Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så kom det då en ny Säkerhetsuppdatering, nu 2008-002


Pocahontas

Rekommendera Poster

Finns att hämta i Programuppdatering.

 

Jag brukar ta det varsamt med dem...kan ställa till förtret...

 

post-113-1205874219_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad? bör jag inte installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är upp till dig. Det är inget tvång att omedelbart rusa åstad och installera.

Jag väntar och ser hur det går..läser MacFixit imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vänta.

Både på att andra upptäcker ev problem och Pocahontas kommer med Maxfixits problem/problemlösningar. Lat? Ja, på detta området är jag lat och låter andra göra jobbet - på andra försöker jag hjälpa till

 

Red Poca hann få in sitt svar medan jag skrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig någonsin haft problem med uppdateringar, så jag installerar glatt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat. Verkar fungerautan

problem.

 

侘寂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat. Verkar fungerautan

problem.

 

侘寂

 

hahaha samma här, knack i trä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan efter uppdateringen konstatera att allt fungerar som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar i fel tråd, sorry

 

//H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet började jävlas lite efter installationen, men allt som behövdes för att åtgärda det var en omstart av dator och brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan en viss person kommer och gnäller om att vi är sena på MW kan jag meddela att vi har skrivit en nyhet om uppdateringen, men att den inte publiceras förrän klockan 07.00 i morgon bitti.

 

Tack ändå för uppmärksammandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kommentarerna hos MacFixit framgår att en del (2 av 6) inte når sina skrivare efter uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta den tid ni känner ni behöver med att skriva nyheten! det är ingen tävling... föredrar kvalitet framför kvantitet =D

 

Fick också problem med internet men att slå av och på brandväggen löste det... annars tycker jag den inte gjort något särskillt =)... gjorde en reparera diskbehörighet och fick inget fel =D... wmware fusion funkar finfint... tyvärr så dör trådlösa allt för ofta men då skyller jag på msn... då jag märkt att nätet trådlösa dör välldigt snabbt när det programmet är igång!... blä... och spått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mikamart,

Det kan inte vara roligt att vara nyhetsskribent när de inte publiserar nyheterna direkt.

Att dessutom höra gnäll när man gjort sitt jobb, dvs skrivit nyheten i tid måste vara frustrerande.

Märkligt att inte MW har en funktion som gör att det går att publicera nyheterna när de är nya utan fördröjer dem med 9 timmar (eller kanske mer?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte lyfta ett finger om jag inte fick betalt extra för sånna insatser! vi har ett liv utanför våra jobb och tycker inte att det är kul att utsätta sin egen hälsa bara för att det finns gnällspikar... snart blir jag gnällspik då jag tycker att bara för en uppdatering ska man inte vända på dygnet eller frångå ett bra tv-program eller filmkväll utan lön eller mer tack... vi vill att skribenterna ska må bra och skriva glada artiklar en lång tid framöver =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min macbook står fortfarande och tuggar blå skärm i 5-10 minuter under uppstarten innan OSX kommer igång. Men ja ja, nej nej skit i den buggen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte lyfta ett finger om jag inte fick betalt extra för sånna insatser! vi har ett liv utanför våra jobb och tycker inte att det är kul att utsätta sin egen hälsa bara för att det finns gnällspikar... snart blir jag gnällspik då jag tycker att bara för en uppdatering ska man inte vända på dygnet eller frångå ett bra tv-program eller filmkväll utan lön eller mer tack... vi vill att skribenterna ska må bra och skriva glada artiklar en lång tid framöver =D

 

Men artikeln var ju redan skriven - dvs jobbet var gjort

Det var publiceringen som dröjde!

 

Edit - tillägg citat eftersom det kom ett inlägg emellan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... det var det som oroade mig... uppdateringen kom igår efter klockan 20:00 eller något och då... och då efter den tiden har skribenten satt sig och gjort klart det som poblicerades klockan 7... och normal arbetstid är 8-17... då tror jag även att de på mw har en arbetstid i alla fall som är 7-16... utöver den tiden ska man inte jobba om man inte får extra för det...

 

vad det blev var inga tack och kanske inge skäll... men då vet jag inte om det var värt att jobba senare eller publicera snabbare... skulle hällre avnjuta den lilla fritid man har och vänta tills man verkligen får extra med ob tillägg... (vet inte hur det är nu på mw)...

 

Istället kom jag och öppnade min mun och det blev circus igen :lll.... fast nu inte skäll utan medlidande... tråkigt att behöva pga någon person här på forumet känna tvång att behöva göra bara för att det ska vara tyst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga stora grejor för min del i problemväg, dock irriterande.

1. Onyx har helt slutat fungera, laddade ner programmet en gång till men det bara tuggar, händer ingenting när man öppnar.

2. Musen har försvunnit från systeminställningarna och fliken "Övrigt" (Logitech Control Center säger att "No logitech device found"). Har även dragit ner och installerat nya drivisar till den.

 

Har reparerat behörigheterna, kollat disken osv...märkligt. https://forum.macworld.se/style_emoticons/d...t/elaktflin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntade inte längre utan gjorde installationen (hade backup utifall det skulle gå åt skogen)

 

Tänk på att inte avbryta installationen som kan ta en "evig" tid. Efter omstart så kommer rymdbilden upp och installationsscriptet körs, efter det sker automatisk en ny omstart och det är s..e..g..t, blå skärm länge hade jag på min, men rör inget, låt processen fortlöpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade direkt... Det enda jag märkte var att det tog lite extra lång tid vid boot då splashbilden (gråa äpplet mot vit bakgrund) tog åtminstone en minut på sig. Uppdaterade till Safari 3.1 i samma svep, märkte inte av några bekymmer med vare sig min MacBook Pro, router eller stationära dator.

 

Pocahontas, rymdbild? Automatisk ny omstart - som i två omstarter totalt? Jag kör Tiger 10.4.11, vad har du för något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Installerade direkt... Det enda jag märkte var att det tog lite extra lång tid vid boot då splashbilden (gråa äpplet mot vit bakgrund) tog åtminstone en minut på sig. Uppdaterade till Safari 3.1 i samma svep, märkte inte av några bekymmer med vare sig min MacBook Pro, router eller stationära dator.

 

Pocahontas, rymdbild? Automatisk ny omstart - som i två omstarter totalt? Jag kör Tiger 10.4.11, vad har du för något?

 

10.5 Leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste just på macfixit http://www.macfixit.com/article.php?story=20080319122820583

det stod att man skulle radera InputManagers eller i alla fall plocka bort den från biblioteketmapparna innan säkerhetsuppdateringen.

jag har Audio Hijack Pro som ska generera den filen. men jag har inte själva filen "InputManagers" har sökt hela datorn med filebuddy som även kollar osynliga filer om den skulle hamnat någon annanstans än i biblioteks mappen. men hittar inget med det namnet.

som jag förstår det så är det bara att installera säkerhetsuppdateringen i så fall.

 

men tänkte bara höra om ni tolkar det lika som mig innan jag instalerar. för inte ska jag väll behöva avinstallera hela hijack innan säkerhetsuppdaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...