Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ansluta iPhone till WiFi


JoppePloppe

Rekommendera Poster

Jesper Landen

Jag har försökt hitta ett svar i denna tråd men misslyckats.

Mitt problem är att jag kan inte ens komma åt inställningarna. I min iPhone så är Wi-Fi grått, jag kan alltså inte klicka på den. Dessutom är Bluetooth grå likaså.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig

 

Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom iPhone baseras på Mac OS X så kan vi ju hänvisa till just 64 bits WEP..

Ändra till någon annan kryptering än 64/128 bitars WEP så misstänker jag att du får det att funka. macos har samma problem ;)

Ja, du har helt rätt. Den första versionen av WEP körde med 40-bitars kryptering, och den var inte så svår att knäcka. Nästa uppdatering hade 128-bitars, men en del tillverkare lade in 64-bitars, vilet INTE är enligt standard.

 

Apple stödjer bara de delar som ingår i standarden, vilket alltså är 40- och 128-bitars kryptering. För 40-bitars så måste lösenordet vara exakt fem ASCII-tecken, eller dubbelt så många hexadecimala siffror. För 128-bitars så är det 13 ASCII-tecken som gäller eller 26 hexadecimala.

 

Om ni har en router som har stöd för WPA eller WPA2 så rekommenderar jag att ni använder det i stället. Där finns inga krav på att lösenordet ska ha ett visst antal tecken, och krypteringen är mycket svårare att knäcka än den för WEP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...