Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Store nere!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Någon som hittar någon spännande förändring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pffff.... fan va taskigt, ni fick upp mina förhoppningar om nya macbooks och macbook pos :( BASTARDS!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju förbeställa MobileMe nu.. är det nytt?

Nej den fanns där 9-10/6 redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där blev jag besviken... vill ha en ny macbook snart. får nog vänta ett tag till :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Lade de bara inte in iPhone 3G i AppStore?

 

Hoppades också på nya MBs och MBPs...antar väl att de får vänta ett tag till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där blev jag besviken... vill ha en ny macbook snart. får nog vänta ett tag till :(

 

hörde jag inte någonstans att dom kommer uppdatera alla notebooks i höst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hörde jag inte någonstans att dom kommer uppdatera alla notebooks i höst?

Det har jag också hört och jag skulle gissa på att det är så det blir. Kommer troligen själv att byta upp mig till Leopard och en MBP då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem köper en macbook när man får en dell xps 1530 för samma pris? Iaf, uppdaterar de inte sina lineups snart så kommer deras marknadsandelar gå ner riktigt mycket och riktigt snabbt. Skälet är att HP's nya lineup ser ut att bli best sellers och dells nya lineups med t.ex. nya XPS linen som kommer heta Studio ser sjukt bra ut, det bästa jag sett hittils designmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem köper en macbook när man får en dell xps 1530 för samma pris? Iaf, uppdaterar de inte sina lineups snart så kommer deras marknadsandelar gå ner riktigt mycket och riktigt snabbt. Skälet är att HP's nya lineup ser ut att bli best sellers och dells nya lineups med t.ex. nya XPS linen som kommer heta Studio ser sjukt bra ut, det bästa jag sett hittils designmässigt.

 

 

Dock saknar HP och XPS ett riktigt operativsystem.

 

Det är av den anledningen jag kör Mac, inte för designen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock saknar HP och XPS ett riktigt operativsystem.

 

Det är av den anledningen jag kör Mac, inte för designen...

 

Dåligt uttryckt av dig måste jag erkänna, men jag håller med MacOSX är ett mer stabilt os, men det rättfärdigar inte att man säljer saker för löjliga priser. Orkar inte ens svara på kommentarer som dina igentligen, men iaf om du ens är lite påläst så skulle du veta att Apple är företaget som har högst vinst på sina produkter i hela industrin, ca 25% vinst på varje produkt medans dell går med ca 6% i vinst på varje produkt, så tänk på det tills nästa gång innan du börjar spy nonsens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt uttryckt av dig måste jag erkänna, men jag håller med MacOSX är ett mer stabilt os, men det rättfärdigar inte att man säljer saker för löjliga priser. Orkar inte ens svara på kommentarer som dina igentligen, men iaf om du ens är lite påläst så skulle du veta att Apple är företaget som har högst vinst på sina produkter i hela industrin, ca 25% vinst på varje produkt medans dell går med ca 6% i vinst på varje produkt, så tänk på det tills nästa gång innan du börjar spy nonsens.

 

 

Det är ju det som är grejen. Många av oss är beredda att betala så mycket mer för ett OS som vi tycker är "ett riktigt OS" som han uttryckte det, eller "ett mer stabilt OS" som du uttryckte det. Jag skulle uttrycka det som "ett bättre OS" för det är vad jag tycker och jag är beredd att betala den större summan pengar för det. ^^

 

 

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt uttryckt av dig måste jag erkänna, men jag håller med MacOSX är ett mer stabilt os, men det rättfärdigar inte att man säljer saker för löjliga priser. Orkar inte ens svara på kommentarer som dina igentligen, men iaf om du ens är lite påläst så skulle du veta att Apple är företaget som har högst vinst på sina produkter i hela industrin, ca 25% vinst på varje produkt medans dell går med ca 6% i vinst på varje produkt, så tänk på det tills nästa gång innan du börjar spy nonsens.

 

 

"Dåligt uttryckt"?

 

Det är så det är och så jag ser det.

