Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro, grafikkort och spel


Dragonilm

Rekommendera Poster

Är väldigt nybörjare med det här så ni får ursäkta mina fel, några funderingar:

 

Många använder dubbla grafikkort, kan man då inte bara köpa 2 st 8800 Ultra eller GTX kort och slänga in dem i sin Mac Pro? Eller är de inte kompatibla :S

Det lär ju vara billigare iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det jag är inne på. Man kan inte köpa ett grafikkort i handeln och stoppa in i en Mac. Mjukvaran stöds inte. Kör du windows på macen så funkar det dock.

 

Sedan stöder inte Mac Pro SLI (sli = 2 grafikkort som samarbetar)

 

 

Apple är ljusår efter på grafikfronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är ljusår efter på grafikfronten.
Ljusår efter är väl lite att ta i? Att Apple inte ligger i framkanten vad det gäller grafikprestanda stämmer förstås men det beror väl snarast på att det inte är det som är högsta prioritet för de flesta mac-användare (som jag redan nämnt)… Det finns ju andra pc-tillverkare som riktar sig mer direkt till spelmarknaden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du jämför ett vanligt 9800 med ett 8800Ultra men kanske inte har tänkt på att det kommer 9800 ultra så småningom också.

 

 

 

den tidigare versionen av 8800GTX släpptes för två år sen, och eftersom den är _bättre_ än 8800GT kanske du förstår min poäng... 8800GT är inte gammalt nej, men det är budgetversion av gammal teknik! 9800 använder samma kärna ja, men det ryktas om en uppgradering där inom snar framtid.

 

8800gt har inte gammal teknik var har du fått det ifrån????

8800gt har G92 kärnan den nyaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du jämför ett vanligt 9800 med ett 8800Ultra men kanske inte har tänkt på att det kommer 9800 ultra så småningom också.

ja för det ar ju det vi gämförde just nu det finns bara en version av 9800 och den är 9800gx2, jag pratar bara om den som är ute nu eller den som kommer snart. bara gämförde det som var nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljusår efter är väl lite att ta i? Att Apple inte ligger i framkanten vad det gäller grafikprestanda stämmer förstås men det beror väl snarast på att det inte är det som är högsta prioritet för de flesta mac-användare (som jag redan nämnt)… Det finns ju andra pc-tillverkare som riktar sig mer direkt till spelmarknaden.

 

håller med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det jag är inne på. Man kan inte köpa ett grafikkort i handeln och stoppa in i en Mac. Mjukvaran stöds inte. Kör du windows på macen så funkar det dock.

 

Sedan stöder inte Mac Pro SLI (sli = 2 grafikkort som samarbetar)

 

 

Apple är ljusår efter på grafikfronten.

 

det är moderkortet som måste stödja det, det är nog det största problemet. sen är det nog bara för apple att slänga ihop drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en editfunktion.

 

 

Var väl felformulerat att kalla 8800GT för gammal teknik... Kanske ska kalla den en gammal serie istället. Om det är så enkelt att fixa SLI-stöd för Mac Pro, varför görs det inte? Alla som skriver verkar bara peka på varför Apple inte borde göra si och så, men att låta tredjepart som Nvidia och ATI få möjlighet att sälja grafikkort till Macarna fritt borde väl gynna försäljningen av datorer något enormt. Varför skulle inte Apple må bra av att ge sig in i spelmarknaden då? Tror ni det är en liten marknad? :hihihi:

 

 

 

"

ja för det ar ju det vi gämförde just nu det finns bara en version av 9800 och den är 9800gx2, jag pratar bara om den som är ute nu eller den som kommer snart. bara gämförde det som var nu

"

 

kanske ska jämföra ett 8800GT med det kortet istället. Hur som helst är det mycket starkare, och det är min poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en editfunktion.

 

 

Var väl felformulerat att kalla 8800GT för gammal teknik... Kanske ska kalla den en gammal serie istället. Om det är så enkelt att fixa SLI-stöd för Mac Pro, varför görs det inte? Alla som skriver verkar bara peka på varför Apple inte borde göra si och så, men att låta tredjepart som Nvidia och ATI få möjlighet att sälja grafikkort till Macarna fritt borde väl gynna försäljningen av datorer något enormt. Varför skulle inte Apple må bra av att ge sig in i spelmarknaden då? Tror ni det är en liten marknad? :hihihi:

 

Det är intel som har gjort moderkortet till macpro, och så det är upp till intel att sätta in crossfire eller sli, men jag tkr att en maskin som kostar 18 000kr eller vad den nu kostar borde ha sli eller crossfire.

Men det finns ett problem till tänk om användaren hatar nvidia och vill ati med crossfire eller tvärt om, då måste intel stoppa in både crossfire och sli på moderkortet, och det finns bara en styrkrets som har de (kommer inte ihåg vilken)

men jag vet att det är skulltrail platformen och den är nog lite dyr för att stoppa in i macpro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intel som har gjort moderkortet till macpro, och så det är upp till intel att sätta in crossfire eller sli, men jag tkr att en maskin som kostar 18 000kr eller vad den nu kostar borde ha sli eller crossfire.

Men det finns ett problem till tänk om användaren hatar nvidia och vill ati med crossfire eller tvärt om, då måste intel stoppa in både crossfire och sli på moderkortet, och det finns bara en styrkrets som har de (kommer inte ihåg vilken)

men jag vet att det är skulltrail platformen och den är nog lite dyr för att stoppa in i macpro.

 

Hur mycket kostar GeForce Quadro FX 5600 i handeln? Kan man inte slänga i ett sånt med 1,5 GB RAM så löser sig alla problem :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kostar GeForce Quadro FX 5600 i handeln? Kan man inte slänga i ett sånt med 1,5 GB RAM så löser sig alla problem :crossfingers:

 

de korten (har jag för mig) är inte snabbare än de vanliga grafikkorten de arbetar bara på anorlunda sätt, annan programvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cirka 45 000:- , men det ger inte ens speciellt mkt mer prestanda än 8800.

ne det gör ju inte det, varför egentligen är de så pass mkt dyrare för så jätte stor skillnad är det ju inte eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alex89, du kanske skulle fundera på att skriva lite mer i ett inlägg än att skriva 2 till 4 stycken på rad… :rolleyes:

du är inte dum du

brukar bli så först så kollar jag efter nån som har skrivit och så svarar jag på det och sen så går jag vidare.

lovar att jag ska bättra mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...