Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone...


Alix

Rekommendera Poster

Haha mer bitter tråd får man leta efter!

Bitter? Kan du förklara på vilket sätt den är "bitter"?

Trött kan jag gå med på men för att bli bitter kräver jag nog mer än en telefon

 

PS Tack Poca för att du orkar städa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Nog för att det dykt upp Alldeles för många iPhone-trådar nu, men samtidigt tycker jag det är fel att baka in precis ALLT under "Tekniska frågor om iPhone" eller vad nu tråden heter. Tyckte det kändes lite Väl när mr Pocahontas tvärt stängde Försäkrings-tråden och hänvisade till "Tekniska..." :)

Går det inte allt helt enkelt skapa ett sub-forum för nyblivna ägare i rätt del, och sen som någon sa, möjlighet att filtrera bort nya trådar från den i "visa senaste trådar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förändring kanske inte är så dumt.

 

Ut med det gamla in med det nya.

 

Hur länge har ni varit medlemmar nu igen? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Haha mer bitter tråd får man leta efter!

 

Inte det minsta bitter sitter redan med en iPhone och är nöjd.

Men det är JÄVLIGT drygt med alla "1 inläggare" som ställer samma frågor om och om och om igen i nya trådar.

 

LÄS MANUALEN PÅ APPLES HEMSIDA!

Istället för att tråka ut forumet.

http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rickard har verkligen tagit fram breda borsten och sopar in alla i samma tunna :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det inte är byggdammsugaren Rickard varit ute med

I vilket fall som helst är det bra jobbat

post-32314-1215874318_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förändring kanske inte är så dumt.

 

Ut med det gamla in med det nya.

 

Hur länge har ni varit medlemmar nu igen? :-)

Jag har varit medlem sedan januari i år! Och? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå.. Nog för att det gick lite inflation i trådar, men så gör ni en gnälltråd och kallar den för iPhone så det var förta stället jag hamnade i när jag tänkte läsa om iPhone.. Så nu gnäller jag tillbaks här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå.. Nog för att det gick lite inflation i trådar, men så gör ni en gnälltråd och kallar den för iPhone så det var förta stället jag hamnade i när jag tänkte läsa om iPhone.. Så nu gnäller jag tillbaks här!

 

Tja, hade man varit lite förutseende hade man väl lagt upp en struktur i förväg. Efterklokhetens kranka blekhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bäst att låta trådarna vara öppna, de kommer ju att dö tillslut iaf ;)

Om ngn dag så är de inte så många trådar tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen håller jag med om att det är trist när det bara är iPhonetrådar när man klickar på "Visa nya inlägg" men borde man verkligen döpt den här tråden till iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bäst att låta trådarna vara öppna, de kommer ju att dö tillslut iaf ;)

Om ngn dag så är de inte så många trådar tror jag.

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Jag vet att jag retar upp en del medlemmar iom mitt o andras moderarande, men allt som sker är i det bästa för forumets framtid.

 

Som jag redan sagt, detta med nya iPhone 3G är lite av nyhetens behag. "Man" har lite smärre problem o ställer en fråga som redan besvarats innan man läser igenom de trådar som finns i forumet.

 

Jag har fått både ris o ros iom mitt modererande, men alla ni med ny iPhone o frågor måste läsa igonom den spikade tråden o övriga iPhone-tråden innan ni startar en ny tråd.

 

Med vänliga hälsningar

/Rickard, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar länk till den "negativa" tråden: https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=75493

 

rickard1234:s sätt att moderera iPhonetrådarna är fullständigt misslyckat. Alla trådar det senaste dygnet har blivit låsta, helt utan att någon hänsyn tagits till vad som diskuterats.

 

Edit:

@rickard1234: På vilket sätt är det här bra för forumet? Kan du förklara hur du tänker? Så som jag ser det kommer det här bara göra folk arga och irriterade när deras trådar låses utan anledning. Slutresultatet är att färre användare kommer stanna kvar på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga detta (men forumet låter mig inte redigera mitt förra inlägg längre):

 

Den nuvarande modereringen av iPhone-forumet har irriterat mig genom att förhindra mig från att på ett lämpligt och publikt sätt hjälpa andra forummedlemmar. Om inte det här forumet existerar för att användarna ska kunna hjälpa varandra, vad är det då till för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå.. Nog för att det gick lite inflation i trådar, men så gör ni en gnälltråd och kallar den för iPhone så det var förta stället jag hamnade i när jag tänkte läsa om iPhone.. Så nu gnäller jag tillbaks här!

