Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu är det klart - Telia får iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ska bli kul och se vad den kommer att kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli kul och se vad den kommer att kosta.

 

 

Jepp. Det ska bli mycket intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer nog kostar mer än i något annat land
Ngt specifikt land eller dyrare än alla länder. Menar du 1) är svaret Ja, menar du 2 är svaret Nej.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAn den kommer bli skitdyr, plus att telia suger, jag kommer inte köpa en iPhone om de inte går att hacka till annat simkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Går säkert att hacka den, har ju gått med tidigare modeller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ju helst av allt velat kunna fortsätta att köra den på mitt gamla kontankort... Men oavsett hack känns det ganska otroligt.... Hur är det med uppkoppling egentligen, det går att köra med WLAN, men vill man kunna surfa på 3G får man punga ut med mycket kosing/månad, eller?

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag hade ju helst av allt velat kunna fortsätta att köra den på mitt gamla kontankort... Men oavsett hack känns det ganska otroligt.... Hur är det med uppkoppling egentligen, det går att köra med WLAN, men vill man kunna surfa på 3G får man punga ut med mycket kosing/månad, eller?

 

//Trew

 

Finns gratis WLAN på de flesta ställen, även kallat WI-FI. Varför skulle det vara otroligt att köra en hackad iPhone på ditt gamla kontantkort?

 

 

Ja det är dyrt att surfa via 3G, rent generellt. Telia har ju som sagt obegränsad data för 199:- extra per månad. Dock inte till kontantkorten så där faller det för dig. Jag snabbsurfar ibland på min mobil (en SE P1i) och jag använder 3 Kontant. Det är dyrt, riktigt dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag går fortfarande och väntar på priskriget om telefonmarknaden. Telefonen kommer kosta galet mkt, och för att utnyttja alla funktioner vill man ju surfa konstant. det blir dyrt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen!!! Telia är mitt förstahandsval. Kunde inte bli bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rastarallare

Tycker telia är ett bra val, stabil operatör med bra täckning. Dock kan jag hålla med om att telias priser kanske inte är de bästa. Men vi får se vad som händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ha en! Det får kosta vad det kostar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit kund hos Telia sedan jag var 8 tror jag och de hade precis lanserat sitt nya kontantkort som de kallade "Refill" ;) Jag har under mina år aldrig varit missnöjd med dem! Visst, de kanske inte har de abonnemangen som kostar minst men det har en suverän täckning!

 

Visst de har några gånger haft ett nät som har slocknat men vad gör egentligen det? Så jätteallvarligt är det ju inte... förutom ifall det skulle hända någon olycka eller så? Men det brukar väl fungera att ringa efter ambulans och så?

 

Jag är VÄLDIGT nöjd med att det blev Telia! Hoppas att den släpps i Juni! Tjoho, iPhone here I come!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft telia som operatör i en massa år, men bytte för drygt två år sen till Tele2 pga billigare abbonemangpris. Men jag var helnöjd med telia och kan mycket väl tänka mig att byta tillbaka pga bättre telefon! :)

Telenor hade inte varit så kul. Hade en kort tid nåt som hette campuz som använde telenor-nätet (eller vad det hette på den tiden). Det funkade jättedåligt. Extra kasst var att campuz-abbonemanget var som allra sämst just på Universitetets campus! :propellerbaver:

 

Nu börjar min nuvarande SE bli ganska risig, och det är dags att byta. Men har jag verkligen råd med en iPhone. Jag ringer ju nästan aldrig. Mina månatliga teleräkningar brukar oftast ligga en bit under hundralappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanekylling

Hoppas den kostar 4-5000 utan abonnemang, då köper jag en på direkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ine skaffa en, myket pga dess uteblivna multimedia funktioner, men oxå nu pga telia. Känns inte aktuell att byta till ett halvstatligt bolat faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli riktigt najs, nu kan man äntligen ha den "på riktigt" i Sverige. Så man slipper oroa sig angående garanti och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det ÄNTLIGEN händer nåt på iPhone-fronten i Sverige. Telia är ju bra och stabila också. Dock inte speciellt billiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag har det så bra att jag inte behöver vare sig 3G - bättre kamera eller mer än 8gig ...

..... vad jag vet iaf :skondans::borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste nyss på DN att det skulle vara en 3G-version som telia ska sälja. Så vi ka nog vänta och se...

 

Men idag räcker inte 3G långt. ska vara turbo-3G (3,5G) med minst 3,6mbps och en 5mpx kamera. Inte 2mpx som idag finns på iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
en 5mpx kamera. Inte 2mpx som idag finns på iphone.

 

Kameramobilens primära uppgift är nog inte tänkt för att ta fram utskrifter i A3... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Om man nu nödvändigtvis måste ta annat än "åh-de-här-skorna-var-snygga-jag-måste-visa-mamma"bilder och gärna fotar med en iPhone så behöver den ett autofokus inte högre upplösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...