 

Att Apple har mer vinst är väl bara bra för dom. De säljer upplevelse... Något som många andra företag inte klarar av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igentligen så handlar det hela om hårdvara, och deras vinst kommer inte ifrån högre prissättningen på mjukvara utan hårdvaran. Leopard kostar ju 1000kr, varför ska man betala flera tusen kronor till för att använda os;et? På grund av logan eller?

 

Vill de ha högre marknadsandelar så måste de köra på mer humana priser. Finns ju ett skäl att Dell och HP säljer mest datorer i världen. Jag kan bara fantisera om hur höga marknadsandelar Apple skulle ha om de hade t.ex. en macbook som var i klass med en dell xps 1530, alltså t.ex. med ett dedikerat grafikkort.

 

Jag tror inte vi kommer börja få se såna där lösningar förräns nästa år då intel kommer ha en mycket mer betydelsefull och gynnande roll för Apple. Det är det som är grejen också, Apple anpassar sig aldrig till teknologin utan teknologin får anpassa sig till de. Lite fräckt av de att inte ens erbjuder en enkel sak som HDMI utgång än..

 

Dell och HP datorer funkar ihop med multimedia hemmet mycket bättre än vad någon Apple laptop gör till och med och detta tycker jag är otroligt till och med mer än MBP varianterna, datorer för halva priset för en MBP funkar mycket bättre ihop med TV;en och ljudsystemen osv.

 

Sen så en sak som jag tyckte var helt otrolig för någon vecka sen när man hade 20% rabatt på dell datorer som student (15%+5%) så kunde man få deras XPS 1730 med 2,5ghz processor, dubbla 8800M GTX osv för 18000kr. Alltså billigare än mellan modellen av MBP. Det är på grund av såna här erbjudanden DELL ligger på andra plats i världen och Apple ligger på 8;e plats? eller något rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha och hur gammal är du, 12? Får man inte ifrågasätta saker och ting där du bor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igentligen så handlar det hela om hårdvara, och deras vinst kommer inte ifrån högre prissättningen på mjukvara utan hårdvaran. Leopard kostar ju 1000kr, varför ska man betala flera tusen kronor till för att använda os;et? På grund av logan eller?

 

Vill de ha högre marknadsandelar så måste de köra på mer humana priser. Finns ju ett skäl att Dell och HP säljer mest datorer i världen. Jag kan bara fantisera om hur höga marknadsandelar Apple skulle ha om de hade t.ex. en macbook som var i klass med en dell xps 1530, alltså t.ex. med ett dedikerat grafikkort.

 

Jag tror inte vi kommer börja få se såna där lösningar förräns nästa år då intel kommer ha en mycket mer betydelsefull och gynnande roll för Apple. Det är det som är grejen också, Apple anpassar sig aldrig till teknologin utan teknologin får anpassa sig till de. Lite fräckt av de att inte ens erbjuder en enkel sak som HDMI utgång än..

 

Dell och HP datorer funkar ihop med multimedia hemmet mycket bättre än vad någon Apple laptop gör till och med och detta tycker jag är otroligt till och med mer än MBP varianterna, datorer för halva priset för en MBP funkar mycket bättre ihop med TV;en och ljudsystemen osv.

 

Sen så en sak som jag tyckte var helt otrolig för någon vecka sen när man hade 20% rabatt på dell datorer som student (15%+5%) så kunde man få deras XPS 1730 med 2,5ghz processor, dubbla 8800M GTX osv för 18000kr. Alltså billigare än mellan modellen av MBP. Det är på grund av såna här erbjudanden DELL ligger på andra plats i världen och Apple ligger på 8;e plats? eller något rätta mig om jag har fel.

 

Du har rätt i mycket du skriver.

 

Dock får du räkna med att när nya OSX kommer så payar du bara 1100 kr för det, när nya Windows kommer så får du paya närmare 3000 kr för det. Där har du nästan tjänat in prisskillanden.

