Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone...


Alix

Rekommendera Poster

Som ny medlem i forumet borde jag förstås ha förstånd att hålla inne med mina åsikter. Men tyvärr, det har jag inte. :P

 

Det tycks som om alla iPhone-trådar är på gång att utlösa ett krig på forumet... Jag har också noterat att de liksom förökat sig i en helt sanslös takt, men det är väl å andra sidan inte SÅ konstigt? Folk har gått i otålig väntan på att den ska släppas, har köat och fått hem sin manick, och vill förstås diskutera både problem och sin salighet över att äntligen ha iPhonen i sin hand. LITE förståelse kan man väl ha, även om man inte är en i det gänget? Dock förstår jag att en och annan moderator får spatt, när alla envisas med att skriva sin egen lilla tråd om sitt eget lilla köande i sin egen lilla stad, istället för att man samlas i en och diskuterar saken. MEN! Det största problemet i sammanhanget kan väl ändå inte vara att de flesta trådar man får upp via "nya inlägg"-knappen är just om iPhone? Att det är en liten explosion av trådar i det ämnet just nu måste vi väl ändå kunna leva med?! Däremot gör ju varje dubblettinlägg i ett ämne - oavsett vad det handlar om - att det blir svårare att hitta hjälp OM man försöker med det istället för att skriva en egen ny tråd. Och i DET sammanhanget tror jag att låsandet av trådar stjälper mer än det hjälper. Alla låsta trådar ligger ju kvar, men de går inte att skriva i, vilket mycket väl kan utmynna i att det blir ÄNNU FLER trådar i samma ämne istället. Det vore båttre om de slogs ihop och lämnades öppna istället. Jag tror det finns risk för att man tar lite illa upp som det blivit nu - om man kollar i iPhone-avdelningen nu, får man ju nästan budskapet att iPhone-frågor inte är välkomna i det här forumet, de trådarna låser vi... Det blir liksom så fel, även om tanken är god. Tycker och tror en sån som jag.

 

Som slutkläm måste jag säga att jag tycker att det är ett attans bra forum det här! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar
Som slutkläm måste jag säga att jag tycker att det är ett attans bra forum det här! :D

 

Bra forum? Det är inte bara bra, utan det bästa, eller åtminstone var?! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra forum? Det är inte bara bra, utan det bästa, eller åtminstone var?! :borstatanderna:

 

Ok då, det nog bäst. Jag ville bara inte smöra för mkt på stört B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att det dykt upp Alldeles för många iPhone-trådar nu, men samtidigt tycker jag det är fel att baka in precis ALLT under "Tekniska frågor om iPhone" eller vad nu tråden heter. Tyckte det kändes lite Väl när mr Pocahontas tvärt stängde Försäkrings-tråden och hänvisade till "Tekniska..." :)

Går det inte allt helt enkelt skapa ett sub-forum för nyblivna ägare i rätt del, och sen som någon sa, möjlighet att filtrera bort nya trådar från den i "visa senaste trådar"?

 

håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar länk till den "negativa" tråden: https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=75493

 

rickard1234:s sätt att moderera iPhonetrådarna är fullständigt misslyckat. Alla trådar det senaste dygnet har blivit låsta, helt utan att någon hänsyn tagits till vad som diskuterats.

 

Edit:

@rickard1234: På vilket sätt är det här bra för forumet? Kan du förklara hur du tänker? Så som jag ser det kommer det här bara göra folk arga och irriterade när deras trådar låses utan anledning. Slutresultatet är att färre användare kommer stanna kvar på forumet.

Vill bara tillägga detta (men forumet låter mig inte redigera mitt förra inlägg längre):

 

Den nuvarande modereringen av iPhone-forumet har irriterat mig genom att förhindra mig från att på ett lämpligt och publikt sätt hjälpa andra forummedlemmar. Om inte det här forumet existerar för att användarna ska kunna hjälpa varandra, vad är det då till för?

Jag är tacksam för att rickard1234 och Pocahontas har modererat som de har gjort. Samtidigt har jag full förståelse för fruffs och andras invändningar. Enda lösningen är att förstå följande:

 

Apple gör:

 

1. Macintosh = datorer.

2. Ipod = musik- och videospelare.

3. Iphone = telefon.

 

De har ur ett användarperspektiv inget med varandra att göra längre, även om Apple givetvis försöker integrera dem med varandra. Därför är det dags att dela upp forumet i:

 

1. Macintosh.

2. Iphone och Ipod.

 

Ugh, jag har talat. smiley_indian.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad läskigt att det har modererats.

Det är ju bara 8 av 13 av de första trådarna som handlar om iPhone + 1 iPod. :utskallning:

 

post-15957-1215896895.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ur ett användarperspektiv inget med varandra att göra längre, även om Apple givetvis försöker integrera dem med varandra. Därför är det dags att dela upp forumet i:

 

1. Macintosh.

2. Iphone och Ipod.

 

Det är iofs en lösning, men jag tror att många Macare trots allt är intresserad av allt vad Jobs åstadkommer.

