Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu är det klart - Telia får iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Spelar det nån roll vilken operatör det blir? En iPhone är ju byggd för att jailbreakas och låsas upp!!! Kolla bara statistiken från Apple angående antal sålda kontra antal aktiverade lurar. En iPhone i grundutförande är ju rätt tråkig och en jailbreak känns nödvändig om den ska kunna mäta sig med andra lurar på marknaden.

 

Vem, förutom kanske företag, köper en iPhone med gällande operatör och tvingas till fasta månadskostnader från 455:- (saxat från T-Mobile i Tyskland)??? Men det här med garantin då? Ja, vad gör man? Litar på att Apple bygger en så pass solid och stabil telefon att den inte behöver bli ett garanti-ärende. En chansning visst, men min nu 8 månader gamla iPhone har gått som en klocka trots omild behandling och otaliga upgrades samt installerande av 3:e-parts program. Den är hur grym som helst som jailbreakad och med ett simpelt kontant-kort från Comviq och jag skulle aldrig vilja ha den o-pimpad igen. Jag kommer garanterat att skaffa den nya luren men ställer mitt hopp till att den knäcks ganska snabbt så att man kan få in alla goodies i den, samt själv ha möjlighet att välja operatör....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det verkar som jag har en avvikande åsikt från många här på forumet. Jag ser det som en katastrof att det blev Telia. Det företaget är (tillsammans med Västtrafik) de två sämsta företagen i hela sverige enligt min uppfattning.

 

Så från min sida blev det en djup och deprimerad suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det verkar som jag har en avvikande åsikt från många här på forumet. Jag ser det som en katastrof att det blev Telia. Det företaget är (tillsammans med Västtrafik) de två sämsta företagen i hela sverige enligt min uppfattning.

 

Så från min sida blev det en djup och deprimerad suck.

 

Ingen, inte ens Telia, har påstått att de kommer att vara ensamma om att sälja iPhone. Det de har sagt är att de kommer att introducera den i Sverige, vilket alltså är att de blir först. Det kan mycket väl bli fler operatörer senare. I annat fall tror jag att Telia i sitt pressmeddelande hade meddelat att de var ensamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen, inte ens Telia, har påstått att de kommer att vara ensamma om att sälja iPhone. Det de har sagt är att de kommer att introducera den i Sverige, vilket alltså är att de blir först. Det kan mycket väl bli fler operatörer senare. I annat fall tror jag att Telia i sitt pressmeddelande hade meddelat att de var ensamma.

 

Jo men man vill ju ha den NUUUUUUUUUUUU inte om 3 månader när Telias introduktions-deal med Apple går ut. Har jag bestämt mig för att jag vill köpa någon ny teknisk skojjig leksak så vill jag ha den igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAn den kommer bli skitdyr, plus att telia suger, jag kommer inte köpa en iPhone om de inte går att hacka till annat simkort.

Vad är skitdyr för dig? Kollar man på MediaMarkt så finns det telefoner uppemot 10000 kr. Det finns massor med snordyra telefoner. Grejen är väl att ska man ha en laddad telefon så kostar den inte samma som den som jag köpte till svärmor för 599 kr.

 

4-5 kSEK är helt OK för mig speciellt när jobbet ställer upp med 2500 kr.

 

Påpekar också att jag ska undersöka noga vad det kan tänkas kosta att _ringa_ på en iPhone. ... är sugen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kameramobilens primära uppgift är nog inte tänkt för att ta fram utskrifter i A3... ;)
troligen inte, men det ska vara bilder som går att använda.

Jag har jämnfört en kompis iphone med min fd tytn. Båda har 2mpix på kameran och tytn tar usla bilder, men bättre än iphone. Då är min referens min nuvarande SE K850i, du kan ta en N95 så kommer du troligen få likvärdigt resultat.

 

Det är ju mot telefoner som N95/N96 som iphone ska slåss mot. Så varför inte leva upp till vad de kan innan man släpper den i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
troligen inte, men det ska vara bilder som går att använda.

Jag har jämnfört en kompis iphone med min fd tytn. Båda har 2mpix på kameran och tytn tar usla bilder, men bättre än iphone. Då är min referens min nuvarande SE K850i, du kan ta en N95 så kommer du troligen få likvärdigt resultat.

 

Det är ju mot telefoner som N95/N96 som iphone ska slåss mot. Så varför inte leva upp till vad de kan innan man släpper den i Sverige?

 

Du precis som de flesta andra svenskar tycks ha fastnat i megapixelracet. Jag håller sällan med iMatte men här har han helt rätt. Högre upplösning på en LITEN och DÅLIG sensor ger ÄNNU SÄMRE bilder än EN LÅNG UPPLÖSNING på SAMMA SENSOR

 

 

Alltså, iPhone behöver en bättre sensor och autofokus, först efter det kan man diskutera en ev. högre upplösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Kul att iPhone kommer till Sverige inom kort! Men jag hoppas verkligen att Telia inte har något dåligt erbjudande "Köp iPhone MEN DU MÅSTE starta ett abbonemang hos oss!"

