har ett invisible shield till min iPod 5G, men tycker det sänker kvalitetskänslan en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga skydd, och jag kan inte tänka mig att telefonen kommer bli repig... Det går liksom att putsa den till 100% nyskick utan problem. Så länge man inte tappar den så är det ju chill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju skärmen man är orolig för, men som tidigare nämnt så finns det massvis med trådar som visar hur reptålig den är. Till baksidan passar det ju bra med ett Gelaskin, men egentligen inte för att skydda mot repor utan bara för att hotta up den lite, det är ju så billigt för en rätt rolig grej. De säljer ju genomskinliga skydd för skärmen också, men eftersom jag har min mobil i en ensam ficka / ensamt fack i min väska så ser jag inget problem med det. Har aldrig haft "väskor" till mina telefoner och tänker inte ha det heller. Hellre en repa än en portfölj i bältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonens display är inte lika repkänslig som många andra mobiler, därför anser jag inte att den behöver ett skydd för skärmen. Däremot blir ju baksidan repig ganska så lätt men vaffan, det är ju en telefon! Som ska användas dessutom. Visst, vill man ha en sprojlans ny look och skydda den så be my guest, tips på bra skydd är ju att ha den i kartongen som den levererades i och så kan man köpa en käck handväska till. Billigast blir ju förstås med en helt vanlig system-påse. Jag tänker då inte kuska runt på nåt extra. Möjligtvis att jag köper nåt stöt-skydd i form av silikonfodral för att skydda den då jag är på fiske-tur ..

 

edit: Polarn kör med Invisible Shield (iPhone 2g)och det är ju jäkligt nice om man vill hålla den rep-fri men han upplever att touchfunktionen blivit lite sämre, särskilt då han jämförde med min som inte har ngt skydd alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: Polarn kör med Invisible Shield (iPhone 2g)och det är ju jäkligt nice om man vill hålla den rep-fri men han upplever att touchfunktionen blivit lite sämre, särskilt då han jämförde med min som inte har ngt skydd alls.

 

OK! Jag har haft IS hela tiden så jag har ingenting att jäföra med. Tycker det fungerar bra ändå.

 

Min iPhone har jag haft i flera månader. Har någon typ av silikonskal på, dyrt och okänt märke. När jag tar av "skalet" så blir telefonen extremt hal. Jag förstår de som tappat sin telefon i toaletten. It's just a slip away...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår de som tappat sin telefon i toaletten. It's just a slip away...

 

 

Toalettsurfning gör man med sin laptop, inte telefonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toalettsurfning gör man med sin laptop, inte telefonen!

 

Jo, om man har en...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl sittpinka om man ska toalettsurfa med telefonen, då lär den inte slinka ner i muggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tar av "skalet" så blir telefonen extremt hal. Jag förstår de som tappat sin telefon i toaletten. It's just a slip away...

Fast de har ju bytt material nu, så den är inte lika hal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte fått några repor på skärmen, men rätt så många bak

 

och jag har inget skydd.. tycker det blir fult och klumpigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga repor på min iPhone än så länge.

Eller ja. det finns säkert små repor på baksidan men repor syns nästan inte på vitt så jag ser dem iaf inte.

 

Har aldrig kört med skydd till mina mobiler och har aldrig fått några repor som stört mig.

Min gamla iPod har jag haft i 4 år och visst har den repor, men inga som stör användandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur repor ska uppstå överhuvudtaget, om man inte tappar den dvs :P

Skulle aldrig falla mig in att dela iPhonefickan med något hårt o kantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...