 

Humana priser? Jag anser att 10k för en MacBook är helt ok. Sen själv att jag sitter med MBP 17" är en annan sak. Man får det man betalar för.

 

Sen ökar väl Apple/Mac betydligt snabbare än Dell/HP, eller det kanske är gamla siffror jag har i bakhuvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha och hur gammal är du, 12? Får man inte ifrågasätta saker och ting där du bor?

Hehe. Du får ifrågasätta hur mycket du vill, vilket du gjort. Det du berättar är inget nytt. De flesta Mac-användarna vet att hårdvaran är dyrare, men man väljer att köpa Mac ändå för operativet. Det du inte verkar förstått är att hur du än räknar & vrider & vänder på det är det ingen som vill köra Windows/bryr sig. Så enkelt är det. Sen att Dell enligt dig har jättecool ny serie gör nog tyvärr ingen skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt i mycket du skriver.

 

Dock får du räkna med att när nya OSX kommer så payar du bara 1100 kr för det, när nya Windows kommer så får du paya närmare 3000 kr för det. Där har du nästan tjänat in prisskillanden.

 

Humana priser? Jag anser att 10k för en MacBook är helt ok. Sen själv att jag sitter med MBP 17" är en annan sak. Man får det man betalar för.

 

Sen ökar väl Apple/Mac betydligt snabbare än Dell/HP, eller det kanske är gamla siffror jag har i bakhuvudet?

 

Jag håller med dig angående OS helt klart, jag väljer att köpa mac på grund av operativ systemet inte hårdvaran, men vem vet om man väljer att uppgradera till nästa os, priserna ska inte vara högre för att de tror att man ska uppgradera om 1 år till deras senaste os, det har inte med det att göra. Men inte mycket man kan göra åt saken heller, vill man ha macosx så är man tvungen att köpa en mac.

 

Daphox, jag tycker alltid det är "coolt" när dell lanserar nya laptops, för så vitt jag vet så är det apple och dell som gör de hetaste produkterna just nu i konsument-laptop segmentet, och jag blir exalterad på grund av att ju hårdare konkurrens det är desto bättre produkter kommer det från t.ex. Apple.

 

Vill inte låta som att jag känner dig eller nått, men har fått uppfattningen att du verkar allmänt trög, men jag är glad för Apples skull att de har någon som är så lojal som dig, som betalar vilket pris som helst så länge du bara får mecka och pilla med deras OS.

 

Jag utgår ifrån marknadsperspektivet, och vill Apple få en högre marknadsandel så måste de anpassa sig till kunderna som vill ha mest för sina pengar, och inte kunder som dig.

 

Tycker det är relativt småkul hur du generaliserar alla människor och säger att folk inte bryr sig, sanningen är att folk bryr sig, det är därför Apple har en så låg marknadsandel. Det var ju mycket värre ett par år sen, men nu har ju Apple ändrat på sin strategi och börjat rikta in sig på pc-användarna mycket mer aggressivt än förr, men det lär inte vara förräns efter nästa år då priserna mellan en Mac och en PC inte kommer skilja sig så mycket längre. De kan ju såklart göra något åt det, men de väljer inte att göra det och det är det jag ifrågasätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta som att jag känner dig eller nått, men har fått uppfattningen att du verkar allmänt trög, men jag är glad för Apples skull att de har någon som är så lojal som dig, som betalar vilket pris som helst så länge du bara får mecka och pilla med deras OS.

 

Jag utgår ifrån marknadsperspektivet, och vill Apple få en högre marknadsandel så måste de anpassa sig till kunderna som vill ha mest för sina pengar, inte kunder som dig.

Trög? Du är lite sent på banan lille vän. Många antal år. Hade Apple velat vara aggressiva prismässigt hade de varit det. Detta är ett känt faktum sen länge men du är lite sen att uppfatta det bara. Sen att du jämför priser med världens smaklösaste datortillverkare är bara komiskt. Snarare är det ju du som är lite lurad som väljer att köra OSX när du själv har dragit slutsatsen att Dell är fenomenala...och så billiga! (?). Ska du jämföra priserna på bärbara Macar får du nog ta & titta på Vaio istället. Det är lite i det segmentet Apple simmar i.