Jag vill ha en svensksåld iPhone, men jag vill verkligen inte ringa med Telia.. Jag trodde 3(Tre) var den mest lämpliga operatören. Jag är helnöjd tre-kund så jag hoppas verkligen man kan köpa iPhone utan abbonemang :)

 

Sen tror jag att priset för iPhone kommer ligga runt 6000 kronor. Nokia N95 kostade ungefär så mycket när den kom, och iPhone är ju mycket exklusivare än den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du precis som de flesta andra svenskar tycks ha fastnat i megapixelracet. Jag håller sällan med iMatte men här har han helt rätt. Högre upplösning på en LITEN och DÅLIG sensor ger ÄNNU SÄMRE bilder än EN LÅNG UPPLÖSNING på SAMMA SENSOR

 

 

Alltså, iPhone behöver en bättre sensor och autofokus, först efter det kan man diskutera en ev. högre upplösning

jag vet att mekaniken i kamera är 75% av bilden. Inte antalet mpx. Men eftersom jag har jämnfört och fått det resultatet jag fick så utgår jag från det.

 

iPhone är ju en "smartphone" , "mediaphone" eller vad all anu vill kalla den. Då ska den ju leva upp till namnet oxå.

 

* Snabb hastighet för at skicka bilder/video mm (turbo3G 3,6 eller bättre)

* bra kamera för bra bilder (3,2mpx (eller mera) med bra optik)

* bra videoegenskaper

 

Ska kolla min gamla w900i mot kompisens iphone får vi se hur bra iphone klara det ;) återkommer med resultatet, om ingen ann kan fixa det innan.

 

Sedan hoppas jag att även telenor börjar sälja iphone.

Sen tror jag att priset för iPhone kommer ligga runt 6000 kronor. Nokia N95 kostade ungefär så mycket när den kom, och iPhone är ju mycket exklusivare än den :)
myckethögre än 5000kr får den inte komma. För om den kommer över 6000kr ska den konkurrera mot telefoner den inte kan slå ens med ett gäng uppdateringar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Jag tycker också att iPhones kamera är crap så där är vi överens :D

 

Den enda kameramobil jag hittils blivit impad av är just Nokias N95. Mamma har en sån och bilder tagna i dagsljus utskrivna i 10x15 kan jag inte särskilja från samma bild tagen med syrrans Fuji Finepixkamera. Nattetid märks det tydligt, särskilt mot en Fuji som är känd för låga brusnivåer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEEEESSS TELIA ROCKS! bäst täckning i hela landet! kanske lite dyrt att surfa bara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att iPhones kamera är crap så där är vi överens :D

 

Den enda kameramobil jag hittils blivit impad av är just Nokias N95. Mamma har en sån och bilder tagna i dagsljus utskrivna i 10x15 kan jag inte särskilja från samma bild tagen med syrrans Fuji Finepixkamera. Nattetid märks det tydligt, särskilt mot en Fuji som är känd för låga brusnivåer

nattbiler komer det dröja länge innan någon mobilkamera kan ta med bra skärpa. Är ju liksom inte ändamålet med dom.

 

Men eftersom det inte finns MMS på iphone kanske man inte ser nyttan med en bra kamera. Kan ju liksom hänga ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte en 3G version! Kom ihåg var ni hörde det först! ;)

Japp, jag minns. Det var Steve Jobs på Keynoten när han presenterade iPhone. Eller, han sa väl inte direkt så, men iallafall så lät han alla förstå att det inte blir en 3G version... då iallafall. Sen dess är det många som har uttalat det. Sist jag såg det var det här på forumet, i ett inlägg av Callopski! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar undra om det finns någon här som uttryckt missnöje med att det blev Telia som "fick" iPhone som inte bor i södra Sverige eller Stockholmstrakten, här uppe i Norrland måste jag faktiskt påstå att de andra tillgängliga operatörerna ofta är riktigt hemska när det gäller täckningen.

 

En gång i tiden hade jag Comviq men jag bytte till Telia då täckningen var katastrofal (och då bor jag ändå inte ute i skogen utan i en stad med en befolkning på runt 40 000). Jag kan lova att det är ganska komiskt när det kommer upp folk från Stockholm eller södra Sverige hit, först blir de frustrerade över att deras telefoner inte har täckning och när man tipsar om att det enda som gäller om man vill ha bra täckning är Telia så tjuter de om hur hemska Telia är eftersom deras abonnemang kostar såååå mycket, svar på tal om att det handlar om förhållandevis små skillnader faller oftast på döva öron (samtidigt som de frenetiskt viftar med telefonen i närheten av fönster i ett desperat försök att få någon täckning ö.h.t.).

 

Så jag är i.a.f. glad att det blev Telia, hade det blivit någon annan leverantör hade jag varit väldigt tveksam till att skaffa mig en iPhone då jag inte ser poängen i att ha en telefon som det ej går att ringa med.

 

/mludd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...