Jag läste tidigare med stort intresse alla iPhonetrådar, men sen när det spårade ur och blev totalt ostrukturerat försvann ju allt av överskådlighet. Kunde bara iPhånarna disciplinera sig lite och tänka efter lite före så vore det nog inget problem. Innan modereringen var ju iphonetrådarna lika öveskådliga som en soptipp.

Faktiskt är ju Papperskorgen ett under av ordning i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iofs en lösning, men jag tror att många Macare trots allt är intresserad av allt vad Jobs åstadkommer.

Jag läste tidigare med stort intresse alla iPhonetrådar, men sen när det spårade ur och blev totalt ostrukturerat försvann ju allt av överskådlighet. Kunde bara iPhånarna disciplinera sig lite och tänka efter lite före så vore det nog inget problem. Innan modereringen var ju iphonetrådarna lika öveskådliga som en soptipp.

Faktiskt är ju Papperskorgen ett under av ordning i jämförelse.

 

Jepp. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Nu har det kommit

 

 

 

För alla iPhonare!!! :propellerbaver:

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iofs en lösning, men jag tror att många Macare trots allt är intresserad av allt vad Jobs åstadkommer.

Jag läste tidigare med stort intresse alla iPhonetrådar, men sen när det spårade ur och blev totalt ostrukturerat försvann ju allt av överskådlighet. Kunde bara iPhånarna disciplinera sig lite och tänka efter lite före så vore det nog inget problem. Innan modereringen var ju iphonetrådarna lika öveskådliga som en soptipp.

Faktiskt är ju Papperskorgen ett under av ordning i jämförelse.

 

Visst, men blir soptippen mer överskådlig nu? :fundersam: Trådarna ligger kvar, men går inte att skriva i längre och då skapas det istället NYA trådar i det oändliga. Som enligt nuvarande trend kommer att låsas, till förtret för både dem skrivit och dem som VILL skriva. Det blir en ond cirkel på det här sättet, även om jag fortfarande förstår hur en moderator tänker i sammanhanget.

 

Att dela upp forumet i en Mac-del och en del för iPhone och iPod, löser knappast själva grundproblemet: att folk skriver dubbletter. För inte kan väl iPhone-avdelningen bli så mycket mer överskådlig av det? Faktum kvarstår - med en sprillans ny mojäng i sin ägo finns behovet att byta åsikter med andra. Sannolikt ebbar floden av trådar snart ut av sig självt.

 

Har det inte blivit en hel hönsgård av en liten iPhone-fjäder här nu? Om gemene forumman tycker det är för många iPhone-trådar i "nya inlägg", är det väl bara att ligga i och skriva om annat för att få lite blandning...? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att stänga trådar om iPhone så att det uppstår nya, ger ingen annan verklighet än vad som redan råder: kaos. Ty vad är skillnaden mellan att en ny iPhonetrådpostare inte har läst den identiska gamla tråden, eller den identiska stängda tråden?

 

Grundproblemet är att iPhonetrådpostare tror att forumet är en slags gratis helpdesk. Och jag blir väldigt less och trött av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu ger jag fan i det här. Det är inte roligt att vara i forumet längre, när man drunkar i iPhonetrådar. Djävla apparat.

 

Kanske återvänder jag till hösten. Eller kanske inte.

 

Ha det bra, alla kära vänner! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu ger jag fan i det här. Det är inte roligt att vara i forumet längre, när man drunkar i iPhonetrådar. Djävla apparat.

 

Kanske återvänder jag till hösten. Eller kanske inte.

 

Ha det bra, alla kära vänner! :)

På återseende :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Snälla iPhone användare skriv era inlägg i iPone-forumet :)

 

 

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli,

Det blev lite av en pyrro-seger. De har inte skapat en speciell, avskild iPhone-del utan bara gjort så att man även kan nå dem via "Allt om iPhone". Men den modellen som finns nu skulle jag istället vilja ha "Allt om Mac"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu ger jag fan i det här. Det är inte roligt att vara i forumet längre, när man drunkar i iPhonetrådar. Djävla apparat.

 

Kanske återvänder jag till hösten. Eller kanske inte.

 

Ha det bra, alla kära vänner! :)

 

 

På återseende :)

Nu är jag här igen! Det kändes lite höstlikt ute... Och man måste ju inte läsa iPhonetrådarna. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag här igen! Det kändes lite höstlikt ute... Och man måste ju inte läsa iPhonetrådarna. :borstatanderna:

 

 

Välkommen tillbaka...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag här igen! Det kändes lite höstlikt ute... Och man måste ju inte läsa iPhonetrådarna. :borstatanderna:

 

Du är hjärtligt välkommen :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag här igen! Det kändes lite höstlikt ute... Och man måste ju inte läsa iPhonetrådarna. :borstatanderna:

 

Skönt att du är tillbaka, det blev så tomt utan dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...