Du är välkommen :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar länk till den "negativa" tråden: https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=75493

 

rickard1234:s sätt att moderera iPhonetrådarna är fullständigt misslyckat. Alla trådar det senaste dygnet har blivit låsta, helt utan att någon hänsyn tagits till vad som diskuterats.

 

Edit:

@rickard1234: På vilket sätt är det här bra för forumet? Kan du förklara hur du tänker? Så som jag ser det kommer det här bara göra folk arga och irriterade när deras trådar låses utan anledning. Slutresultatet är att färre användare kommer stanna kvar på forumet.

 

Håll dig i den andra tråden du. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag retar upp en del medlemmar iom mitt o andras moderarande, men allt som sker är i det bästa för forumets framtid.

 

Som jag redan sagt, detta med nya iPhone 3G är lite av nyhetens behag. "Man" har lite smärre problem o ställer en fråga som redan besvarats innan man läser igenom de trådar som finns i forumet.

 

Jag har fått både ris o ros iom mitt modererande, men alla ni med ny iPhone o frågor måste läsa igonom den spikade tråden o övriga iPhone-tråden innan ni startar en ny tråd.

 

Med vänliga hälsningar

/Rickard, moderator

 

:kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:kramis:

Bevisligen är moderatorer & "postare" är lite väl bundis med varandra.... allvarligt "mods" lite j-a objektiva får ni allt vara... :armskeptisk: Kan ju inte springa användares ärenden hela tiden. Jovisstja förlåt, det kunde ni ju... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bevisligen är moderatorer & "postare" är lite väl bundis med varandra.... allvarligt "mods" lite j-a objektiva får ni allt vara... :armskeptisk: Kan ju inte springa användares ärenden hela tiden. Jovisstja förlåt, det kunde ni ju... :whistling:

Agreed.

 

Jag ser det problem ni framför i den här tråden. Men att låsa varenda tråd i iPhone-delen av detta väldigt stora forum är inte en lösning. MacWorld har bestämt sig för att ha ett underforum för iPhone-trådar (ett bland många andra underforum). Råkar ni inte vara intresserade, läs inte där. Vill ni slippa alla iPhone-trådar i "visa nya inlägg"-listan så får ni snällt be MW om en filterfunktion. Men låt de som vill föra diskussioner om iPhone göra det på ett fungerande sätt i det för ämnet avsedda underforumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga detta (men forumet låter mig inte redigera mitt förra inlägg längre):

 

Den nuvarande modereringen av iPhone-forumet har irriterat mig genom att förhindra mig från att på ett lämpligt och publikt sätt hjälpa andra forummedlemmar. Om inte det här forumet existerar för att användarna ska kunna hjälpa varandra, vad är det då till för?

 

Den hårda modereringen har ju uppkommit av en anledning. Hur många trådar skall det behövas med: Hjälp, vilken färg skall jag välja, svart eller vit? Det är inget fel med entusiasm, men så länge det finns nyblivna iPhoneägare som ser sina frågor så unika att det hela tiden krävs en ny tråd, fast det redan drösar med likalydande, då är det den bristande disciplinen hos trådskaparna, inte moderatorerna, som är problemet. Moderering är sällan bra, men den har ju påkallats av behovet.

Möjligt att moderatorerna gått lite väl hårt fram, men de har åtminstone visat var skåpet skall stå. Problemet är alltså trådskaparna som skapat en massa arbete för moderatorerna, och jag förstår om dessa till slut tröttnar på att gå fram med silkesvantar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hårda modereringen har ju uppkommit av en anledning. Hur många trådar skall det behövas med: Hjälp, vilken färg skall jag välja, svart eller vit? Det är inget fel med entusiasm, men så länge det finns nyblivna iPhoneägare som ser sina frågor så unika att det hela tiden krävs en ny tråd, fast det redan drösar med likalydande, då är det den bristande disciplinen hos trådskaparna, inte moderatorerna, som är problemet. Moderering är sällan bra, men den har ju påkallats av behovet.

