Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Store nere!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag utgår ifrån marknadsperspektivet, och vill Apple få en högre marknadsandel så måste de anpassa sig till kunderna som vill ha mest för sina pengar, och inte kunder som dig.

 

Fast marknadsandel är ibland en ganska dålig indikation på ekonomisk hälsa. Varför offra en branschledande vinst för några procentenheters större marknadsandel, låter inte riktigt friskt om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Vem köper en macbook när man får en dell xps 1530 för samma pris? Iaf, uppdaterar de inte sina lineups snart så kommer deras marknadsandelar gå ner riktigt mycket och riktigt snabbt. Skälet är att HP's nya lineup ser ut att bli best sellers och dells nya lineups med t.ex. nya XPS linen som kommer heta Studio ser sjukt bra ut, det bästa jag sett hittils designmässigt.

 

Smaken är ju som bekant delad, men den är iaf inte töntigt ful längre. De tidigare XPS hade en larvig Gamerstil med blå ljus både fram o bak, på sämsta PC vis. Den är ett fall framåt.

 

Jag håller i övrigt med dig om att Apple bör justera sin priser krafigt då PC-priserna gått ned ganska krfigt det5 senaste året utan att Apple sänkt sina. Det är rimligt med 20% sänkning så att minsta MacBook kostar 8000:- inkl. Den är för dyr i dag i förhållande till PC, motsvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...