Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så kom det då en ny Säkerhetsuppdatering, nu 2008-002


Pocahontas

Rekommendera Poster

läste just på macfixit http://www.macfixit.com/article.php?story=20080319122820583

det stod att man skulle radera InputManagers eller i alla fall plocka bort den från biblioteketmapparna innan säkerhetsuppdateringen.

jag har Audio Hijack Pro som ska generera den filen. men jag har inte själva filen "InputManagers" har sökt hela datorn med filebuddy som även kollar osynliga filer om den skulle hamnat någon annanstans än i biblioteks mappen. men hittar inget med det namnet.

som jag förstår det så är det bara att installera säkerhetsuppdateringen i så fall.

 

men tänkte bara höra om ni tolkar det lika som mig innan jag instalerar. för inte ska jag väll behöva avinstallera hela hijack innan säkerhetsuppdaten?

 

I din mappen Bibliotek kan det ligga en mapp som heter "Inputmanagers", omdu inte har mappen antar jag att du inte heller har några "inputmanagers"

Titta också i den hemkatalog (= Husets) Biblioteks- mapp. Jag har två stycken "Inquisitor" och "iPLM".... vad är iPLM ... ?

Det var inga problem att installera på min G5:a .

 

PS. Jag kör Tiger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din mappen Bibliotek kan det ligga en mapp som heter "Inputmanagers", omdu inte har mappen antar jag att du inte heller har några "inputmanagers"

Titta också i den hemkatalog (= Husets) Biblioteks- mapp. Jag har två stycken "Inquisitor" och "iPLM".... vad är iPLM ... ?

Det var inga problem att installera på min G5:a .

 

PS. Jag kör Tiger

 

klart jag tittade i mina biblioteks mapparna först av allt. men hade inte filerna hos mig :)

såg dessutom att dom snabbt uppdaterat Audio Hijack

så att buggen ska nu vara eliminerad om man först uppdaterar programmet och sedan installerar säkerhetsuppdateringen.

 

 

iPLM kan det mörligtvis vara : iPhoto Library Manager ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er,

jag undrar vad jag har för en snäll och beskedlig MacBook som aldrig ställer till nå't fuffens trots att jag "mjukhackar" den ständigt och nyfiket. Jag har installerat säkerhetsuppdateringen nyss, och TROTS att jag har Audio Hijack Pro (Ouppdaterad då - uppdaterad nu!), så har jag inte haft några problem med mitt MacOS X 10.5.2. Jag fixar och trixar med Onyx och Cocktail, jag sysslar amatörmässigt med kommandon i terminalen, och MacBooken går och går, och orsakar aldrig några bekymmer...

Vad gör jag för fel? (eller snarare, - vad gör jag för rätt?)

 

Det enda mindre problem jag fortfarande har är att sista sekundsuffran inte syns i QT-Playerfönstret, men det har jag försökt skriva om tidigare...

Säkert någon font-kollision, min barns inlog har inte detta problem...

 

fridens, J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...