Möjligt att moderatorerna gått lite väl hårt fram, men de har åtminstone visat var skåpet skall stå. Problemet är alltså trådskaparna som skapat en massa arbete för moderatorerna, och jag förstår om dessa till slut tröttnar på att gå fram med silkesvantar.

 

Precis. :propellerbaver:

 

Sen modererar Richard och Poca efter eget huvud och inte på enstaka begäran.

men detta är allmän begäran, utom från "iPhonas folket".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Bevisligen är moderatorer & "postare" är lite väl bundis med varandra.... allvarligt "mods" lite j-a objektiva får ni allt vara... :armskeptisk: Kan ju inte springa användares ärenden hela tiden. Jovisstja förlåt, det kunde ni ju... :whistling:

 

 

Agreed.

 

Jag ser det problem ni framför i den här tråden. Men att låsa varenda tråd i iPhone-delen av detta väldigt stora forum är inte en lösning. MacWorld har bestämt sig för att ha ett underforum för iPhone-trådar (ett bland många andra underforum). Råkar ni inte vara intresserade, läs inte där. Vill ni slippa alla iPhone-trådar i "visa nya inlägg"-listan så får ni snällt be MW om en filterfunktion. Men låt de som vill föra diskussioner om iPhone göra det på ett fungerande sätt i det för ämnet avsedda underforumet.

 

 

Kyl ner er lite nu va?

 

:geros:

 

Moderator gör bara det som många önskat, dvs plockar bort dubbletter av samma frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kyl ner er lite nu va?

 

:geros:

 

Moderator gör bara det som många önskat, dvs plockar bort dubbletter av samma frågor

For the record så är jag så pass nedkyld man kan vara när det är +25°C i rummet (har varit under hela diskussionen). Text är tyvärr inte särskilt bra för att kommunicera med i vissa fall eftersom det man skriver ofta kan tas på fel sätt.

 

Om moderatorerna endast skulle gjort det du säger, dvs tagit bort dubletter så skulle jag inte klaga. Det är bra moderering. Dock uppfattar jag det som om någon gått bärsärkagång med lås-tråd-knappen (två hela sidor med bara låsta trådar är rätt... speciellt). Ett antal väl fungerande och bra trådar, som inte varit dubletter (vad jag kan se), har behandlats precis som vilka skräptrådar som helst. Beslutet att hänvisa alla inlägg i ett underforum till en och samma tråd, oavsett vad de handlar om, tycker jag inte heller är bra.

 

Det som borde gjorts är att dubletter låsts och vänligt hänvisats till en tidigare olåst tråd om samma ämne. Man hade också kunnat sätta upp en sticky med ofta efterfrågad info samt hänvisningar till specifika trådar där olika frågor av typ "vilken färg är finast" kan få diskuteras. Visst hade det blivit lite mera arbete för moderatorerna, men å andra sidan hade underforumet fungerat bättre och de som fått sina trådar låsta hade antagligen tagit saken bättre än vad jag kan tänka mig att många gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som borde gjorts är att dubletter låsts och vänligt hänvisats till en tidigare olåst tråd om samma ämne. Man hade också kunnat sätta upp en sticky med ofta efterfrågad info samt hänvisningar till specifika trådar där olika frågor av typ "vilken färg är finast" kan få diskuteras. Visst hade det blivit lite mera arbete för moderatorerna, men å andra sidan hade underforumet fungerat bättre och de som fått sina trådar låsta hade antagligen tagit saken bättre än vad jag kan tänka mig att många gjort.

 

Självklart har du rätt, men jag antar att moderatorerna inte kunnat se skogen för bara träd, med den enorma ansamling av snarlika trådar som drösat in. Tänk att behöva läsa alla upprepningar, låsa och hänvisa etc. Visst kan väl även en moderator av kött och blod också bli trött?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...