 

Och nej, du känner mig inte alls. Den dagen OSX går att köra på valfri Vaio (till bra pris förstås) så switchar jag. Om inte Apple sänkt priserna på sina bärbara tills dess... (Dell är uteslutna, fulare datorer får man leta efter...). ;)

 

(Dessutom får jag dra mig ur. Vi har redan sabbat ursprungliga tråden märker jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trög? Du är lite sent på banan lille vän. Många antal år. Hade Apple velat vara aggressiva prismässigt hade de varit det. Detta är ett känt faktum sen länge men du är lite sen att uppfatta det bara. Sen att du jämför priser med världens smaklösaste datortillverkare är bara komiskt. Snarare ä det ju du som är lite lurad som väljer att köra OSX när du själv har dragit slutsatsen att Dell är fenomenala...och så billiga! (?). Ska du jämföra priserna på bärbara Macar får du nog ta & titta på Vaio istället. Det är lite i det segmentet Apple simmar i.

 

Och nej, du känner mig inte alls. Den dagen OSX går att köra på valfri Vaio (till bra pris förstås) så switchar jag. Om inte Apple sänkt priserna på sina bärbara tills dess... (Dell är uteslutna, fulare datorer får man leta efter...). ;)

 

Vad snackar du om....? Apple konkurrerar med alla tillverkarna, du har seriöst ingen koll det är fan sorgligt.

Och om du inte märkt det så har Apple på senaste åren blivit ett mycket mer realistiskt alternativ för mer användare än förr på grund av deras stöd för windows och annorlunda priser och mer modeller att välja emellan. Och när skrev jag att de erbjudit relativt bättre priser än förr? :) Sluta vara så seg snälla jag orkar inte mera. Jag skrev att det lär vara under nästa år då priserna mellan pc och mac kommer vara mycket mer lika. Herregud.....

 

Jag väljer macen på grund av att jag vill jobba med programmen som finns på macen som t.ex. Final cut studio, hade det funnits för PC så hade jag tagit en PC.

 

Sen tycker jag det är relativt roligt hur du tycker att DELL är smaklösa, ja kanske inspiron serien, men inte XPS serien som varit konsumenternas favorit sedans XPS 1330 och XPS 1530 lanserades. Men men smaken är som baken, jag kan ju välja att lita på ditt svaga omdöme eller så kan jag välja att lita på försäljnings siffror och recensioner. Tough choice, not.

 

Kul hur du försöker att få mig att framstå som en fanboy bara för att jag uppskattar andra tillverkare, väldigt svagt av dig.

 

Du har inte kollat på en av macs reklamer på sistone eller?:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag det är relativt roligt hur du tycker att DELL är smaklösa, ja kanske inspiron serien, men inte XPS serien som varit konsumenternas favorit sedans XPS 1330 och XPS 1530 lanserats.

Jo tyvärr, den också. :(

Men men smaken är som baken, jag kan ju välja att lita på ditt svaga omdöme eller så kan jag välja att lita på försäljnings siffror och recensioner.

Det är sant att smaken är delad, men sen finns det bra vs. dålig smak. Du kan ju själv lista ut (se?) under vilket adjektiv Dell'en faller.

 

Du som är så vis kan ju fortsätta titta på försäljningssiffror för att avgöra din goda/dåliga smak. Eftersom du enligt din retorik innehar enorm visdom, så behöver jag inte påtala/ge exempel på vari denna logik brister... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju väldigt sorgligt att du är allmänt sämst på att debattera eller ens diskutera om något ämne.

 

Och jag har aldrig sagt att jag föredrar det ena framför det andra designmässigt.

 

Snarare du som inte kan diskutera om något på allmän nivå förutom att göra det personligt, detta handlar inte om mig och dig men du verkar inte fatta det. Nåja ska dra och käka min wok nu, adieu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...